Temný případ II. Recenze

21:54, 20. 6. 2015

Bohužel, i přes všechny nepopiratelné kvality se druhá řada skvělého seriálu HBO Temný případ (psáno na základě prvních tří dílů) nejeví být tak zářivým dílem jako jednička. Z několika důvodů. Za prvé jednoduše proto, že základní laťka je nastavena až příliš vysoko. Geniální výkony Matthewa McConaugheyho a Woodyho Harrelsona, uhrančivý styl režiséra Caryho Fukunagy a podmanivá atmosféra sociálně vyloučených lokalit Louisiany činí z úvodní řady skvost současné seriálové tvorby.

Dvojka v některých aspektech navazuje, zejména neo-noirovou atmosférou a výběrem skvělých herců (respekt si zaslouží hlavně Colin Farrell). Tvůrci (scénáristou je opět Nic Pizzolatto) však současně podlehli auře či legendě původní série a všechny její ingredience vyšponovaly až k poněkud neuvěřitelnému a přešlehanému mixu.

Stačí si dát do kupy hlavní hrdiny, kteří pátrají po pachatelích bizarní vraždy: zkorumpovaný policista (Colin Farrell), který neváhá brutálně ztlouci otce školáka, šikanující jeho syna, nebo nepohodlného reportéra, gangster (Vince Vaughn), který se ke stáru snaží přetavit své aktivity na legální byznys, policista (Taylor Kitsch) s úchylkou na motorky a temnou vojenskou minulostí a maskulinní šerifka (Rachel McAdamsová), jejíž sestra točí porno a otec coby duchovní guru vede komunitu alternativních hipíků.

Nepříliš šťastným rozhodnutím se stal i ústup Fukunagy na post výkonného producenta a předání režisérské stoličky několika různým tvůrcům. Jeden z hlavních kladů jedničky - pečlivá, soustředěná režie - se tak rozplývá do standardně pojaté a odvedené práce. Navzdory výše uvedeným výhradám je Temný případ II. stále inteligentní televizní zábavou, která vysoko vyčnívá ze současné masové produkce a která stále vysoko nese prapor současné "quality television".