Tři sestry: Líná hudba holý neštěstíRecenze

9. 5. 2013

Po třech letech od poslední řadové desky Lázničky (2010) nastřádala parta kolem Fanánka a Magora další kolekci veselých pubrockových odrhovaček, které stále neztratily kouzlo sympatické zábavy a občasného zjevení jasného hitu s hypertrefným textem. Ten model se vlastně u Sester nemění desítky let: každou desku lze roztřídit na několik superšlágrů, pár skladeb, které neurazí, a zbytek, jenž spadne do hlušiny. Na Líná hudba holý neštěstí do první kategorie patří eponymní píseň, Desítka, Masky sádrový a hlavně Dobré ráno.

Textově jako by se Fanánek vracel k prvním deskám, které se hojně zaobíraly alkoholem a ve kterých nebylo o vulgarity (byť funkčně užité) nouze. Možná zde hraje roli i loni mediálně oznámený odchod od manželky (skladba Saky paky) a podvědomá touha dát najevo postoj "mně to neva!". Nejde však vůbec o uslzené a rozklepané vzpomínání nastávajícího padesátníka, který si najednou oblékne teenagerské bermudy a obrácenou kšiltovku.

Jednak mu to nedovolí hutný a rychlý hudební podkres (neumíme hrát pomalé písničky), jednak textař Fanánkova formátu dokáže docela vtipně semlít jakoukoliv zkušenost, včetně té negativní. Líná hudba holý neštěstí nebude patřit mezi nejlepší alba Sester, jde však o solidně odvedenou práci souboru, který stále neztrácí invenci a chuť se bavit.

• Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

• RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

• Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

• Live Nation: koncertní agentura přiveze do Prahy zmalovance Kiss. Koncert se uskuteční v červenci 2020 v O2 Aréně.

• Active Radio: odpolední show na rádiu Evropa 2 nově moderuje dvojice Zorka Hejdová a Tomáš Zástěra.

• Mall Group: platební služba Mall Pay během prvního roku na trhu oslovila více než 70 tisíc zákazníků. Dokončila vstup strategického partnera ČSOB a chystá vlastní platební kartu. V příštím roce cílí na hranici až 100 tisíc aktivních zákazníků a stovku partnerů.

01. 11.07. 12.

Trailer k seriálu The Witcher.

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.