reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Spotlight Recenze

17:45, 7. 4. 2016

I přes obludnost a rozsáhlost zkoumaného zločinu si troufnu tvrdit, že pokud by se stejné zavrženíhodné konání vyskytlo například v komunitě včelařů nebo zahrádkářů, po analogickém filmu by neštěkl ani pes. Natož aby se jako v případě Spotlightu, který se zaměřil na skutečný skandál katolické církve se zneužíváním nezletilých, výsledné dílo dostalo do oscarové nominace za nejlepší film roku 2015 a světe div se, dokonce i vyhrálo.

Film samotný totiž nepatří k těm nejzdařilejším a i přes vysoký potenciál látky postrádá napětí, spád a brilantnost dialogů. Nečekejte tu žádné strhující konverzačku ve stylu Social Network či Steve Jobs, žádné napínavé pátrání á la TV seriál Sherlock Holmes či syrovou naléhavost Slídila. Jen úmorné a pomalé pachtění se vpřed posunované nudným a nenápaditým filmařským stylem.

Režisér Tom McCarthy (rovněž spoluautor scénáře), známější spíše svým hereckým účinkováním, nedokázal překročit svůj stín a stále zůstává v mantinelech, daných předchozími spíše průměrnými díly jako Win Win nebo Nezvaný host. Spotlight tak do značné míry drží nad vodou solidní výkony řady slavných jmen jako Mark Ruffalo, Michael Keaton nebo Stanley Tucci.

V českém poučeném divákovi pak hořké pobavení vyvolá fakt, že na odkrytí skandálu pracoval tým cca šesti novinářů, kteří se několik měsíců nevěnovali ničemu jinému a kteří si i v momentu, kdy měli všechna fakta pohromadě, dali čas šest týdnů na "dopilování" kauzy. Věc v tuzemských médiích nemyslitelná.