Solo: Star Wars Story Recenze

11:07, 28. 5. 2018

Není pochyb o tom, že scenárista Lawrence Kasdan, který se do dějin světové kinematografie zapsal podílem na scénáři ke kultovním snímkům Star Wars: Impérium vrací úder, Star Wars: Návrat Jediho nebo Dobyvatelé ztracené archy, napsal pro Solo: Star Wars Story spolu se svým synem Jonathanem velkolepý příběh. Moderní, plný akce, dobrodružství a současně zachovávající ducha a atmosféru původní vesmírné ságy.

Další velká neznámá: herec Alden Ehrenreich v roli mladého Hana Sola obstál ve velké zkoušce se ctí, a to i vedle výborného Woody Harrelson. Byť Ehrenreich není tak charismatický jako Harrison Ford, na druhou stranu cílem určitě nebylo zahrát Harrisona Forda coby mladého Sola. Ehrenreichův výkon je poctivý, důstojný a originální.

Zkušený režisér Ron Howard (Čistá duše, Šifra mistra Leonarda, Apollo 13, skvělí Rivalové atd.) a investice studia Walt Disney pak tyto dva základní sloupy zaobalily do hávu vizuálně opulentní podívané, se strhujícím tempem, nápaditou akcí a minimem hluchých míst.

A tak jediným rušivým elementem je plíživá rakovina politické korektnosti a momentálně populárních levičáckých ideologií (nejhloupěji se to projevilo v nepříliš povedené postavě feministické robotky), která ovšem ságu napadla již několik filmů dozadu. Přes tuto nepříjemnost je Solo: Star Wars Story solidním, plnohodnotným doplňkem světa Star Wars, který by neměl urazit většinu fanoušků.

• O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

• PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

• Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

• Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

• Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

• Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

Trailer Godzilla vs Kong.