Strážci Galaxie Vol. 2Recenze

7. 5. 2017

Smutná ukázka nezvládnutých ambicí a pádu nadějně rozjeté filmové série aneb jak to dopadne, když vám sláva stoupne do hlavy. Zatímco první Strážci Galaxie nabídli svižnost, svůdný a chytrý mix elegantního a cynického humoru a k tomu osobitě a vizuálně velkolepě pojatý vlastní vesmír, čímž se do značné míry odlišili od většiny pompézních komiksových adaptací, aktuální dvojka je jen těžkopádnou, přeplácanou a uslzenou podívanou v duchu nejtuctovějších marvelovských tradic.

A to i přesto, že v prvním filmu jsme se v podstatě jen seznamovali se svéráznou partou kolem Petera Quilla/Star-lorda, zatímco ve Volume 2 máme již seznamovací tanečky za sebou a měli bychom být ohromeni svižně odsýpající akcí a kulometnou palbou kulervoucích hlášek a gagů. Nejsme.

Za tři roky od úvodního trháku se ze série vytratily hlavní devizy - ironie, nadhled, odpich a nenápadné boření klasických komiksových klišé. Jakmile se do děje začínají míchat americké hodnoty (Jsme rodina a máme se rádi, i když to moc nedáváme najevo) a vše je za únosnou míru zahušťováno prvoplánovitými efekty a předvídatelnými vtípky, je zaděláno na pořádný malér. A v závěru filmu se dokonce hojně a nepokrytě brečí, takže si divák připadá jako svíčková bába. Kde je lehkost, snaha pojmout marvelovský svět odlišně od většiny produkce?

Tak takhle ne, Jamesi Gunne (režie a scénář). Ano, slza by měla ukápnout, ale při vzpomínce na úvodní film. Doufejme, že podobně nedopadne Deadpool 2 nebo že se Gunnův tým u třetích Strážců Galaxie zase vzpamatuje a vzpomene si na někdejší cool energii.

• Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

• AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

• CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

02. 2.03. 3.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.