Tři sestry: ¡Svobodu ředkvičkám!Recenze

25. 11. 2018

Pokud se kapelník pubrockových Tří sester Ing. Magor netají nelibostí nad starší nahrávkou kapely Mydlovary (2007) vzhledem k nadměrné stopáži a množství vycpávkových skladeb, těžko říci, jak se dívá na aktuální počin s poněkud infantilním názvem ¡Svobodu ředkvičkám!. Co se týče stopáže, je novinka s necelými 40 minutami ještě v mezích snesitelnosti. Pokud jde ale o množství vycpávek nebo nebo nevýrazných songů, tak si Ředkvičky s Mydlovary mohou směle podat ruku.

Ještě první čtyři skladby - Franta Morgana, Háskov, Nafouknutej hrad a Holka ze starých časů - je možné zařadit mezi lepší až povedený třísesterský standard, který by se jednou možná mohl zařadit mezi zlatý fond kapely. Lámat se to začne u páté písně Bujará, po které následuje řada nepříliš zapamatovatelných kousků bez výraznějšího muzikantského nebo textového nápadu, s podobnou stavbou a strukturou a s pocitem, že tohle divák u Sester slyšel v bleděmodrém snad stokrát. Kupříkladu Rostě tak hodně připomíná pomalejší verzi Rokenrolu z alba Průša se vrací.

Ono je to těžké, pokud je autorská sestava v posledních x letech víceméně stálá, kapela existuje přes 30 let a jednou za dva až tři roky vychrlí album, tak možnost přijít s něčím novým a zajímavým se blíží limitní hranici a množství vycpávek je nutnou daní za dlouhověkost a stabilitu. Na druhou stranu, kapela se nikdy netajila s tím, že nové album je spíše záminkou k večírku než nějakou "závažnou" autorskou výpovědí. Takže na zdraví.

• TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

• MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

• Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Avengers: Endgame, další trailer.

24. 1.30. 3.

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.