Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
   
    
       
     

Rychlovky

    06. 3.
  • CNN Prima News: zpravodajská TV stanice v měsíci únoru dosáhla průměrný celodenní share 0,66 procenta v cílovce 15+. Nejlepšího výsledku podle Prima Group dosáhla v neděli 28. února díky share 1,50 procenta v CS 15+.

  • 05. 3.
  • Forum 24: malé vydavatelství (oficiální majitel Pavel Šafr), které stojí za politicko-bulvárním portálem Forum24.cz, v roce 2020 získalo výnosy ve výši 9,7 milionu korun (prodej výrobků a služeb plus dar od miliardářského vehiklu NFNZ). O rok dříve to bylo 8 milionů korun.

  • RadioZET: jak jsme informovali již dříve, zpravodajské rádio Z radio se v rámci mediální skupiny Daniela Křetínského přesunulo z rádiového vehiklu Active Radio pod CMI News, která provozuje názorový a zpravodajský portál Info.cz.

  • 04. 3.
  • Czech News Center: novým členem představenstva velkého mediálního domu (majitelé Daniel Křetínský a spol). se stal šéfredaktor Blesku Radek Lain.

  • AMI Digital: agentura nově spravuje sociální sítě značek Staropramen, Cool a Ostravar (Pivovary Staropramen). Na starosti má jak samotnou správu, tak přípravu online strategií, tvorbu kreativy a zajištění placené podpory. O tři nápojové značky z portfolia Molson Coors se stará tým pod vedením Kateřiny Marešové, strategy directorky AMI Digital.

  • Česká manažerská asociace: má nového PR manažera a kontaktní osobu pro média. Stal se jím Jan Vocel, který přichází se zkušenostmi z komunikační agentury Ewing a Asociace nestátních neziskových organizací v Česku.

  • MFF Karlovy Vary: organizátoři letošního ročníku filmové přehlídky posunuli termín na srpen. Chystaný 55. ročník by se tak měl podle představ produkčního týmu uskutečnit 20. až 28. srpna 2021. "Doufáme, že v průběhu následujících měsíců dojde k významnému rozšíření vakcinace a díky tomu zvládnutí pandemické situace, tak aby bylo možné uspořádat karlovarský festival v maximálně bezpečné formě pro jeho hosty a návštěvníky," uvedl prezident MFF KV Jiří Bartoška.

  • 27. 2.
    reklama
  • PLAYzone: firma, která provozuje herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, uzavřela partnerství s velkým organizátorem esportových turnajů, společností Blast. V rámci spolupráce získá PLAYzone vysílací práva na turnaje Blast Premier v České republice.

  • 26. 2.
  • Ondřej Hejma: leader skupiny Žlutý pes si k 70. narozeninám "nadělil" sólové album Dáreček. Na desce, která je výsledkem pětiletého úsilí, Hejma nabízí celkem 9 nových nahrávek, které autorsky i stylově pokrývají celý jeho současný svět, inspirovaný nejenom klasickým blues, ale i folkem, indie rockem a vokálními harmoniemi kalifornského west-coastu.

  • Česká televize: začala vysílat krátké pořady, shrnující platná vládní opatření, nazvané Epicentrum. Infoservis Epicentrum bude vysílat ČT1, po dopoledních zprávách i program ČT3 a v průběhu dne zpravodajská ČT24.

  • Česká spořitelna: velkému bankovnímu domu loni výrazně spadl zisk ze 17,7 miliardy na 10 miliard korun (minus 43,5 procenta). Provozní zisk dosáhl 21 miliard, ve srovnání s rokem 2019 tak poklesl o 6,7 procenta. Banka vývoj přičítá dopadům pandemie čínského koronaviru. Celkový počet klientů skupiny ČS k 31. prosinci 2020 činil 4,5 milionu, ze kterých přibližně 1,73 milionu využívalo digitální bankovnictví (meziroční nárůst o 9,7 procenta). Celkový počet vydaných aktivních platebních karet ČS se meziročně zvýšil o 2,4 procenta a dosáhl téměř 3 milionu kusů, přičemž z tohoto počtu kreditní karty představovaly 168 tisíc kusů.

  • 25. 2.
  • ViacomCBS: americká mediální společnost spouští novou streamingovou platformu Paramount+. Služba nabídne ke zhlédnutí katalog čítající přes 5000 hodin obsahu od značek z celého portfolia ViacomCBS. Dostupná bude od 4. března ve Spojených státech, v Kanadě a zemích Latinské Ameriky, v Evropě se jí jako první dočkají severské země 25. března. Další lokace budou postupně následovat.

  • FTV Prima: velká vysílací rada televizní firmě miliardáře Ivana Zacha prodloužila terestrické vysílací licence k TV programu Prima Cool o 12 let do roku 2033 a k hlavnímu TV programu Prima o 12 let do roku 2034.

  • Havas Worldwide Prague: česká pobočka nadnárodní reklamní agentury, sídlící ve Francii, v roce 2019 utržila 155 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 31 milionů více. Celkový obrat stoupl z 218 milionů na 228 milionů. Čistý zisk se v daném období zvýšil ze 6 milionů na téměř 19 milionů korun.

  • 24. 2.
  • Asociace českých kameramanů: udělila výroční ceny v kameramanské branži. Cenu za vynikající kameramanské filmové dílo získal kameraman Martin Štrba za film Šarlatán (režie Agniezska Holland), Cenu za za vynikající kameramanské televizní dílo byla udělena Martinu Žiaranovi za film Herec (režisér Peter Bebjak). Cenu AČK za vynikající kameramanské dokumentární dílo dostal Petr Racek za film Vlci na hranicích (Martin Páv).

  • 23. 2.
  • Leo Burnett: reklamní agentura ze skupiny Publicis Groupe vyhrála tendr společnosti Asahi Europe & International na zahraniční digitální aktivity její značky Pilsner Urquell. Leo Burnett bude pro značku nově zajišťovat kompletní digitální komunikaci (od globální strategie a její adaptace na jednotlivých trzích po exekuci kreativních výstupů a správu kanálů na sociálních sítích) na všech globálních trzích mimo Česka a Slovenska.

  • 22. 2.
  • Mafra: českou verzi mezinárodního časopisu Cosmopolitan povede nově Adéla Mazánková. Sabrina Karasová po dohodě z vydavatelství Mafra odchází.

  • Albatros Media: největší knižní nakladatel založil novou dceřinou firmu Albatros Media Mladá fronta, kam přesunul knižní divizi Mladé fronty. Tu od MF, toho času v úpadku, koupil za 14 milionů korun na počátku února.

  • PPF: společnost Tanemo ze skupiny PPF prodlužuje termín závaznosti veřejného návrhu na odkoupení části akcií Moneta Money Bank do 5. března 2021. PPF za jednu akcii nabízí 80 korun, zájem má odkoupit až 20 procent Monety. Ve hře je tak plán na sloučení Moneta Money Bank, Air Bank a Home Credit.

  • 20. 2.
  • Miloslav Šmídmajer: producent a režisér připravuje na uvedení do kin nový dokumentární film o spisovateli Milanu Kunderovi s názvem Milan Kundera: Od žertu k bezvýznamnosti. Původně byla premiéra plánována na 1. dubna, nyní je vstup na plátna datován neurčitě až po otevření kinosálů.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • CNN Prima News: zpravodajská TV stanice v měsíci únoru dosáhla průměrný celodenní share 0,66 procenta v cílovce 15+. Nejlepšího výsledku podle Prima Group dosáhla v neděli 28. února díky share 1,50 procenta v CS 15+.

  • Forum 24: malé vydavatelství (oficiální majitel Pavel Šafr), které stojí za politicko-bulvárním portálem Forum24.cz, v roce 2020 získalo výnosy ve výši 9,7 milionu korun (prodej výrobků a služeb plus dar od miliardářského vehiklu NFNZ). O rok dříve to bylo 8 milionů korun.

  • RadioZET: jak jsme informovali již dříve, zpravodajské rádio Z radio se v rámci mediální skupiny Daniela Křetínského přesunulo z rádiového vehiklu Active Radio pod CMI News, která provozuje názorový a zpravodajský portál Info.cz.

  • Czech News Center: novým členem představenstva velkého mediálního domu (majitelé Daniel Křetínský a spol). se stal šéfredaktor Blesku Radek Lain.

  • AMI Digital: agentura nově spravuje sociální sítě značek Staropramen, Cool a Ostravar (Pivovary Staropramen). Na starosti má jak samotnou správu, tak přípravu online strategií, tvorbu kreativy a zajištění placené podpory. O tři nápojové značky z portfolia Molson Coors se stará tým pod vedením Kateřiny Marešové, strategy directorky AMI Digital.

  • Česká manažerská asociace: má nového PR manažera a kontaktní osobu pro média. Stal se jím Jan Vocel, který přichází se zkušenostmi z komunikační agentury Ewing a Asociace nestátních neziskových organizací v Česku.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.