Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Řekli o nás

"Na českém trhu nemáte konkurenci." Leoš Pohl, spolumajitel programů CS Film, Horor Film, KinoSvět a Rádia Dechovka.

"Na Borovan.cz se dívám skoro denně." Alan Záruba, kreativní ředitel CET 21.

"Máte dobré zprávy." Miloslava Nováková, ředitelka public affairs pro ČR a SR Mafra.

"Výborná práce s titulky." Martin Švehlák, ředitel zpravodajství televize Nova.

¨"Bylo to na Borovanovi.cz, takže se to tak stalo." Petr Miláček, šéf výzkumu FTV Prima.

"Snažím se vás číst." Michal Fleischmann, prezident mediální skupiny Lagardére Active ČR

"Díky Borovan.cz mám přehled o celé showbyzové a mediální branži." Michal Čupa, ředitel Českých Radiokomunikací

"Web Borovan.cz rád čtu." Peter Duhan, ředitel Českého rozhlasu

„Borovan.cz má v branži dobrou čtenost a zásah!“ Michal Uryč-Gazda, majitel Heretic PR a DataConsult CZ

"Čtu to." Pavel Kejla, OMD, nákupčí skupina OPera.

"Jednou denně se na Borovan.cz podívám." Robert Schaffer, ředitel Bestsport Arena

"Mám to na svém mobilu!" Tomáš Žondra, obchodní ředitel Film Europe

"Borovan.cz přináší poučené zprávy, které jdou pod povrch událostí." David Horáček, spolumajitel Premiere Cinemas Czech

"Stali jste se jedním z opinion leaderů na trhu." Pavel Renčín, ředitel marketingu Lagardére Active ČR

"Dívám se na to denně a dívám se na to rád." Oldřich Kubišta, výkonný ředitel Cinema City Czech

"Zajímá mne to, protože přinášíte zprávy z komunity, ve které se pohybuji."
Oldřich Bajer, multimilionář, spolumajitel Rock for People a Zoot

"Borovan.cz našel díru na trhu." Tomáš Búřil, AdExpres

"Dobré zdroje!" Karla Stojáková, filmová producentka

"Má to velkou perspektivu." Miloš Petana, majitel Supraphonu a ABZ

"Pokud nepřejdete ke konkurenci, tak mně Borovan.cz nevadí."
Marek Singer, předseda představenstva FTV Prima

"Byl jste vyřazen z distribučních seznamů tiskových zpráv Novy."
Josef Koukolíček, šéf komunikace CET 21

"Hodně dobré stránky!" Petr Šiška, majitel Petarda Production

"Co jste mě to tam dali za hroznou fotku?" Petr Dvořák, ředitel České televize

"Baví mě to." Daniel Grunt, šéf internetu FTV Prima

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Nay: slovenská skupina, která ovládá českou síť obchodů s elektronikou Electro World, kupuje obdobné prodejny K+B Expert. Obchod nyní posuzuje antimonopolní úřad.

  • Empresa Media: vydavatelství Jaromíra Soukupa obnovuje po roční přestávce vydávání měsíčníku Instinkt. První číslo se objeví se na pultech 28. ledna.

  • První novinová společnost: český distributor tisku rozšiřuje portfolio regionálních titulů. K několika celostátním titulům nově převzala distribuci regionálních periodik v Kraji Vysočina, na Znojemsku a Zlínsku. Týdenní objem distribuce PNS se tak zvyšuje o desítky tisíc kusů novin a časopisů. Společnost bude také výhradním distributorem tisku do sítě projeden Žabka, čítající 123 poboček.

  • Ogilvy: dlouholetý kreativec Jakub Cabejšek (ex-Mark BBDO, ex-Proximity atd.) nastoupil na pozici creative group head.

  • CETIN: telekomunikační operátor Petra Kellnera fúzuje s jihomoravskou společnosti Stel-Invest (zanikající firma;  výstavbu a servis telco a energetických sítí), kterou koupila na jaře 2019.

  • České Radiokomunikace: spouštějí testování a certifikaci rozhlasových přijímačů pro příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Všechny otestované a vhodné přijímače budou opatřeny certifikační známkou "DAB+ ověřeno CRA". V současné době pokrývá DAB+ síť Českého rozhlasu 95 procent obyvatel Česka.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.