Spider-Man: HomecomingRecenze

7. 7. 2017

Nejlepší film ze série Spider-Man a Amazing Spider-Man a snímek, který se v kategorii komiksových adaptací blíží tak povedeným dílům jako jsou Deadpool (2016) nebo letošní Logan: Wolverine. Spider-Man: Homecoming z dosavadních filmů asi nejvíce vystihl poetiku a atmosféru spidermanovských komiksů. Současně těží z výborných výkonů fantasticky talentovaného Toma Hollanda (mladý Spider-Man) a zkušeného Michaela Keatona plus inteligentně napsaného scénáře (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, Erik Sommers atd.).

Nadějný režisér Jon Watts (Cop Car, Clown) sympaticky ubral na epičnosti a pompéznosti a vsadil spíše na hodně civilního Petera Parkera, který teprve hledá své vlastní já a své místo mezi Avengery. Děj navazuje přesně v momentu, kdy jsme Parkera opustili po povedeném vstupu do marvelovského světa v Captain America: Občanská válka.

Vše je namícháno přesně v tom správném poměru: vtipné hlášky, zdravý nadhled a (sebe)ironie, nápaditě vymyšlené akce, nasazované na plátno tak akorát, aby nezačaly nudit a uspávat, dobře postavené figury klaďasů i záporáků a všem srozumitelné nejistoty a trable dospívajícího Parkera. Takový přístup, který avengerovskému světu dodává novou, dejme tomu poněkud chytřejší vrstvu, si v záplavě komiksových filmů výrazně říká o pozornost fanoušků žánru.

Homecoming představuje přesně tu živou vodu, kterou poněkud tápající a bezradná série už dlouho potřebovala. Tenhle film snad nemá slabé místo. A mladý Jon Watts by měl určitě dostat další práci na režisérské židli v marvelovském vesmíru.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn3

• Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

• RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

• Fragile media: digitální agentura Daniela Kafky v roce 2016 utržila téměř 95 milionů korun, v meziročním srovnání o 34 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 3,3 milionu na 4,1 milionu. Ke klientům patřily/patří značky Adidas, Albert, České Radiokomunikace, CCS nebo Dr.Max.

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

02. 2.03. 3.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.