Tomb RaiderRecenze

18. 3. 2018

Uf, takhle nepovedený scénář u filmu, který se tváří jako "velký", tu už dlouho nebyl. V takové situace je jedno, jak moc či málo je představitelka Lary Croft, herečka Alicia Vikander, charismatická a přesvědčivá. Že běhá, skáče, střílí, boxuje, pere se se silnějšími nebo jezdí na kole o sto šest. Prostě stále platí, že úspěšný převod počítačové hry do filmového světa (film vznikl na základě stejnojmenné PC hry z roku 2013, které se doposud prodalo přes 11 milionů kopií) je v podstatě nemožná věc.

V novém dobrodružství (poslední film s touto postavou vznikl v roce 2001 s Angelinou Jolie) se Lara Croft, zatím ještě spíše hledající teenagerka než proslulá ranařka, vydává na tajemný japonský ostrov Yamatai, aby zde nalezla ztraceného otce a rovněž odkryla záhadu mysteriózní japonské císařovny Himiko. Což by byl slibný rámec pro odsýpající dobrodružný snímek a dobré uvedení do "croftovského" světa, pokud by ovšem scénáristé Geneva Robertson-Dworet a Alastair Siddons nepředložili norskému režisérovi Roarovi Uthaugovi odbytý polotovar.

Jakékoliv objevování a pátrání po historické záhadě je zde zbaveno nádechu tajemna a napětí. Postavy jednají nelogicky a zmateně, děj je posouván kupředu až příliš okatými a křečovitými náhodami (objevení a vyluštění vzkazu Crofta seniora, setkání Lary Croft s otcem na ostrově atd.). Klíčová závěrečná scéna v kryptě Himiko (pozor spoiler) je pak úsměvným a nepovedeným odvarem kultovního Indiany Jones. Pár zdařilých věcí - ztroskotání lodi, boj Lary o přežití v rozpadajícím se japonském bombardéru - tak nemůže přebít celkové rozpačité vyznění celého filmu.

• Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

• TV Prima: v uplynulých dnech natočila další řadu vědomostní soutěže Máme rádi Česko. Desetidílná devátá série show, jíž opět provede moderátor Libor Bouček, přinese vizuální i obsahové novinky - nové studio, nové technologie, nové logo, novou kapelu atd. Moderátorem je Libor Bouček a kapitáni soutěžních týmů Jakub Prachař a Vojtěch Kotek. Premiérové díly Máme rádi Česko plánuje televize nasadit během jarní TV sezóny.

• MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl Petr Kellner a Daniel Křetínský, díky zisku licence na poskytování platebních služeb a uvedení nových produktů (platební karta) v roce 2020 zprostředkoval 130 tisíc plateb v řádu stovek milionů korun a dle vlastního tvrzení meziročně vyrostl na zhruba dvojnásobek. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc, počet B2B partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Účty s vlastní skipovací platební kartou - tedy Plus a Komplet - aktivovala více než tisícovka nových klientů.

• Škoda Auto: automobilka v roce 2020 (přerušení výroby na 39 dní kvůli pandemii) vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 753 tisíc vozů. Jedničkou byl s počtem 187 tisíc vyrobených vozů model Škoda Octavia. V závodě v Mladé Boleslavi společnost 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Ostavia, KamiQ, KaroQ a EnyaQ iV.

• Optimist Czech: česká pobočka americké marketingové agentury, která od ledna 2019 přebrala mezinárodní marketingovou komunikaci Škoda Auto, předloni utržila přes 150 milionů korun. Z toho na tuzemské výnosy připadlo více než 44 milionů. Firma v daném období skončila v účetní ztrátě 2,7 milionu (meziroční srovnání není možné vzhledem k datu startu zakázky).

• Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím