Tomáš Jirsa: PR a komunikační podnikatel (C&B Group) spouští experimentální komunikační brand katz83. Jeho ambicí je "zareagovat na zrychlení změn v komunikaci kvůli pandemii koronaviru a překreslení hranic mezi tradičně oddělenými komunikačními disciplínami".
Facebook: cenzurující sociální síť v roce 2020 utržila (hlavně z prodeje reklamy) 85,97 miliardy dolarů, v meziročním srovnání o 22 procent více. Čistý zisk se zvedl meziročně o 58 procent na 29,15 miliardy dolarů.
Samsung: začal produkovat vlastní podcast zaměřený na popularizaci technologií s názvem On/Off Powered by Samsung, který je možné si poslechnout na platformách Spotify, Apple, PodBean a Google. Projekt byl spuštěn loni na Slovensku, kde rozhovory moderuje youtuber Sajfa. Moderátorem českých podcastů se stal herec a degustátor Lukáš Hejlík.
Fabini: start-up, zabývající se výrobou a prodejem nádobí, do kterého investoval Jiří Hlavenka nebo Martin Rozhoň, v roce 2020 skončil v mírném zisku a s obratem přes 9 milionů korun. Celkem se loni prodalo přes 6500 kusů nádobí.
Česká televize: od února na ČT 3 startuje novou zpravodajskou relaci nazvanou Zprávy ČT3, která bude mít tři bloky shrnující aktuální domácí dění, zahraniční přehled i to nejdůležitější a nejzajímavější z regionů. Vysílat se bude každé všední dopoledne, poprvé se na obrazovkách objeví v pondělí 1. února, a to od 10.15 hodin.
THQ Nordic: vydavatel počítačových her oznámil datum vydání nového titulu Biomutant. Ten vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One 25. května 2021.
RTL Group: podle předběžných čísel upravený ukazatel EBITDA zábavního holdingu v roce 2020 dosáhl 850 milionů eur, o rok dříve to bylo 1,156 miliardy eur. Tržby skupiny loni činily 6 miliardy eur, v meziročním srovnání o 650 milionů méně.
FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná z úterý 26. ledna sledovalo v cílové skupině 15+ více než 1,26 milionu diváků (share 28,79 procenta). Ve strategické obchodní skupině 15 až 69 let to bylo 888 tisíc diváků (27,91 procenta).
Česká televize: na online veletrhu MIPCOM nakoupila TV série Nový Papež oscarového režiséra Paola Sorrentina, Útok v Salisbury natočený podle skutečných událostí, cenami ověnčené šestidílné drama Roky a roky, drama podle skutečných událostí Útěk z vězení v Dannemoře, druhou sezónu Potvory, krimi série Bodyguard, Bancroftová I, II nebo Sestra či seriál Geniální přítelkyně podle knižního bestselleru.
Japonská kina: v roce 2020 utržila 1,38 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je o 45 procent méně. Filmy západních kinematografií utržily pouze 328 milionů dolarů, což je nejméně v dějinách moderního Japonska.
Atmedia: TV mediazastupitelství zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském televizním trhu provozuje internetovou a satelitní platformu Skylink. Spolupráce se bude týkat stanic Skylink 7 a Canal+ Domo, které budou od 1. února zapojeny do peoplemetrového měření sledovanosti pod skupinou Atmedia.
Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.
TV Prima: v uplynulých dnech natočila další řadu vědomostní soutěže Máme rádi Česko. Desetidílná devátá série show, jíž opět provede moderátor Libor Bouček, přinese vizuální i obsahové novinky - nové studio, nové technologie, nové logo, novou kapelu atd. Moderátorem je Libor Bouček a kapitáni soutěžních týmů Jakub Prachař a Vojtěch Kotek. Premiérové díly Máme rádi Česko plánuje televize nasadit během jarní TV sezóny.
MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl Petr Kellner a Daniel Křetínský, díky zisku licence na poskytování platebních služeb a uvedení nových produktů (platební karta) v roce 2020 zprostředkoval 130 tisíc plateb v řádu stovek milionů korun a dle vlastního tvrzení meziročně vyrostl na zhruba dvojnásobek. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc, počet B2B partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Účty s vlastní skipovací platební kartou - tedy Plus a Komplet - aktivovala více než tisícovka nových klientů.
Škoda Auto: automobilka v roce 2020 (přerušení výroby na 39 dní kvůli pandemii) vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 753 tisíc vozů. Jedničkou byl s počtem 187 tisíc vyrobených vozů model Škoda Octavia. V závodě v Mladé Boleslavi společnost 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Ostavia, KamiQ, KaroQ a EnyaQ iV.