Spider-Man: HomecomingRecenze

7. 7. 2017

Nejlepší film ze série Spider-Man a Amazing Spider-Man a snímek, který se v kategorii komiksových adaptací blíží tak povedeným dílům jako jsou Deadpool (2016) nebo letošní Logan: Wolverine. Spider-Man: Homecoming z dosavadních filmů asi nejvíce vystihl poetiku a atmosféru spidermanovských komiksů. Současně těží z výborných výkonů fantasticky talentovaného Toma Hollanda (mladý Spider-Man) a zkušeného Michaela Keatona plus inteligentně napsaného scénáře (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, Erik Sommers atd.).

Nadějný režisér Jon Watts (Cop Car, Clown) sympaticky ubral na epičnosti a pompéznosti a vsadil spíše na hodně civilního Petera Parkera, který teprve hledá své vlastní já a své místo mezi Avengery. Děj navazuje přesně v momentu, kdy jsme Parkera opustili po povedeném vstupu do marvelovského světa v Captain America: Občanská válka.

Vše je namícháno přesně v tom správném poměru: vtipné hlášky, zdravý nadhled a (sebe)ironie, nápaditě vymyšlené akce, nasazované na plátno tak akorát, aby nezačaly nudit a uspávat, dobře postavené figury klaďasů i záporáků a všem srozumitelné nejistoty a trable dospívajícího Parkera. Takový přístup, který avengerovskému světu dodává novou, dejme tomu poněkud chytřejší vrstvu, si v záplavě komiksových filmů výrazně říká o pozornost fanoušků žánru.

Homecoming představuje přesně tu živou vodu, kterou poněkud tápající a bezradná série už dlouho potřebovala. Tenhle film snad nemá slabé místo. A mladý Jon Watts by měl určitě dostat další práci na režisérské židli v marvelovském vesmíru.

• Httpool: reklamní síť/agentura vedená Radkem Vašíčkem se loni propadla do ztráty 2,5 milionu korun oproti zisku 100 tisíc v roce 2016. Tržby se v roce 2017 zvedly o půl milionu na 12,4 milionu korun.

• TV Nova: čtvrtý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas dosáhl v sobotu 22. září v prime time 34,28 procenta share v cílovce 15 až 54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,051 milionu diváků.

• N media: chystaný Nový deník si v crowdfundingové kampani objednalo již 3000 předplatitelů, čímž bylo dosaženo cíle. Na finanční soběstačnost tohoto nového média je však potřeba 20 až 25 tisíc předplatitelů.

Trailer k filmu Hovory s TGM.

Chinaski
    05. 10.07. 12.

Predátor: Evoluce

S výjimkou občasných záblesků invenční filmařiny čistokrevné, poctivé a solidně udělané béčko. Tedy laciné nebo lacině působící triky a rekvizity, nenápaditá choreografie akčních scén, papírem šustící základní zápletka a podivná a nepravděpodobná parta hlavních hrdinů (obzvláště role bioložky se příliš nepovedla) se širokým rozpětím hereckých výkonů.

Za vzkříšením série o nepříjemném mimozemském lovci lidí stojí z velké části režisér a scenárista Shane Black (Iron Man 3, Poslední akční hrdina, Poslední skaut), který se objevil v menší roli v původním Predátorovi z roku 1987. Black neměl úplně špatnou výchozí pozici - navázat mohl na docela povedený snímek Predátoři (2010) s Adrienem Brodym v hlavní roli plus na panující módu nostalgie po trhácích či tématech ze 70. a 80. let, viz pokračování Rockyho, Indiana Jonese nebo aktuální MEG, silně upomínajícího na Čelisti.

Leč bohužel, Black jakoby se projektu věnoval na půlku své kapacity. O nějakém překvapení ze světa Predátorů se již nedá mluvit, ale Predátor: Evoluce postrádá hlavně napětí (napínavých scén je zde opravdu pomálu a to včetně sekvencí odehrávající se v lese) a nějakou výraznější atmosféru. Některé pasáže jsou zde vyloženě slabé a divně nepravděpodobné a zmotané - viz střílečka u univerzitního hřiště nebo u havarovaného mimozemského modulu. To samé platí i o utrápených dialozích. Nepříliš povedený filmový návrat letošního roku je tu.