I pro zaryté fanoušky se nedávné projekty americké zpěvačky Tori Amos staly přespříliš krkolomnými a zatíženými výlety "jinam". Novinka Unrepentant Geraldines ji vrací na výsluní nejen s klasickým písničkovým rukopisem z devadesátých let, ale i s vrcholnou autorskou formou tohoto období.
Tvorba zpěvačky později rozkošatěla pod vlivy vážné, barokní a scénické hudby, i pod nánosy elektroniky, ale kořeny měla vždy hluboko v alternativně-rockové scéně přelomu osmdesátých a devadesátých let. Amos byla (i doslovně) jednou z jejích nejvýraznějších tváří, především pro atypický půdorys písniček psaných při klavíru, tak i pro vyšší polohy hlasu, které si bylo obtížné splést.
A konečně, i pro skvěle napsané texty, opřené o osobitou poetiku, poodkrývající atypický ženský pohled na svět. Amos stárla a proměňovala se s publikem, její desky se lišily tematicky, konceptem i vstřebávanými vlivy, až se stala záležitostí pro uzavřený okruh publika. Díky novince, plné svěžích a přístupných písniček, z něj nyní vystupuje.