reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    28. 7.
  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě se nakonec letos bude konat, byť ve zmenšené podobě a s (dočasně) novým brandem Josefstadt. Akce se koná v první polovině srpna v Josefově u Jaroměře, hlavními lákadly jsou kapely Hypocrisy, Destruction, Marduk, Vader nebo Mgla.

  • 27. 7.
  • Zátopek: k filmu Davida Ondříčka vychází filmový soundtrack s autorskou hudbou klavíristky, skladatelky a producentky Beaty Hlavenkové, dvojnásobné držitelky ceny Anděl. Soundtrack čítající 14 kompozic a nahraný ve spolupráci se symfonickým orchestrem sCore Orchestra, vydává vydavatelství Minority Records. Samotný snímek bude mít premiéru 20. srpna na zahájení karlovarského filmového festivalu.

  • 26. 7.
  • TV Nova: nový seriál Co ste hasiči se stále těší oblibě u diváků. Třetí díl Pálení čarodějnic, vysílaný v pátek 23. července, sledovalo 35,04 procenta diváků v cílovce 15 až 54.

  • Česká asociace satelitních operátorů: podala žalobu u Soudního dvora Evropské unie proti rozhodnutí Evropské komise ve prospěch českých operátorů zemského televizního vysílání. Touto žalobou vedenou pod č. T-363/21 se asociace domáhá zrušení rozhodnutí komise, ve kterém dospěla k závěru, že bezplatné prodloužení kmitočtových přídělů pro provozování multiplexů zemského televizního vysílání jejich stávajícím držitelům do roku 2030 není veřejnou podporou, nicméně ho začala šetřit pro podezření z porušení pravidel pro přidělování rádiového spektra. "ČASO je nadále přesvědčena, že tento krok definici opatření veřejné podpory splňuje a že příslušné rozhodnutí komise je tedy nesprávné."

  • Keltská noc: další ročník letního hudebního festivalu proběhne na počátku srpna v Harrachově. K hlavním lákadlům patří Tři sestry, Horkýže Slíže, Iné kafe, Wohnout, Vypsaná fixa nebo Alkehol.

  • 23. 7.
  • Walstead Moraviapress: velké tiskárny, sídlící v Břeclavi a náležící do skupiny britské Walstead Group, v roce 2020 utržily 1,176 miliardy korun. V meziročním srovnání to je pokles o 117 milionů, na kterém se se podílela pandemická situace. Čistý zisk naopak meziročně vzrostl z 34 milionů na 38 milionů korun. Odpisy byly na úrovni 58 milionů korun.

  • Iron Maiden: anglická heavymetalová kapela vydá novou, sedmnáctou studiovou desku Senjutsu 3. září. Kapela ji nahrávala podobně jako předchozí The Book Of Souls, tedy s producentem Kevinem Shirleym ve francouzském studiu Guillaume Tell Studio. Album nabídne více než 80 minut hudby na ploše 2CD nebo 3LP. "Album jsme nahrávali zkraje roku 2019 během přestávky Legacy Tour. Chtěli jsme mít čas na dokončení a zároveň možnost plně se soustředit na turné. Leccos z našich původních plánů samozřejmě změnila pandemie," uvedl frontman Bruce Dickinson.

  • HBO Max: tato streamovací služba plus další podobné z rodiny HBO (vlastník AT&T) měly na konci druhého kvartálu 67,5 milionu předplatitelů. Meziročně to představuje nárůst o 12 milionů. Z celkové cifry na trh ve Spojených státech připadá 47 milionů (meziročně plus 10,7 milionu). Na konci roku by podle odhadu mateřské firmy mohly dosáhnout úrovně mezi 70 miliony až 73 miliony předplatitelů.

  • 22. 7.
  • Česká televize: i napodruhé vysílací rada konstatovala porušení zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání v případě pořadu Newsroom ČT24 ze dne 5. dubna 2021, ve kterém byly zveřejněny sporné seznamy tzv. dezinformátorů z pera kontroverzní neziskovky Evropské hodnoty, mnohými označované jako dezinformační. Newsroom ČT24 podle vysílací rady nezprostředkoval názory odborníků "kteří v dané otázce zastávají odlišná stanoviska, čímž provozovatel divákům neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů, a konstatuje, že provozovatel byl na porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 upozorněn zcela v souladu se zákonem". Takový postup novinářů ČT lze považovat i jako závažné selhání z hlediska novinářské profesionality. Na Evropské hodnoty v souvislosti s těmito seznamy směřuje rovněž několik trestních oznámení.

  • Zákon o elektronických komunikacích: senát ve středu 21. července neschválil novelu ZEK, která kromě jiného měla přinést rychlejší a jednodušší možnost změny poskytovatele internetu či snazší budování sítí elektronických komunikací. Novela tak bude vrácena s pozměňovacími návrhy sněmovně, kde byla předtím přijata výraznou většinou 164 z 168 hlasů. Mobilní a další operátoři tak nyní mezi poslanci musí zintenzivnit lobbing.

  • 21. 7.
  • MagicLab: pražské postprodukční studio Michalka Křečka, Vladimíra Žána a Viktora Plcha vyrobilo vizuální efekty pro nový hollywoodský thriller Wrath of Man režiséra Guye Ritchieho. Tým v čele s Michalem Křečkem vyrobil všech 435 vizuálních efektů - výsledek tisíců hodin náročné práce. "Výstřely všech zbraní, jiskry při zásazích, zakrvácené rány, krev na hercích, krev na zemi, na stěnách, digitálně připravené výhledy z okénka aut a další," přibližuje výčet prací Křeček. Je to již třetí Ritchieho film, na kterém se MagicLab podíleli, po Aladin (2019) a Gentlemani (2019).

  • 20. 7.
  • PODA: střední telekomunikační operátor, sídlící v Ostravě, koupil od společnosti Kumi - Electronic byznys spojený s poskytováním internetu pro oblasti Polanka nad Odrou a Proskovice (oboje okolí Ostravy).

  • Mafra: velký vydavatelský dům mění zpravodajský web Lidovky.cz. "Nové Lidovky.cz mají odlehčenou grafickou podobu, přehlednější strukturu a zviditelněny jsou také exkluzivní zprávy a názory. K nejzásadnějším změnám ale dochází v obsahu. Lidovky.cz nabídnou více původních článků, více názorů i atraktivní rubriky (Orientace, Seriály, Magazín) a interaktivní křížovky," uvedli zástupci vydavatelství.

  • 19. 7.
  • AgE - reklamní agentura: agentura Jana Eisenreicha, Vojtěcha Horáčka a Evy Eisenreichové za uplynulý fiskální rok (skončil v září 2020) utržila přes 120 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů méně. Čistý zisk v daném období klesl z 13 milionů na 10,6 milionu korun.

  • Rychle a zběsile 9: další blockbuster akční frančízy se v globálních kinotržbách blíží hranici 600 milionům dolarů (aktuálně 591 milionů; premiéry probíhaly od května do června)). Z toho 155 milionů připadá na kina v USA a Kanadě.