Spider-Man: Homecoming Recenze

18:40, 7. 7. 2017

Nejlepší film ze série Spider-Man a Amazing Spider-Man a snímek, který se v kategorii komiksových adaptací blíží tak povedeným dílům jako jsou Deadpool (2016) nebo letošní Logan: Wolverine. Spider-Man: Homecoming z dosavadních filmů asi nejvíce vystihl poetiku a atmosféru spidermanovských komiksů. Současně těží z výborných výkonů fantasticky talentovaného Toma Hollanda (mladý Spider-Man) a zkušeného Michaela Keatona plus inteligentně napsaného scénáře (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, Erik Sommers atd.).

Nadějný režisér Jon Watts (Cop Car, Clown) sympaticky ubral na epičnosti a pompéznosti a vsadil spíše na hodně civilního Petera Parkera, který teprve hledá své vlastní já a své místo mezi Avengery. Děj navazuje přesně v momentu, kdy jsme Parkera opustili po povedeném vstupu do marvelovského světa v Captain America: Občanská válka.

Vše je namícháno přesně v tom správném poměru: vtipné hlášky, zdravý nadhled a (sebe)ironie, nápaditě vymyšlené akce, nasazované na plátno tak akorát, aby nezačaly nudit a uspávat, dobře postavené figury klaďasů i záporáků a všem srozumitelné nejistoty a trable dospívajícího Parkera. Takový přístup, který avengerovskému světu dodává novou, dejme tomu poněkud chytřejší vrstvu, si v záplavě komiksových filmů výrazně říká o pozornost fanoušků žánru.

Homecoming představuje přesně tu živou vodu, kterou poněkud tápající a bezradná série už dlouho potřebovala. Tenhle film snad nemá slabé místo. A mladý Jon Watts by měl určitě dostat další práci na režisérské židli v marvelovském vesmíru.