Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
     
      
        

Rychlovky

    16. 10.
  • BrainZone: manažerská, kreativní, PR & marketingová agentura, která se specializuje na hudební průmysl, v roce 2020 dosáhla obratu 6,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 25 milionů. Firma skončila v prodělku 9,6 milionu, o rok dříve vygenerovala zisk 6,4 milionu korun.

  • 15. 10.
  • POS Media Czech Republic: indoor mediální agentura v roce 2020 utržila 126 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 58 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 8,5 milionu na 12 milionů korun. Firma patří do konsolidačního celku nizozemské POS Media, ve které by měl držet rozhodující podíl zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher.

  • Firma na zážitky: zážitková společnost ze skupiny Media Bohemia v roce 2020 utržila přes 47 milionů korun. O rok dříve to bylo 68 milionů. Ztráta ve výši 6 milionů v roce 2019 se loni překlopila v účetní zisk ve výši 5 milionů korun.

  • Norah Jones: americká zpěvačka a písničkářka, kombinující jazz a pop, dnes vydává album s vánočními motivy, které nese název I Dream Of Christmas. Deska, na které spolupracoval producent Leon Michels, obsahuje písně jako White Christmas, Blue Christmas, Winter Wonderland, Christmas Time Is Here nebo také předělávku písně Christmas Don’t Be Late známé od filmových Chipmunků.

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta - platformu pro rozvoz jídla Dáme jídlo. Zajišťovat pro něj bude podporu v oblasti spotřebitelské i korporátní komunikace. Spolupráce byla zahájena na začátku října 2021. MSL nahrazuje předchozí agenturu Dáme jídlo PR Partners.

  • 14. 10.
  • KKCG: fond Springtide Ventures ze skupiny Karla Komárka ml. investoval do izraelské společnosti Cognni, zaměřené na využívání umělé inteligence ve středních a velkých  firmách. Fond do firmy investoval 3 miliony dolarů formou SAFE (Simple Agreement for Future Equity). V roce 2022 by fond měl držet zhruba pětiprocentní podíl v Cognni. "Tuto investici považujeme za velmi perspektivní. Produkty, jež Cognni vyvíjí, jsou zaměřené na řízení a ochranu firemních dokumentů. To je něco, bez čeho se firmy v budoucnu neobejdou," uvedl Karel Tušek, technologický ředitel Springtide.

  • 13. 10.
  • Liftago: vehikl Liftago CZ v roce 2020 utržil 104 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 6 milionů korun. Technologicko-logistická firma loni skončila ve ztrátě 14 milionů korun, o rok dříve prodělek činil přes 11 milionů.

  • reklama
  • eD system group: skupina sourozeneckého dua miliardářů Hynka a Josefa Tylových, která vlastní kupříkladu podíl v Digital First Marketing Group, získala 50 procent v ostravské společnosti Best Brands Company. Ta provozuje internetový obchod Proordinaci.cz. Tento portál je dodavatelem produktů dentální péče zejména pro profesionální, ale i koncové uživatele. ED system group působí v oblasti velkoobchodní IT distribuce, vývoji vlastních softwarových řešení a služeb, komunikace, e-commerce a inovačních technologií. Roční obrat se pohybuje okolo 15 miliard korun.

  • MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl PPF, Daniel Křetínský a ČSOB, navyšuje základní kapitál o 20 milionů na celkových  305 milionů korun. MallPay vlastní z 50 procent Mall Group a z 50 procent banka. Každá strana se tak podílí 10 miliony. Firma ZK razantně zvyšovala za poslední dva a půl roku. Důvodem jsou vysoké investice do produktů, firma se rovněž připravuje na získání další licence, tentokráte platební instituce.

  • Comic-Con Prague: jeden z partnerů akce pro fanoušky fantasy, sci-fi a komiksů, automobilka Škoda Auto, plánuje rozsáhlou přítomnost na conu. Zajistí Limousine Service po celou dobu konání a vystaví řadu svých současných automobilů. Chybět nebude ani zajímavý filmový exemplář vozu Ferat z československého filmu Upír z Feratu. Chybět nebude ani prezentace komiksu Škoda Founders. Loni akci navštívilo 23 tisíc lidí.

  • 12. 10.
  • PFX: postprodukční studio Jana Rybáře, Lukáše Keclíka a Jiřího Miky v roce 2020 utržilo 98 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 32 milionů. Čistým zisk loni vyrostl z 3,6 milionu na 7 milionů korun.

  • 08. 10.
  • Kaufland: v tendru na sociální síť TikTok zvolil pražskou kreativní agenturu Story TLRS, která by tak měla pomoci "omladit komunikaci Kauflandu a dostat brand i mezi publikum, které se s ní dosud nesetkávalo". "Oproti jiným sítím je TikTok hodně neformální. Obsah musí záměrně vypadat trochu nekvalitně, aby byl autentický a uvěřitelný. Brand si ze sebe musí umět udělat srandu, musí být syrovější. Uživatelé TikToku navíc nejsou zvyklí na to, že by běžně naráželi i na neosobní profily, jako tomu je na Facebooku a Instagramu," vysvětluje Jiří Markvart, content director Story TLRS.

  • TV Nova: předvolební debatu ve čtvrtek 7. října od 20.00 sledovalo sledovalo 23,49 procenta diváků u TV v CS 15 až 54. V širší cílové skupině 4+ vidělo večerní diskuzi politických leaderů 855 tisíc diváků.

  • Mall.cz: e-shop, který ovládají PPF, Daniel Křetínský a Rockaway, spouští Black Friday s výrazným předstihem, od 8. října až do půlnoci z 24. na 25. listopadu. "Zákazníci se mohou těšit na slevy ve výši několik desítek procent, přičemž největší slevy budou až do výše 75 procent. První tři tisíce akčních produktů Mall představil tento pátek 8. října."

  • Česká televize: ve vypsaném tendru získala vysílací práva na evropské fotbalové šampionáty UEFA EURO pro rok 2024 a 2028 i další ročníky Ligy národů UEFA. Divákům nabídne všechny zápasy české reprezentace až do roku 2028. "Sportovní práva jsou poslední roky problémem všech veřejnoprávních vysilatelů. Enormní divácký zájem otevírá významné možnosti pro prezentace reklamních a sponzorských partnerů, což ze sportovních práv činí cenný obchodní artikl, který v posledních letech získávají díky svým finančním možnostem stále častěji velké nadnárodní společnosti a nikoli vysílatelé veřejné služby," uvedl ředitel ČT Petr Dvořák.

  • 07. 10.
  • FG Forrest: vývojář webových, e-commerce řešení, intranetů atd. v roce 2020 dosáhl obratu téměř 90 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 22 milionů. Čistý zisk se mírně navýšil na 1,3 milionu. FG Forrest v daném období pracovali pro Moser, Ultra Premium Brands, pivovar Bernard nebo pro Českou podnikatelskou pojišťovnu.

  • Mall.cz: nákupy hraček, které každoročně tvoří zásadní část vánočního obratu obchodníků, letos podle zástupců velkého e-shopu odstartovaly dříve než v předchozích letech. "Segment hraček na Mall.cz tak v září vykázal 50ti procentní nárůst oproti předchozímu roku. Nejvyhledávanější hračkou bylo Lego a jeho tematické sety inspirované oblíbenými seriály."

  • KKCG: do skupiny miliardáře Karla Komárka nastupuje Pavel Turek, odborník na oblast sportovního marketingu, který absolvoval mimo jiné 17 sezón ve Formuli 1 a úzce spolupracoval s jezdci včetně Miky Häkkinena, Davida Coultharda a Kimi Räikkönena. Turek stojí také za projektem Automobilist. V roli Chief Officer of CSR and Global Brand bude aktivní ve skupině KKCG a především v její loterijní části Sazka Group.

  • 06. 10.
  • Netigo: do telco-integrátorské firmy nastoupil od 1. října na pozici sales manager Petr Kašpar, bývalý obchodní ředitel a předseda dozorčí rady východočeského operátora Edera Group.

  • 05. 10.
  • TV Prima: na stanici Prima Cool nasazuje od 5. října nový pořad Tutorial. Ten nabídne obsah o herní zábavě nejen pro milovníky videoher, ale především pro laiky, kteří se o nich "chtějí dozvědět více".

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • BrainZone: manažerská, kreativní, PR & marketingová agentura, která se specializuje na hudební průmysl, v roce 2020 dosáhla obratu 6,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 25 milionů. Firma skončila v prodělku 9,6 milionu, o rok dříve vygenerovala zisk 6,4 milionu korun.

  • POS Media Czech Republic: indoor mediální agentura v roce 2020 utržila 126 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 58 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 8,5 milionu na 12 milionů korun. Firma patří do konsolidačního celku nizozemské POS Media, ve které by měl držet rozhodující podíl zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher.

  • Firma na zážitky: zážitková společnost ze skupiny Media Bohemia v roce 2020 utržila přes 47 milionů korun. O rok dříve to bylo 68 milionů. Ztráta ve výši 6 milionů v roce 2019 se loni překlopila v účetní zisk ve výši 5 milionů korun.

  • Norah Jones: americká zpěvačka a písničkářka, kombinující jazz a pop, dnes vydává album s vánočními motivy, které nese název I Dream Of Christmas. Deska, na které spolupracoval producent Leon Michels, obsahuje písně jako White Christmas, Blue Christmas, Winter Wonderland, Christmas Time Is Here nebo také předělávku písně Christmas Don’t Be Late známé od filmových Chipmunků.

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta - platformu pro rozvoz jídla Dáme jídlo. Zajišťovat pro něj bude podporu v oblasti spotřebitelské i korporátní komunikace. Spolupráce byla zahájena na začátku října 2021. MSL nahrazuje předchozí agenturu Dáme jídlo PR Partners.

  • KKCG: fond Springtide Ventures ze skupiny Karla Komárka ml. investoval do izraelské společnosti Cognni, zaměřené na využívání umělé inteligence ve středních a velkých  firmách. Fond do firmy investoval 3 miliony dolarů formou SAFE (Simple Agreement for Future Equity). V roce 2022 by fond měl držet zhruba pětiprocentní podíl v Cognni. "Tuto investici považujeme za velmi perspektivní. Produkty, jež Cognni vyvíjí, jsou zaměřené na řízení a ochranu firemních dokumentů. To je něco, bez čeho se firmy v budoucnu neobejdou," uvedl Karel Tušek, technologický ředitel Springtide.

  • Hit dne


    Teaser pro nový seriál House of Dragon.

Recenze

Myši patří do nebe

Dlouhé roky připravovaný projekt podle stejnojmenné knihy Ivy Procházkové vyústil v povedený a nevšední animák, kterého bychom si měli vážit a opečovávat jako vzácnou květinku. V první řadě se jedná o výrazný a nadprůměrný projekt i v rámci té lepší části české animované tvorby (Jiří Trnka, Jiří Barta, Aurel Klimt, Břetislav Pojar atd.). Tradice v podobě tuzemské animace jako výkladní skříně české kinematografie, ať již to bereme z hlediska úrovně řemesla (nesmíme zapomenout i na podmanivou hudbu tohoto filmu) nebo sdělovaných myšlenek, tedy zaplaťpánbu nekončí.

Za druhé, Myši patří do nebe je skutečně chytře a promyšleně vystavěný rodinný snímek, na který dospělí mohou bez obav zajít se svými dětmi tak cca do dvanácti třinácti let. Tvůrci v čele s režisérskou dvojicí Jan Bubeníček - Denisa Grimmová v příběhu myšky Šupito a lišáka Bělobřicha citlivě a vyváženě namixovali směs dětské rozpustilé zábavy, fantazie a dospěláckých vážných témat, byť možná více gagů a hlášek by neškodilo a byť zejména v závěru si člověk řekne, zda některé vrstvy vyprávění malé děti vůbec pochopí.

A za třetí se jedná o krásný, ušlechtilý, lidský a emocionálně naléhavý snímek, žánrově asi nejblíž zábavnému dobrodružství, který v lidech probouzí to dobré a který by mohl zabodovat i za hranicemi České republiky (přesněji vzato jsou "Myši" česko-francouzsko-polsko-slovenský projekt). Témata, jak moc je důležité přátelství, být s tím, koho máme rádi (přátelé, maminka, tatínek), jak je důležité překonat vlastní strachy a umět se obětovat za své blízké, jsou nadčasová a všeobecně platná. Myši patří do nebe takto jako jeden z mála tuzemských filmů dokáží oslovit i rozmanité mezinárodní publikum.

Tři hlavní klady, kvůli kterým byste film neměli minout a vydat se s celou rodinou do kina.