Válka o planetu opicRecenze

15. 7. 2017

Velká škoda této reboot série. Oproti předchozím snímkům Úsvit planety opic a Zrození planety opic, které nabídly skvělé masky, slušnou akci a především inteligentně postavený scénář včetně jednotlivých figur, Válka o planetu opic s výjimkou masek (které jsou TOP třída, ale na to jsme u Planety opic zvyklí) ve všech těchto věcech pokulhává.

Ať již je to první účastí režiséra Matta Reevese při psaní scénáře v rámci série nebo dalšími faktory, v momentě, kdy se vůdce opic, inteligentní šimpanz Caesar, mění na válečného generála a pokouší se řešit morální dilemata, která nutně musí nastat při souboji ras a získávání životního prostoru, divák se nezbaví pocitu poněkud kýčovité a plakátovité podívané. Zatímco předchozí snímky série fascinovaly autentickou syrovostí, nyní jakoby se tvůrci snažily hladit a konejšit.

To s sebou však nutně přináší řadu dějových nesmyslů a zjevných karambolů. A tak se ve světě Války o planetu opic malá lidská dívenka, které Caesarova družina zabije tátu (strejdu, opatrovatele?), k této zabijácké opičí bandě bez váhání přidá a ještě jí postupem času pomáhá při bojích s vlastním biologickým druhem. Anebo v úvodu filmu jsme svědky jednoho z mála případů, kdy oštěpy a šípy dokáží zvítězit nad automatickými zbraněmi. A to již se nebavíme o řadě scenáristických tahů, které šustí papírem. Viz Caesarovo nepravděpodobné shledání s vlastním opičím společenstvím, které zajal šílený plukovník McCullough. Byť akce a efekty stále zůstávají na vysoké úrovni, Planeta opic bohužel ztratila část ze své přitažlivosti.

• Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

• AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

• CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

02. 2.03. 3.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.