Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    26. 9.
  • Euro - Agency: reklamní a marketingová společnost ze skupiny Blanky Schönové a Miroslava Schöna (Mountfield) v roce 2022 utržila 377 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 59 milionů. Čistý zisk firmy mírně klesl z 19 milionů na 18 milionů korun.

  • 25. 9.
  • Wolters Kluwer ČR: vydavatelství specializující na publikace z oblasti zdravotnictví, daní, práva nebo účetnictví v roce 2022 utržilo 278 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 22 milionů. Čistý zisk meziročně klesl ze 64 milionů na 50 milionů korun.

  • Mamut.cz: očekávaný vývoj v kauze zkrachovalého e-shopu ze skupiny Unicorn miliardáře Vladimíra Kováře. Na základě usnesení Městského soudu v Praze bylo před pár dny rozhodnuto o prohlášení konkursu na majetek provozní firmy Mammoth.

    V kauze si operátor T-Mobile vůči Mammoth nárokuje pohledávky z faktur po splatnosti ve výši 1,122 miliardy korun. Plus nad rámec této částky T-Mobile do insolvenčního řízení přihlásil několik tzv. podmíněných pohledávek. Celková expozice T-Mobile proti Mammothu tak dosahuje cca 2,5 miliardy korun. Dalším velkým věřitelem Mammoth je J&T Leasingová společnost, jejíž majitelem je J&T Banka. Ta vůči Kovářově firmě uplatňuje pohledávky v celkové výši 2,365 miliardy korun.

  • 24. 9.
  • TV Nova: připravovaný šestidílný seriál pro Voyo.cz Metoda Markovič: Hojer získal hlavní cenu mezinárodního festivalu televizních a online seriálů Serial Killer, který nyní proběhl v Brně. Seriál byl jediným tuzemským projektem v hlavní soutěži festivalu a zároveň prvním českým seriálem, který si z festivalu odnáší hlavní cenu.

  • 23. 9.
  • ALBI Česká republika: výrobce dětských, rodinných her, drobných dárků a provozovatel téměř tří desítek prodejen v roce 2022 utržil 1,457 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 219 milionů více. Čistý zisk meziročně klesl ze 134 milionů na 101 milionů korun. Majitel firmy je podnikatel Antonín Kokeš.

  • O2 Family: virtuální operátor ze skupiny O2, nabízející služby v rámci zaměstnaneckých a komunitních programů, v roce 2022 utržil 1,462 miliardy korun. O rok dříve to bylo 1,438 miliardy. Čistý zisk meziročně stoupl ze 46 milionů na 53 milionů korun. Firma na konci roku 2022 zfúzovala do mateřského operátora.

  • 22. 9.
  • Prima ORIGINALS: primácká produkční firma v roce 2022 utržila 19 milionů korun. O rok dříve to bylo 44,6 milionu. Čistý zisk meziročně klesl z 2,4 milionu na 700 tisíc korun.

  • České Radiokomunikace: opět spouštějí rozhlasové vysílání z nejvyšší stavby Česka, vysílače v Liblicích u Českého Brodu. Od 1. října zde Radiokomunikace zahájí vysílání Country radia na střední vlně 639 kHz. Vysílací anténou bude současná dvojice anténních stožárů o výšce 355 metrů. Původní vysílání Českého rozhlasu z vysílače Liblice na středních vlnách skončilo na konci roku 2021.

  • Křišťálová lupa: odborný server Lupa.cz dnes spustil hlasování v 18. ročníku v anketě Křišťálová Lupa - Cena českého Internetu. Hlas svým favorizovaným internetovým projektům v 17 kategoriích může dát internetová veřejnost a odborná porota do 1. listopadu.

  • 21. 9.
  • Volební výbor PSP: sněmovně doporučil schválit výroční zprávy o činnosti a hospodaření Českého rozhlasu a České tiskové kanceláře za rok 2022. Výroční zpráva České televize za rok 2022 se bude projednávat na samostatném zasedání výboru v průběhu října. To již ponese nový název Výbor pro mediální záležitosti.

  • Wargaming Prague: tuzemská pobočka bělorusko-kyperské herní společnosti Wargaming, která stojí za populárními videohrami World of Tanks, World of Warships, World of Warplanes atd., v roce 2022 utržila 597 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 152 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 26 milionů na 49 milionů korun.

    Hlavními zákazníky pražské pobočky jsou spřízněné podniky ve skupině. Wargaming Prague zajišťuje business inteligence (analýzy obchodních dat), jazykovou lokalizaci nebo quality assurance (zajištění kvality, beta testy atd.) pro celou mateřskou společnost.

  • Miro Žbirka: v říjnu vyjde ve vydavatelství Albatros nová vzpomínková kniha manželky zpěváka Katky Žbirkové s názvem Můj život s Mekym. "Kniha vzpomínek na život s československou hudební legendou, kterou sepsal hudební publicista a Mekyho životopisec Honza Vedral spolu s Katkou Žbirkovou, obsahuje mj. nikdy nezveřejněné fotografie a dopisy ze soukromého archivu Žbirkových." Fanoušci slovenského hitmakera se také dočkají limitované edice boxu vinylů z let 1992 až 2022. Box obsahuje také alba Samozrejmý svet, Meky, Dúhy a Empatia, které vycházejí na LP poprvé, a dva dosud nevydané singly.

  • 20. 9.
  • Votvírák: organizátoři letního festivalu oznámili první jména vystupujících pro ročník 2024 (opět v červnu) - Rybičky 48, Divokej Bill, Xindl X, Mig 21, O5 & Radeček, Pokáč, Majk Spirit, Michal David, Petra Janů & Amsterdam, Pražský výběr, Marpo & Troublegang, Jaroslav Uhlíř, Sergei Barracuda, Voxel, Imodium, UDG, Kollárovci, Olga Lounová, Visací zámek atd.

  • Asociace komunikačních agentur: se rozrostla o dva nové členy. Vstoupily do ní agentury Business Factory a Ydeal, které se staly členy sekce Digitálních agentur AKA. Zástupci obou nových členských agentur se zúčastnili zářijové schůze prezidia AKA, kde představili své agentury.

    Agentura Business Factory působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Spojených arabských emirátech. Je technologickým partnerem pro online marketing působícím na trhu od roku 2009. Globálně zaměstnává kolem 90 lidí. Marketingová a technologická digitální agentura Ydeal vznikla v roce 2013 pod názvem Hifive Traffic. Jejím zaměřením byl nákup médií a mailingové kampaně, než byla v roce 2019 přejmenována na Ydeal a výrazně se rozrostla.

  • Katz83: komunikační agentura hlásí vnitřní přerod. "Skupina investora a podnikatele Tomáše Jirsy vstupuje po dvou letech fungování do nové éry svého působení s cílem představit nový přístup ke komerční komunikaci. Úvaha o experimentálním brandu se mění na skupinu s jasnou vizí a posláním - engagement network, místo, kde se smývají hranice mezi zaměstnancem, freelancerem, klientem a partnerem s vidinou plynulejší a více integrované spolupráce." Agentura také spouští nový web a představuje novou vizuální identitu, které byly vytvořeny pod taktovkou art directora Jana Václava.