Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Ulver: ATGCLVLSSCAP Recenze

12:50, 1. 3. 2016

Norští avantgardní vlci Ulver pokračují v objevování možností hudby na pomezí elektroniky, post rocku, filmové hudby, operního rocku, ambientu a experimental music. A především v hračičkářském a invenčním zkoumání sebe samých a prostřednictvím kreativních metamorfóz a variací v hledání prapůvodní podstaty vlastní hudební tváře a uměleckého vyjádření.

Album s nezapamatovatelným názvem ATGCLVLSSCAP obsahuje dvanáct kousků, nahraných živě na dvanácti evropských zastávkách (mimo jiné i v pražské Akropoli) a následně prohnaných studiovými kouzly do výsledné podoby. Zčásti se jedná o nový materiál, zčásti o momentální improvizace, vznikající díky kouzlu okamžiku a sepětí s energií publika a daného koncertního sálu, zčásti jde o přetvoření a reinterpretace některých starších tracků. Viz. například skladba Nowhere (Sweet Sixteen), která se objevila jako Nowhere/Catastrophe již na desce Perdition City (2001).

Výsledkem je pestrá hudební koláž, vyšperkovaná paleta nálad a pocitů, která navazuje na dřívější práce Ulver, v první řadě na niternou Messe I.X-VI.X (2013), nahranou ve spolupráci s Tromsø Chamber Orchestra, či sbírku coverů bizarních psychedelických songů ze 60. let Childhood's End (2012). Emoce a atmosféra, které mohou vzniknout pouze při živém provedení, se zde šťastně potkávají s kreativním studiovým inženýrstvím a společně dávají vzniknout nahrávce, která fanouškům i po dvanácti vydaných regulérních albech opět významně zpřesňuje obraz neuchopitelných Ulver.