Tři sestry: ¡Svobodu ředkvičkám!Recenze

25. 11. 2018

Pokud se kapelník pubrockových Tří sester Ing. Magor netají nelibostí nad starší nahrávkou kapely Mydlovary (2007) vzhledem k nadměrné stopáži a množství vycpávkových skladeb, těžko říci, jak se dívá na aktuální počin s poněkud infantilním názvem ¡Svobodu ředkvičkám!. Co se týče stopáže, je novinka s necelými 40 minutami ještě v mezích snesitelnosti. Pokud jde ale o množství vycpávek nebo nebo nevýrazných songů, tak si Ředkvičky s Mydlovary mohou směle podat ruku.

Ještě první čtyři skladby - Franta Morgana, Háskov, Nafouknutej hrad a Holka ze starých časů - je možné zařadit mezi lepší až povedený třísesterský standard, který by se jednou možná mohl zařadit mezi zlatý fond kapely. Lámat se to začne u páté písně Bujará, po které následuje řada nepříliš zapamatovatelných kousků bez výraznějšího muzikantského nebo textového nápadu, s podobnou stavbou a strukturou a s pocitem, že tohle divák u Sester slyšel v bleděmodrém snad stokrát. Kupříkladu Rostě tak hodně připomíná pomalejší verzi Rokenrolu z alba Průša se vrací.

Ono je to těžké, pokud je autorská sestava v posledních x letech víceméně stálá, kapela existuje přes 30 let a jednou za dva až tři roky vychrlí album, tak možnost přijít s něčím novým a zajímavým se blíží limitní hranici a množství vycpávek je nutnou daní za dlouhověkost a stabilitu. Na druhou stranu, kapela se nikdy netajila s tím, že nové album je spíše záminkou k večírku než nějakou "závažnou" autorskou výpovědí. Takže na zdraví.

• Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

• R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

• Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

24. 1.30. 3.

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.