Sedmý syn Recenze

20:41, 11. 1. 2015

Nepovedená fantasy ptákovina, která nyní spolu s filmem Drákula: Neznámá legenda poněkud smývá zářnou aureolu produkční společnosti Legendary Pictures (mezi jinými Interstellar, 300: Vzestup říše, Temný rytíř povstal, Inception atd.). Studio jako by honem splácalo první škvár, který se mu dostal pod ruku a u kterého je určitá pravděpodobnost, že by mohl nějak převzít publikum filmů Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, Stmívání nebo Hobit. Sedmý syn, stejně jako před lety Letopisy Narnie, však slouží především jako přehledný bedekr jak nedělat fantasy velkofilm.

Popořádku jednotlivé body: 1. Budete škudlit na penězích, ale tak nešikovně, že to bude znát. Ne že by Sedmý syn neobsahoval nějaké ty digitální potvory, všechny trikové scény ale vyznívají poněkud spoře, minimalisticky. Hlavní položkou rozpočtu tak podle všeho bylo angažování Jeffa Bridgese, nikoliv výpravnost filmu a výtvarné položky. 2. Splácáte scénář, na kterém je znát odbytost, prajednoduchost a klišovitost. Celá kostra příběhu o lovci čarodějnic a jeho učni je chatrná, předvídatelná, nezajímavá. Divák již dopředu ví, jak se jednotlivé postavy budou vyvíjet a jak skončí. Nikde žádný nápad, překvapení, originalita.

3. Odfláknutá choreografie bojových scén - dá se o nich napsat to samé, co v bodu dva. 4. Love story, jako vystřižená z těch nejméně povedených čísel Bravíčka. Ben Barnes je bezpochyby charismatický mladý hrdina, Alicia Vikander opravdu svůdná roštěnka - čarodějnice, jenomže scénáristé Charles Leavitt, Steven Knight, Matt Greenberg jim předepsali tak těžkopádnou romanci, že by ji nezkousli ani bravíčkáři ze čtvrté cenové. Sečteno: varování plus naděje, že u tohoto titulu nedojde k pokračování.