reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Petr Vladyka: Do souboje s Novou a Českou televizí nepůjdeme hranou tvorbou Rozhovor

13:56, 28. 6. 2013

Rozhovor s programovým ředitelem FTV Prima Petrem Vladykou o plánech na podzim 2013 a tajemstvích televizních akvizicí probíhal doslova za bojových podmínek.

V rozpálené místnosti s teplotami okolo 30 stupňů, s okny na jih a bez klimatizace. „Zrovna mi předělávají kancelář,“ vysvětluje Vladyka, který letos v září začne třetí rok v exponované pozici.

B.: Podle mých informací jste již byli prakticky dohodnutí s Janisem Sidovským ohledně nákupu Královen popu. Proč nakonec show získala Česká televize?

O Královnách popu jsme se s Janisem Sidovským začali bavit začátkem letošního roku. Původní koncept pořadu se nám líbil – jak obsazením, tak myšlenkou, tak dobou realizace a nasazení, přičemž původně měly být Královny realizovány někdy koncem jara. Na počátku května jsme však chtěli nějaký status report a zjistili jsme, že protistrana projekt není schopna dodat tak, jak ho na počátku garantovala - takže jsme od spolupráce odstoupili. Malé haló se objevilo okolo neúčasti Leoše Mareše v roli moderátora, který byl s Janisem zpočátku napevno dohodnutý. Avšak vzhledem k Leošovu „přestupu" na Primu mu garantujeme určitý objem práce za určitou finanční částku. Logicky investujeme do exkluzivity na jeho přítomnost v televizním vysílání.

B.: Manažer Sidovský má těchto aktivit více, jednáte s ním o nákupu jiných pořadů?

Určitě. Stále spolu komunikujeme, ale v tuto chvíli je vše ve vývoji.

B.: Ptám se na Královny popu záměrně. Před několika týdny si šéf Novy Jan Andruško postěžoval, že Česká televize přeplácí tvůrce, projekty. Máte podobnou zkušenost?

Upřímně řečeno, neznám konkrétní částky, které je Česká televize připravena investovat do svých programových projektů. Ale je evidentní, že peněz na tyto věci má hodně.

B.: Je nějaký projekt, o kterém jste velmi vážně jednali, a který se nakonec objevil/objeví na ČT?

Zatím se to nestalo. Ale je evidentní, že v dohledné době k něčemu takovému zkrátka musí dojít.

B.: Můžete přiblížit, jak vlastně licitování o projekty mezi televizemi vypadá?

Když jsem do televize před dvěma roky nastupoval, měl jsem poněkud naivní představu, že televizní akvizice je maximálně sofistikovaný proces s přesnými cenovými a časovými mantinely. S trochou nadsázky to však ve skutečnosti vypadá jako na trhu. Všichni licitují a hrají si přitom s lehce virtuálními čísly.

B. Zpět k ČT: to ale znamená, že nyní při těch licitacích nyní padají vyšší částky.

Dá se to tak říci. Cena akvizicí je nyní o něco vyšší, než za standardních okolností. Avšak pochybuji o tom, že zrovna tady je příčinou politika České televize. Ten stav vyplývá z toho, že i zahraniční majitelé programů jsou obchodní subjekty, kterým jde primárně o zisk.

Prima půjde na podzim alternativní cestou

B.: Kavčí hory v současné době mohutně investují do původní dramatické tvorby, zejména seriálů, stranou nezůstávají ani estrádní show. Jak tomuto přívalu chcete čelit? Kupříkladu masovým nasazením celebrit?

Odpovím trochu zeširoka. Po loňském ukončení seriálu Obchoďák hned po první sezóně jsme si udělali rozsáhlý výzkum dramatické tvorby. Ukázalo se, že divák je seriály do určité míry přesycen. Nedopadl Obchoďák, nedopadly Ententýky České televize, ani Zdivočelá země nehrála tak, jak měla. Takže zde zůstávají Cesty domů, Gympl, Ordinace, Vyprávěj a Ulice. Jinými slovy, my nyní do souboje nechceme jít hranou tvorbou. Chystané projekty konkurenčních televizí jsou na daném poli těžký kalibr, takže se zkusíme vydat jinudy, vlastní cestou, svým způsobem „alternativní“. Logicky, pokud dva kanály nabízejí drama, tak na třetím je místo pro alternativu. Navíc se zde otevírá prostor i pro sekundární kanály, v našem případě pro Cool a Love.

B.: Říkáte alternativa, tedy celebrity?

Ne nutně. Je celebrita a „celebrita“. Lidí, které stojí divákovi za zvýšenou pozornost, jsou v Česku desítky, nikoliv stovky. Těch pár desítek osobností jsou navíc rozprostřeny mezi tři velké televizní skupiny. Chceme dát prostor alternativě, což nutně neznamená, že musí být postavena na známých osobnostech.

B.: Tuto taktiku nasadíte již pro podzimní schéma?

Ano.

B.: K podzimu se ještě dostanu. Rád bych se ještě zeptal na způsob výroby Primy. Vy sázíte na externí produkce. Nebudete tento model měnit?

V tuhle chvíli určitě ne, ten model se nám dlouhodobě osvědčil. U všech formátů/pořadů, které zadáváme do výroby, se s časovým předstihem vždy snažíme o to, abychom si prostřednictvím tendru vždy vybrali produkci, která bude danému zadání nejlépe vyhovovat. A to jak cenově, tak samozřejmě i kvalitativně.

B.: Takže třeba Core Production se mohou těšit na další Cesty domů. Pokud pomineme one man show typu Jana Krause a Zdeňka Pohlreicha, proč vlastně tyto producentské mezičlánky máte? Nestojí to zbytečné peníze?

Nestojí. Pokud byste pořady vyráběl in house, tak byste musel platit zaměstnance, techniku. Externí výroba formátů/pořadů se nám dlouhodobě osvědčuje.

B.: Kdo je váš největší dodavatel? Core Production, MIA Film, Filmbrigade, TV Real, Good TV?

Těch subjektů je určitě více. Některé z těch, které jmenujete, jsou mezi nimi.

B.: Producentský trh na konci loňského roku rozvířila výměna produkce u pořadu TOP star. Odešla TV Real tehdy Petra Lesáka a přišla Good TV Petra Erbena. Proč ta změna?

Koncept TOP staru v poslední době trochu stagnoval. Dílčí změna přišla s novou produkcí na počátku roku, podstatnější se pak chystá od nasazení podzimního schématu.

B.: Ušetřili jste i nějaké peníze?

Velmi nepatrně. Ale primárně opravdu nešlo o finance.

B.: Ředitel Martin Konrád již naznačil, že nyní v období hojnosti investujete do nových oddělení programu. Která to jsou a co budou mít na starost? Vytvoříte jakési producentské centrum po vzoru MPP?

Od začátku června jsme nastartovali nové oddělení developementu formátů a nových pořadů a také talent managementu. Chceme v těchto oblastech pracovat systematičtěji než doposud. Tito lidé budou plnit naplánovaná programová okna, ať již se bude jednat o seriál, lifestyle magazín nebo talentovou show. Oddělení bude mít výhledově do deseti lidí, jeho „hlava“ bude známa na počátku podzimu.

Tváře Primy: Mareš, Pohlreich, Kraus, Partičkáři...

B.: Není tajemstvím, že do podzimního schématu budete mimořádně investovat. Jak velký bude meziroční nárůst?

Desítky procent.

B.: Takže by to mělo být vidět.

Určitě. Nejen na obrazovce, ale zároveň i marketingově.

B.: Pojďme se podívat na podzimní schéma podrobněji . Jasná je čtvrtá řada Česko slovensko má talent, stejně jako dva pořady Zdeňka Pohlreicha. Co dále?

Hlavní věci prozradíme na tiskové konferenci v srpnu. Mohu potvrdit, že budeme vysílat další řadu Cest domů, další řadu Prostřeno!, které dozná několik inovačních dramaturgických změn, rovněž budeme pokračovat v TOP star magazínu. Je veřejným tajemstvím, že chystáme vlastní pravidelný pořad také pro Leoše Mareše, kterým bude převzatá panelová show. Tento formát Leoše ukáže tak, jak jej diváci ještě neměli možnost poznat.

B.: To znamená, že se budete snažit vyprofilovat Leoše Mareše jako tvář Primy?

Ano, stal se jednou z hlavních tváří Primy. Vedle Leoše je to rovněž Zdeněk Pohlreich, Jan Kraus, Partičkáři, herci z Cest domů a moderátoři zpravodajských pořadů.

B.: Jak to vypadá s budoucností seriálu Základka?

Základky jsme natočili a následně odvysílali pouze jednu řadu. Vzhledem k tomu, že se bohužel nesetkala s očekávaným a potřebným zájmem diváků, nebudeme v tomto seriálu pokračovat.

B.: Předpokládám, že Máme rádi Česko na podzim vynechá. Počítá se s touto show dále?

Je to určitě jedna z alternativ pro další sezónu, protože tento formát zafungoval víceméně tak, jak měl.

B.: Budete mít nějaký novinkový seriál?

Součástí avizovaného developmentu jsou samozřejmě i hrané pořady. V tuto chvíli máme rozpracovaných několik nových námětů.

B.: Budete vyrábět seriál Kameňákov, za kterým stála produkce Lotus Line?

Jednali jsme o něm, ale nakonec z toho prozatím sešlo.

B.: Nebude vám ale nějaký nový seriál v podzimním schématu chybět?

Nechte se překvapit.

B.: Již bylo oznámeno, že skončí talk show Polívka na víně. Jak to bude dál s Nikdo není dokonalý Jiřího Krampola?

Na podzim se již neobjeví. Pan Krampol má 11. července 75. narozeniny, u jejichž příležitosti odvysíláme poslední díl této talk show. Ten bude koncipován jako tribute Jiřímu Krampolovi.

Božské dorty od Markéty pojedou dále

B.: Zatím byla řeč o Prima family. Jak bude vypadat program zbylých kanálů?

Na Cool budeme pokračovat s Pekelnou výzvou, protože první sezóna se určitě povedla. Nadále máme práva na Ligu mistrů. Na Primě Love značně ubude růžové, chceme kanál určitě více otevřít i mužům. Na Prima Cool je poměr mužů a žen 60 procent ku 40 procentům. Na Love by to mělo být srovnatelné, ale v opačném gardu. Kupříkladu Božské dorty od Markéty pojedou dále, intenzivně připravujeme druhou sezónu.

B.: Našlapanější podzim by měl zvednout poněkud uvadající podíl na sledovanosti Prima family a tím více vytěžit převis poptávku ze strany inzerentů. Varianta rozjezdu dalšího kanálu už není definitivně ve hře?

Není to v tuto chvíli aktuální.

B.: Jak bude konkrétně vypadat vaše spolupráce s novým výkonným ředitelem Pavlem Kejlou? Ten má být přímým podřízeným ředitele Martina Konráda.

Z organizačního hlediska nenastane v oddělení programu žádná změna, stále budu reportovat Martinovi Konrádovi.

B.: Primě nyní raketově rostou prodeje internetové reklamy. Podpoříte je výrobou nějakého speciálního kontentu pro web?

Je to cesta, kterou se určitě chceme v budoucnu vydat, maximálně v horizontu jednoho roku.

B.: Na počátku roku jste s velkou pompou ohlásili vstup do filmových koprodukcí. Za těch několik měsíců ale žádná smršť nenastala: Martin a Venuše, Jedlíci a to je snad všechno.

Průběžně jsme v kontaktu se všemi producenty, stejně jako ostatní hráči na trhu. Je to do značné míry ekonomická otázka. V poslední době jsme byli například přeplaceni u Něžných vln Jiřího Vejdělka. Každopádně platí, že v této oblasti jednáme i nadále.

Petr Vladyka (38):

V roce 1999 začal pracovat v hudebním vydavatelství Universal Music na pozici promotion manažera pro rádia a internet. Od roku 2004 působil jako ředitel rádia Evropa 2, od podzimu 2009 také jako programový ředitel slovenského rádia Europa 2. Na Primu nastoupil jako programový ředitel 1. září 2011. Ženatý, má rád jídlo a fotbal.