reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Marek Singer: Televize Prima musí lépe využít svůj potenciál Rozhovor

17:22, 20. 3. 2014

Bylo to jako blesk z čistého nebe. Zástupci akcionářů v pátek 14. března odvolali nejvyšší vedení FTV Prima, generálního ředitele Martina Konráda a výkonného ředitele Pavla Kejlu, a do čela televize se po více než roce vrátil Marek Singer. Jedno je jasné – pohoda a snadné byznysové žně, dané loňským karambolem Novy, končí.

B.: Po páteční výměně vedení FTV Prima v televizní branži velmi silně zazníval názor, že panu Kejlovi zlomily vaz prý příliš těsné kontakty s bývalým ředitelem Novy Janem Andruškem, Martin Konrád zase údajně nezvládl řízení programu televize. Váš komentář?

To první je nesmysl, pan Kejla se může scházet s kým chce. Situace ale nebyla postavená tak, že u obou pánů byl nějaký samostatný důvod. Na stole nyní máme strategii, která by televizi měla někam posunout. Od obou akcionářů vyšel požadavek dát dohromady takový tým, který by novou strategii dokázal úspěšně zprocesovat.

B.: Jak dlouho se ta změna a personální výměna připravovala?

Poslední půlrok. Vlastně od té doby, co CET 21 rozhoupala trh s televizní reklamou. Cílem ale není ostrý obrat televize, spíše určitá změna směru a rozšíření záběru. Složení týmu musí být takové, že si budu absolutně jistý, že potenciál změny bude bezezbytku využit.

B.: Pánové Kejla a Konrád nemohli být součástí či motorem změny?

Nemůžete mít dvě hlavy. Potřebuji celý proces sjednotit a firmu poslat jedním směrem. Prima má nyní velkou příležitost, je ale potřeba, aby se všichni lidé na té změně sjednotili.

B.: Souvisela ta výměna i s nervozitou v MTG v posledních týdnech, která vyplývá z poklesu ceny akcií?

Opravdu ne. Cítíme zde velkou příležitost, ale je třeba ji využít v horizontu měsíců.

foto: mtgB.: To, že dojde k tak razantní změně vedení televize signalizuje, že akcionáři s něčím nebyli spokojeni. Co to bylo především?

Přestože se zde udělalo spousta dobré práce, tak jsem si nebyl jist, že potřebnou změnu uděláme dostatečně rychle a správným způsobem.

B.: Změna vedení televize bylo tedy čistě vaše rozhodnutí po odsouhlasení akcionáři?

Moje plus zástupce druhého akcionáře, skupiny GES, Luboše Jetmara.

B.: V čem nová strategie bude spočívat?

Prima visí na jednom zdroji příjmu a ten nyní skáče nahoru a dolů. Reklamní televizní trh je hodně nervózní, je potřeba určité zklidnění. To je jedna věc. Velkou příležitost vidím v segmentu placené televize, které byla doposud poddimenzovaná. Segment Pay TV by mohly rozpohybovat i některé majetkové změny u operátorů, které nastaly v posledních měsících. Za třetí chceme dále rozšířit on-line byznys.

B.: To jsou dost obecné teze. Můžete je přiblížit trochu konkrétněji?

V terestrických kanálech chceme zlepšit práci s programem, s nasazováním jednotlivých pořadů. Pokusíme se být inovativnější v nabídce služeb, balíčků produktů. Chceme se vrátit k základní cílové skupině diváků 15 – 65. U placené televize budeme vycházet ze zkušeností MTG, která má velmi silné know-how, co všechno se dá prodávat a jak. V online je základ videoreklama, chceme ale zkusit i další reklamní formáty plus placené služby. Všechny tyto tři směry nyní budeme integrovat a významně je urychlíme.

B.: Je součástí těch změn i start nového free-to- air kanálu?

Stále platí: nový kanál může být klidně zítra, pokud ho unese reklamní trh. Zrovna nyní tato situace nenastala. Spíše vidím prostor v placených kanálech. A nejde jen o České Radiokomunikace, které nyní testují placený multiplex. Na trhu vidím řadu zájemců z řad operátorů , kteří si budou chtít na trhu placené televize ukousnout svůj díl.

B.: O kom se teď bavíme? O Telefónice?

Určitě. Dále se to bude týkat i M7 (operátor satelitních platforem Skylink a CS Link – pozn. aut.) a Digi TV. Pro všechny operátory nyní připravíme konkrétní produkty, s konkrétní cenotvorbou, se vším.

Obchodní model Primy nečeká žádná revoluce

B.: Provedete nějaké změny v programovém schématu, především co se týká podzimu 2014? Váš předchůdce Martin Konrád hodně preferoval seriály.

Otázka je, zda většinový divák ve všedním dni chce na začátku prime time vidět něco jiného než seriál. Musíme mít dobře připravené, dobře nacastované a hlavně správně nasazené seriálové projekty. Prostor tu je, ale jednotlivé komponenty seriálu musí fungovat. Jsou to klasické stavební kameny každé velké televize, Prima je ale musí lépe prodat divákovi. Musíme prostě přeřadit z trojky na čtyřku.

B.: Dopadnou změny nějak na ředitele programu Romana Mrázka?

Ne. Každý aspekt vytváření a výroby programu má na starosti profesionál. Spoléhám se na silnou trojici Roman Mrázek, Miloš Zahradník a Radko Janoušek.

B.: Provedete nějaké změny v nastavení obchodního modelu? Posuny měsíčních, sezónních indexů?

Nyní máme půlku března. Většina ročních smluv je již dojednaná. Samozřejmě nevylučuji, že nějaké pohyby v rámci měsíčních či sezónních nastaveních nemohou nastat. Takové pohyby však trh spíše znervózňují. Ani v této oblasti nepočítám s žádnou revolucí.

B.: Nově se oproti loňskému jaru daří získávat více reklamních investic, byť údajně díky zajímavým slevám. Daří se vám tento pohyb nějak vymanévrovat? Nebo se na to teprve vrháte?

To budu schopen říci až po prvním kvartálu. V tuto chvíli to opravdu nevím. Udržet dlouhodobě loňskou pozici Primy, kdy jsme byli větší než Nova, je velmi obtížné. Daří se nám držet větší share než před fluktuací v roce 2013. V současné době je těžké odhadnout nějaký obecný trend. Trh je roztříštěný, každý měsíc se vyvíjí jinak. Někteří hráči ještě vyjednávají, někdo peníze stále drží, někdo je poslal do jiného segmentu.

B.: Dá se váš příchod do čela Primy vnímat jako posílení pozice MTG uvnitř Prima Holdingu?

Ne.marek singer 12

B.: Vybavili vás akcionáři na cestu do čela Primy i nějakou částkou, kterou budete moci investovat – do programu, nového byznysu, přetažení lidí konkurenci atd.?

To ano, ale investiční částky musí být velmi rychle napojené na to, aby se nám náklady vrátily zpět do firmy.

B.: Jak budete zvládat dvě náročné manažerské pozice?

S nadsázkou říkám, že namísto pěti pracovních dnů jich nyní budu mít jedenáct. Ale vážně, některé pravomoci jsem na straně MTG delegoval na mého regionálního finančního ředitele a lidi z business developmentu. Na Primě bude muset tým fungovat více jednotně.

B.: Pověřili jste již nějaké headhuntery vyhledáním nového šéfa Primy? Jak dlouho zůstanete v čele televize?

Dokud nová strategie nezačne fungovat. Moje priorita teď není najít nového člověka na pozici generálního ředitele televize. Mojí prioritou je nastartovat strategii. Až to bude běžet, začnu shánět nového manažera. Zda to bude trvat tři měsíce, půl roku nebo rok, to nevím. Určitě to ale není otázka týdnů.

Výrobní ředitel nastaví efektivitu pro externí produkce

B.: Pojďme k další razantní změně a tou je vytvoření pozice výrobního ředitele. Jak bude fungovat, jaké bude mít pravomoci?

Je to manažer, který bude mít pod palcem celý výrobní proces. Bude fungovat jako určitý integrátor od fáze developmentu projektu až po výsledný produkt na obrazovce. Je to garant kvality a efektivity celého procesu.

B.: Proč se výrobním ředitelem stal Radko Janoušek, spolumajitel externí produkce Core Production? Je tu zřejmý střet zájmů.

Máme jasnou dohodu, že opustí všechny funkce ve firmě a přijde na jasně definovanou dobu. Jeho úkolem bude nastavit nově procesy, nastavit efektivitu a nákladovost, podívat se, co by se mělo vyrábět in house a co externě. To všechno dá dohromady a poté se opět vrátí do Core Production.

B.: Takže pan Janoušek nastaví efektivitu pro externí produkce a pak jako externí producent vám bude něco dodávat. Dobře. Být majitelem produkční firmy, tak jsem nervózní. Jednak samotní akcionáři FTV Prima mají podíly v produkčních firmách, jednak Core určitě posílí, co se týká informačního přehledu.

O každé zakázce rozhodují tři lidé: programový ředitel, finanční ředitel a generální ředitel. Takže kontrolní mechanismy tu máme. Za druhé, potřeboval jsem špičkového profesionála, který dokáže při jednání s externími produkcemi vyjednat pro televizi nejlepší podmínky. A tím pan Janoušek bezpochyby je.

B.: Nezavírají se na Primě obecně dveře pro externí dodavatele?

Ne, v žádném případě.

Vaší pozornosti doporučujeme:

Singer

Konrád

Kejla