Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

    18. 9.
  • Konektor Social: obsahová agentura začala pro obchod s kancelářskými potřebami Activa spravovat sociální sítě hned tří značek - Bibelot, Lamy a Parker. Agentura zároveň rozšířila spolupráci se Stock Plzeň-Božkov. Vedle dlouhodobé správy sociálních sítí pro Baileys se od listopadu bude znovu starat i o Johnnie Walker a Gordon’s Gin.

  • Czech News Center: mediální dům Daniela Křetínského a spol. startuje sérii Business Breakfasts pro obchodní partnery. První se uskuteční 23. září na téma cross-mediální inspirace nejen na Vánoce. Během snídaně vystoupí např. Juraj Felix, Co-CEO CNC, či Martina Říhová, CEO Active Group atd.

  • 17. 9.
  • Mladá fronta: vydavatelství v úpadku požádalo Krajský soud v Českých Budějovicích, aby vyhlásil na majetek MF konkurs. Důvodem má být urychlený prodej závodu společnosti. Nedávno Vrchní soud v Praze zrušil prohlášení konkurzu a následný prodej mediálního domu v aukci. Důvodem má být údajná podjatost soudce Zdeňka Strnada, který o věci rozhodoval.

  • T-Mobile: výsledky letní kampaně s nabídkou neomezených mobilních dat - zákazníci si aktivovali přes 212 tisíc denních balíčků neomezených dat. Rekordman surfoval neomezeně 55 dnů. Zapojení zákazníci stáhli celkem téměř 574 TB dat. Nabídka byla dostupná ve více než 1000 lokalitách po celém Česku.

  • 16. 9.
  • Reuters News & Media Czech Republic: firma, která v Česku prodává zpravodajský obsah Reuters, v roce 2019 utržila 55 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 35 milionů. Čistý zisk 1,5 milionu v roce 2018 se překlopil do loňské ztráty 3,6 milionu korun.

  • Filmový fond: nepříliš povedený film Bourák dostal z mimořádné výzvy na distribuci 700 tisíc korun, Havel 1 milion, 3Bobule 700 tisíc a Film Naživo 500 tisíc korun. Celkem fond v této výzvě na distribuci filmů rozdělil podporu ve výši téměř 11 milionů korun.

  • Publicis Groupe: česká pobočka nadnárodní komunikační skupiny se přestěhovala do nových kanceláří ve čtvrti Dock (skupina Crestyl) na Praze 8. V novém multifunkčním areálu v blízkosti dvou slepých ramen Vltavy obsadila dvě patra administrativní budovy Dock In Four s kapacitou až 500 zaměstnanců. Do nových kanceláří se přesunuly obě poloviny Publicis Groupe. Část agentur, mimo jiné Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Zenith, Starcom, nebo Performics, dlouhodobě sídlila v Jankovcově ulici v Holešovicích. Agentury Kindred a Red Media, které skupina koupila v roce 2018, měly dosud sídlo ve svých původních kancelářích na Smíchově.

  • 15. 9.
  • Karel Gott: dva vzpomínkové koncerty v pražské O2 Aréně se kvůli vracející se pandemii přesouvají na červen 2021.

  • 14. 9.
  • Digital Broadcasting: firma, která provozuje celoplošnou vysílací síť 24, v září zatím přeladila všechny stávající lokality v Olomouckém a Jihomoravském kraji a připravuje se na přeladění stávajících lokalit v kraji Vysočina, ve Zlínském a Moravskoslezském kraji.

  • 13. 9.
  • Stance Communications: PR agentura Petra Soukupa v roce 2019 utržila 34 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 2 miliony. Firma skončila v záporné nule, o rok dříve vydělala téměř 100 tisíc korun.

  • 12. 9.
  • Bohemia Motion Pictures: filmová distribuční a produkční společnost skončila v roce 2019 v čistém prodělku 3,3 milionu korun. O rok dříve firma vydělala v čistém 2,8 milionu korun.

  • 11. 9.
  • Empresa Media: členkou představenstva přestala být manažerka Kateřina Čápová. Ze skupiny Jaromíra Soukupa ale neodchází, stále působí jako ředitelka právního oddělení sesterské mediálky Médea.

  • Mondelez Czech Republic: firma, která na českém trhu prodává cukrovinky jako Milka, Figaro, BeBe, Kolonáda atd., v roce 2019 utržila 3,246 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 76 milionů více. Čistý zisk se navýšil ze 40 milionů na 48 milionů korun. Firma loni vyplatila na dividendách 40 milionů.

  • 10. 9.
  • Alza.cz: e-shop na začátku září otevřel nové logistické centrum ve slovenském Senci, což umožňuje držet blíže zákazníkům větší skladové zásoby 3500 druhů zboží. "Nové centrum s užitnou plochou téměř 19 tisíc metrů čtverečních nám umožní navýšit skladové zásoby o zboží v hodnotě téměř 300 milionů korun, které bude pro zákazníky k dispozici již v den objednání, a to zejména na Slovensku," uvedl ředitel logistiky Lukáš Baudyš. Větší skladovací plochy na Slovensku umožní urychlení dodání zásilek rovněž v Maďarsku i na Moravě. Celkově odstartuje Alza hlavní, vánoční sezonu s kapacitami skladů zvětšenými o 39 procent.

  • VašeČočky.cz: e-shop s kontaktními čočkami a dalším zbožím od září zahajuje rebranding na Lentiamo. Pod značkou Lentiamo již působí na 13 ze 17 evropských trhů a postupně chce sjednotit značku pro všechny země. Začíná v domovské České republice a k rebrandingu plánuje 360stupňovou marketingovou kampaň.

  • Tři sestry: v rámci oslav 35. výročí založení kapely se uskuteční Tři sestry Open air festival v pražském Braníku. Během dvoudenního programu 11. až 12. září vystoupí například Horkýže Slíže, Iné Kafe, Mňága a Ždorp, Visací zámek, Vypsaná fixa, Doctor P.P. atd.

  • 09. 9.
  • Seznam.cz: zavádí dvě nové funkce. Tlačítko "Líbí se", vyjadřující čtenářův zájem o konkrétní článek, a nový modul pro uživatelské diskuze, který od července funguje na Proženy.cz a během podzimu se rozšíří i na ostatní obsahové weby.

  • Vodafone: operátor spustí od 1. října pro zákazníky v Česku pátou generaci mobilních sítí 5G. Od začátku října bude signál 5G dostupný v pěti městech - v Karlových Varech, Ústí nad Labem, Jeseníku, Praze a v Brně. "Signál 5G budeme v následujících měsících rozšiřovat i do dalších oblastí. Chceme dál stavět kapacitní a odolné sítě, na které se čeští spotřebitelé, firmy i stát mohou spolehnout. Skutečně masivní a celostátní rozšíření 5G s potřebnou kapacitou se ale neobejde bez kmitočtů, které by měla nabídnout chystaná aukce,uvedl ředitel Vodafone Petr Dvořák.

  • 08. 9.
  • Mladá fronta: příběh vydavatelství v úpadku se opět zamotává. Vrchní soud v Praze zrušil prohlášení konkurzu a následný prodej mediálního domu v aukci. Důvodem má být údajná podjatost soudce Zdeňka Strnada, který o věci rozhodoval.

  • Charmenko CZ: koncertní agentura do Česka opět přiveze australské hvězdy Dead Can Dance. Jedna z nejpozoruhodnějších formací hudební historie posledních čtyř dekád vystoupí v sobotu 27. a v neděli 28. března 2021 v Kongresovém centru Praha.

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Konektor Social: obsahová agentura začala pro obchod s kancelářskými potřebami Activa spravovat sociální sítě hned tří značek - Bibelot, Lamy a Parker. Agentura zároveň rozšířila spolupráci se Stock Plzeň-Božkov. Vedle dlouhodobé správy sociálních sítí pro Baileys se od listopadu bude znovu starat i o Johnnie Walker a Gordon’s Gin.

  • Czech News Center: mediální dům Daniela Křetínského a spol. startuje sérii Business Breakfasts pro obchodní partnery. První se uskuteční 23. září na téma cross-mediální inspirace nejen na Vánoce. Během snídaně vystoupí např. Juraj Felix, Co-CEO CNC, či Martina Říhová, CEO Active Group atd.

  • Mladá fronta: vydavatelství v úpadku požádalo Krajský soud v Českých Budějovicích, aby vyhlásil na majetek MF konkurs. Důvodem má být urychlený prodej závodu společnosti. Nedávno Vrchní soud v Praze zrušil prohlášení konkurzu a následný prodej mediálního domu v aukci. Důvodem má být údajná podjatost soudce Zdeňka Strnada, který o věci rozhodoval.

  • T-Mobile: výsledky letní kampaně s nabídkou neomezených mobilních dat - zákazníci si aktivovali přes 212 tisíc denních balíčků neomezených dat. Rekordman surfoval neomezeně 55 dnů. Zapojení zákazníci stáhli celkem téměř 574 TB dat. Nabídka byla dostupná ve více než 1000 lokalitách po celém Česku.

  • Reuters News & Media Czech Republic: firma, která v Česku prodává zpravodajský obsah Reuters, v roce 2019 utržila 55 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 35 milionů. Čistý zisk 1,5 milionu v roce 2018 se překlopil do loňské ztráty 3,6 milionu korun.

  • Filmový fond: nepříliš povedený film Bourák dostal z mimořádné výzvy na distribuci 700 tisíc korun, Havel 1 milion, 3Bobule 700 tisíc a Film Naživo 500 tisíc korun. Celkem fond v této výzvě na distribuci filmů rozdělil podporu ve výši téměř 11 milionů korun.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.