Terminátor: Temný osud Recenze

08:15, 2. 11. 2019

Nový Terminátor: Temný osud, který dějově navazuje na kultovního Terminátora 2: Den zúčtování (1991), nemusel být vůbec špatný film. Už jen účast původní Sarah Connorové v podání herečky Lindy Hamilton, Arnolda Schwarzeneggera a Jamese Camerona na postu producenta z něj dělají pozoruhodnou a slibnou záležitost. Tim Miller (kultovní Deadpool) na režisérské židli je pak zárukou kvalitní filmařiny a skvělé akční podívané.

Jenomže to celé přebíjí závany prapodivných a bohužel módních -ismů (genderismus, feminismus atd.), které z aktuálního Terminátora dělají především ideologickou záležitost. V novém feministickém Terminátorovi již ženy nerodí spasitele lidstva Johna Connora (mimochodem s touto postavou se zde tvůrci vypořádali hodně nesmyslně), ale rovnou se stávají alfa ranařkami, které vedou odboj proti strojům. Lidská bojovnice vyslaná z budoucnosti Grace (Mackenzie Davis) je podivným bezpohlavním stvořením, jako vypadlým z těch nejvlhčích snů transgender fanatiků. To potlačuje původního ducha i celou logiku vyprávění dosavadní série (návaznosti, pokud John Connor neexistuje, tak první dva díly nedávají smysl atd.).

Ale samozřejmě, zkušené tvůrčí duo Miller - Cameron si pohlídalo, aby zejména akční scény byly na špičkové úrovni. Choreografie bojových scén, filmové triky (výrobní rozpočet 185 milionů dolarů) a správně zlounský smrtící Terminátor Rev-9 (Gabriel Luna) částečně vyrovnávají ideologické blouznění. Sečteno: Terminátor: Temný osud je bohužel schizofrenní dílko. Oživuje ducha prvních dvou Terminátorů, aby jej následně rozšlapalo na kusy. Fanoušek původní série má těžkou, skoro neřešitelnou volbu.