Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    21. 1.
  • Empresa Media: vydavatelství Jaromíra Soukupa obnovuje po roční přestávce vydávání měsíčníku Instinkt. První číslo se objeví se na pultech 28. ledna.

  • První novinová společnost: český distributor tisku rozšiřuje portfolio regionálních titulů. K několika celostátním titulům nově převzala distribuci regionálních periodik v Kraji Vysočina, na Znojemsku a Zlínsku. Týdenní objem distribuce PNS se tak zvyšuje o desítky tisíc kusů novin a časopisů. Společnost bude také výhradním distributorem tisku do sítě projeden Žabka, čítající 123 poboček.

  • 20. 1.
  • Ogilvy: dlouholetý kreativec Jakub Cabejšek (ex-Mark BBDO, ex-Proximity atd.) nastoupil na pozici creative group head.

  • CETIN: telekomunikační operátor Petra Kellnera fúzuje s jihomoravskou společnosti Stel-Invest (zanikající firma;  výstavbu a servis telco a energetických sítí), kterou koupila na jaře 2019.

  • 19. 1.
  • České Radiokomunikace: spouštějí testování a certifikaci rozhlasových přijímačů pro příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Všechny otestované a vhodné přijímače budou opatřeny certifikační známkou "DAB+ ověřeno CRA". V současné době pokrývá DAB+ síť Českého rozhlasu 95 procent obyvatel Česka.

  • Televize Naživo: TV stanice, kterou založily soubory Cirk La Putyka, Jatka78 a společnost Heaven´s Gate režiséra Viktora Tauše, mění po dvou měsících fungování koncept. Dne 20. ledna končí její terestrické vysílání v multiplexu 23 a O2 TV, dále bude vlastní pořady připravovat pro jiné kanály a televize. Televize Naživo od 20. listopadu odvysílala 59 premiér, z toho 21 přímých přenosů, na které bylo třeba 484 hodin zkoušení a příprav.

  • Liftago: místo plánovaného růstu o 50 procent loni hodnota zprostředkovaných přeprav klesla o 34 procent na 265 milionů korun. "Covid stál Liftago dosud desítky milionů korun, ale dlouhodobě urychlí přechod Liftaga do platformy pro přepravu lidí i věcí. Právě doručování zaznamenalo klíčový rok a s ním i nárůst 6000 procent." Liftago v roce 2020 dle vlastních údajů obsloužilo přes půl milionu koncových zákazníků a řadu firem: přes 1500 firemních uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky. Největším e-commerce partnerem byla Alza.cz.

  • 18. 1.
  • Publicis Groupe: český kreativní a copywriterský veterán Petr Roth byl v rámci skupiny povýšen na pozici creative group head. Roth dříve působil v JWT, Young&Rubicam nebo v Leo Burnett.

  • Supraphon: hudební vydavatelství spouští dvě podcastové řady. Supraphon podcast nabízí vyprávění interpretů, tvůrců a dalších zajímavých osobností spojených s popem, rockem, folkem, country music či s mluveným slovem. Série Supraphon Vivace podcast je věnována protagonistům klasické hudby.

  • 15. 1.
  • Impression Media: online mediazastupitelství ze skupiny Media Bohemia v roce 2019 utržilo 102 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 6 milionů méně. Domácí výnosy klesly z 97 milionů na 84 milionů korun. Firma v daném období skončila ve ztrátě přes 11 milionů korun (o rok dříve zisk 2,2 milionu).

  • 14. 1.
  • Seznam.cz: videoportál Televizeseznam.cz nabídne tři nové pořady zaměřené na satiru a glosování, konkrétně Kokoti na neděli s Terezou Dočkalovou, Děti vs. a pořad pro fotbalové nadšence Fanda.

  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala začne vydávat nový časopis pro předškoláky Špuntík. Vedením redakce byla pověřena Pavla Köpplová, která do roku 2018 vedla časopisy Sluníčko a Mateřídouška. Špuntík vyjde v tištěném nákladu 40 tisíc kusů a v rozsahu 32 + 8 + 4 stran. O distribuci se postará společnost Mediaprint Kapa. A 11 plánuje během ledna a února spustit kromě Špuntíka i časopisy Mladý svět, Eko Česko a Transport Journal.

  • Škoda Auto: vyhrála veřejnou soutěž na dodávku osobních vozidel 4x2 pro českou policii. V následujících 4 letech firma dodá Policii ČR přes 1200 vozů Škoda Scala v policejním provedení. Celková hodnota tendru činí 840 milionů korun bez DPH.

  • 13. 1.
  • Venture Capital Deals Report 2020: medián valuace startupů, které v loňském roce získaly externí investici v rané investiční fázi (pre-seed a seed), dosáhl 75 milionů korun (3 miliony eur; o rok dříve 2,4 milionu eur). Fondy rizikového kapitálu daly takovým společnostem okolo 12,5 milionu korun (0,5 milionu eur; o rok dříve 0,4 milionu eur). Celkem přitom v loňském roce investoři do startupů v raných investičních fázích nalili odhadem více než 3 miliardy korun (120 milionů eur). Data vychází z veřejně dostupných informací a informací advokátní kanceláře Mavericks.

  • 12. 1.
  • Prima Group: čísla k loňské sledovanosti TV skupiny - průměrný share za celý den 25,11 procenta (meziroční nárůst o 0,79 procentního bodu) v cílové skupině 15 až 69 let a 24,78 procenta v cílovce 15+. Primácké obchodní zastupitelství Media Club v cílové skupině 15 až 69 let mělo průměrný celodenní share 36,01 procenta (meziroční nárůst o 0,58 procentního bodu) a 34,17 procenta v cílovce 15 až 54 let. Premiérové večerní díly seriálu Slunečná v úterý i čtvrtek sledovalo průměrně 1,32 milionu diváků v cílovce 15+.