Zmizelá Recenze

11:50, 4. 10. 2014

Další pozoruhodný film pozoruhodného režiséra Davida Finchera (The Social Network, Klub rváčů, Sedm). Zmizelá je mnohovrstevnaté dílo s výbornými herci, které potvrzuje výjimečný Fincherův filmařský talent a čich na témata, které pod povrchem rezonují celou společností. V prvním plánu je film možné číst jako mrazivou psychologickou detektivku, která pitvá "běžné" americké manželství. Manželství, které se z počáteční cukrkandlové idyly postupně mění v thriller a boj o přežití.

V druhém plánu celým dílem prostupuje motiv manipulace související s mocí a kolotočem kolem masových médií. Jak televizní obrazovka a noviny mohou z toho samého člověka lusknutím prstů učinit nelítostného zabijáka, ale i nevinnou oběť. A jak je možné celý tento mechanismus využít a bezskrupulózně použít ve svůj prospěch. Stačí znát správná gesta/slova v pravou chvíli a na správném místě. To celé se proplétá s hlavním příběhem, který si s divákem krásně hraje při odhadování, kdo je ve Zmizelé lovec a kdo lovná zvěř.

Nezbytným pilířem skvělé filmařské podívané jsou i precizní a soustředěné výkony ústřední herecké dvojice Ben Affleck a Rosamund Pike (foto) a výborně znepokojivá hudba Trenta Reznora (Nine Inch Nails). Byť se po premiéře na Finchera snesla "kritika", že nejedná o úplně brilantní dílo, na která jsme od něj zvyklí, není to pravda. Ano, možná není tak zářivé jako The Social Network nebo Sedm, pořád je to však vysoký nadprůměr a zážitek, kterému velká část ostatní filmové tvorby jen okopává kotníky.

Vaší pozornosti doporučujeme:

Zmizelá

Zmizelá