Tři sestry: ¡Svobodu ředkvičkám!Recenze

25. 11. 2018

Pokud se kapelník pubrockových Tří sester Ing. Magor netají nelibostí nad starší nahrávkou kapely Mydlovary (2007) vzhledem k nadměrné stopáži a množství vycpávkových skladeb, těžko říci, jak se dívá na aktuální počin s poněkud infantilním názvem ¡Svobodu ředkvičkám!. Co se týče stopáže, je novinka s necelými 40 minutami ještě v mezích snesitelnosti. Pokud jde ale o množství vycpávek nebo nebo nevýrazných songů, tak si Ředkvičky s Mydlovary mohou směle podat ruku.

Ještě první čtyři skladby - Franta Morgana, Háskov, Nafouknutej hrad a Holka ze starých časů - je možné zařadit mezi lepší až povedený třísesterský standard, který by se jednou možná mohl zařadit mezi zlatý fond kapely. Lámat se to začne u páté písně Bujará, po které následuje řada nepříliš zapamatovatelných kousků bez výraznějšího muzikantského nebo textového nápadu, s podobnou stavbou a strukturou a s pocitem, že tohle divák u Sester slyšel v bleděmodrém snad stokrát. Kupříkladu Rostě tak hodně připomíná pomalejší verzi Rokenrolu z alba Průša se vrací.

Ono je to těžké, pokud je autorská sestava v posledních x letech víceméně stálá, kapela existuje přes 30 let a jednou za dva až tři roky vychrlí album, tak možnost přijít s něčím novým a zajímavým se blíží limitní hranici a množství vycpávek je nutnou daní za dlouhověkost a stabilitu. Na druhou stranu, kapela se nikdy netajila s tím, že nové album je spíše záminkou k večírku než nějakou "závažnou" autorskou výpovědí. Takže na zdraví.

• POS Media Czech: indoorová společnost (point-of-sale marketingová řešení v obchodních řetězcích) v roce 2018 utržila přes 188 milionů. V meziročním srovnání to představuje pokles o 47 milionů. Ztrátu 5 milionů v roce 2017 se podařilo snížit na prodělek 900 tisíc korun.

• Asociace pro elektronickou komerci: podle agregovaných dat asociace a Heureky dosáhly obraty českých internetových obchodů za 1H 2019 meziročního růstu 13 procent na 58 miliard korun. Pro celý letošní rok asociace předpokládá, že obraty z prodeje zboží na internetu budou nakonec o 15 procent vyšší než v roce 2018.

• Česká televize: kanál ČT sport odvysílá z 18. mistrovství světa v basketbalu (od 31. srpna, Peking) všech 92 utkání.

• Nordic Investors Group: novým prokuristou firmy, kterou vlastní investor Tomáš Otruba, se stal právník Pavel Lupínek. Ten má ve skupině na starosti oblast financing a investment.

• Alza.cz: nejprodávanější produkty během letních měsíců - klimatizace, ventilátory, elektrokoloběžky, elektrokola, chytré hodinky a fitness náramky (16 tisíc kusů), ale i deskové hry nebo nafukovací plameňáci. Jen jízdních kol a elektrokol se od června do srpna prodalo téměř 2 tisíce kusů. Elektrokoloběžek pak přes 2 500 kusů (trojnásobek oproti stejnému období vloni).

• Mladá fronta: vydavatelství Františka Savova začalo vydávat nový dětský časopis Tečka! pro děti od šesti let. První číslo vyšlo 19. srpna. Tečka! vychází jedenáctkrát ročně.

Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.

Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.