Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    27. 9.
  • Prima Group: od vysílací rady získala licenci na nový TV kanál Prima Case, šířený prostřednictvím terestrických vysílačů a IPTV. Jde o "tematický program zaměřený na dramatickou tvorbu zejména mimoevropské provenience". Licence platí na 12 let.

  • 26. 9.
  • Czech News Center: mediální dům spouští projekt BeerDrop, který cílí na milovníky piva. Stránka BeerDrop.cz nabízí předplatné, v rámci kterého bude zákazníkům každý měsíc doručen balíček se šesti různými craftovými pivy od tří pivovarů z vybraného regionu, a to přímo na nejbližší výdejní místo Zásilkovny.

  • Info.cz: zpravodajský a publicistický portál, který patří do skupiny Czech News Center, spouští nový technologický podcast s názvem TechMagic | How To. Moderuje jej Jan Strmiska, zkušený novinář a bývalý šéfredaktor časopisu T3 Technology Tomorrow Today. Dříve pracoval i jako technologický redaktor pro časopis Maxim. TechMagic | How To nabízí praktické ukázky a konkrétní tipy, které posluchačům umožní pochopit a osvojit si nové technologie. Součástí každé epizody bude host - expert na danou problematiku, který divákům poskytne detailní návody a ukáže, jak s daným programem nebo službou pracovat.

  • 25. 9.
  • Česká televize/Český rozhlas: sněmovní výbor pro mediální záležitosti dnes odmítl většinu pozměňovacích návrhů z dílny poslanců ANO k tzv. mediální novele. dá se tedy počítat, že poslanci o novele budou příští týden v druhém čtení hlasovat, tak jak byla navržena. To znamená zdraží poplatek u ČT ze 135 korun na 150 korun a u ČRo ze 45 korun na 55 korun.

    Rovněž zůstane zachována inflační indexace poplatku, rozšíření řad poplatníků a dále se mění systém na výpočet poplatků pro právnické osoby a fyzické osoby podnikatele. Nově bude výpočet poplatků v návaznosti na počet zaměstnanců těchto osob. Novela také přináší výrazné omezení sponzoringu a reklamy ve vysílání ČT a na webových stránkách a aplikacích obou veřejnoprávních médií. 25 procent z výtěžku z televizního sponzoringu půjde do Státního fondu kultury.

  • Křišťálová lupa: dnes začalo hlasování v 19. ročníku ankety českého internetu. Internetová veřejnost v letošním ročníku rozhoduje o vítězích v osmi kategoriích. O vítězích v dalších devíti kategoriích rozhodne odborná porota. Hlasovat lze od 25. září do 1. listopadu. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen vítězům proběhne 28. listopadu v pražském Divadle pod Palmovkou.

  • Seznam.cz: od září vysílá rádio Expres FM každý všední den od 7 do 10 hodin Expres ráno s Babu Hacsi. "Dlouholetá moderátorka rádia Bára Hacsi přináší se svým týmem odlišný způsob přípravy vysílání, které se odráží i ve výsledném poslechu. Jedná se o plánovaný a silně dramaturgicky řízený blok, ve kterém jsou podrobně a zajímavě zpracovaná témata ze společenského života i aktuality."

  • Radiohouse: mediazastupitelství ze skupiny Media Bohemia představuje projekt na podporu malých a středních podnikatelů a začínajících startupů. Do aktuálně spuštěného programu mediální podpory s názvem RH 300 Cross se mohou zájemci přihlašovat od 23. září do konce listopadu 2024. Radiohouse mezi prvních 300 žadatelů uvolní mediální prostor na zastupovaných rádiích v hodnotě 79 milionů korun. Do projektu je také zapojena TV Nova.

  • 24. 9.
  • Ski Pay: fintech od ČSOB získal novou licenci od České národní banky. Díky tomu nyní může navýšit zákazníkům platební limit až na 100 tisíc korun.

  • Čedok: cestovní kancelář přichází před zimní sezonou s novou vizuální identitou a sloganem Pořád je co objevovat, který bude "komunikaci Čedoku dlouhodobě propojovat a propagovat cestovatelské zážitky i zajímavá místa, jak ty nové, tak i ty nejoblíbenější v jiném světle". Spolu s brand strategií vznikla i nová kampaň, která podpoří povědomí o značce i prodej zájezdů s konceptem První.

  • 23. 9.
  • Česká televize: diváci benefičního koncertu ČT přispěli do sbírky Člověka v tísni částkou přes 38 milionů korun. Vybrané prostředky poputují do sbírky SOS Povodně organizované Člověkem v tísni. Během hudebního večera vystoupili bez nároku na honorář David Koller s Kollerbandem, Tomáš Klus, Janek Ledecký, Aneta Langerová, Adam Plachetka, Jiří Pavlica a Hradišťan, Kateřina Kněžíková, Lenka Dusilová a Karel Plíhal.

  • TV Nova: komerční televize ve spolupráci se společností Bestsport (obě firmy vlastní skupina PPF) připravuje druhý ročník velkého zimního food festivalu v Česku. "Jeho návštěvníci se pobaví a hlavně ochutnají speciální menu sestavené špičkovými šéfkuchaři a ve společnosti hvězd známých z televizní obrazovky." Nova festival chutí se uskuteční o víkendu 18. a 19. ledna 2025 v hale O2 universum v Praze.

  • Dentsu: úspěch v tendru. Mediální agentura Carat, která patří do sítě Dentsu, bude nově partnerem pro plánování a nákup médií pro zastoupení Pernod Ricard (segment Wine&Spirits) v celé Evropě včetně České republiky, ve Španělsku bude společnost i nadále spolupracovat s digitální mediální agenturou iProspect ze stejné sítě.

    "Carat se zaměří na posilování mediálních strategií a efektivity, aby zvýšil zapojení publika u našich renomovaných značek. Zároveň bychom chtěli poděkovat GroupM, Havasu, Omnicomu a MG za jejich práci, kterou pro nás odvedli během posledních několika let," uvedl Eric Benoist, Global Chief Marketing Officer společnosti Pernod Ricard.

  • 22. 9.
  • Truss Aluminium Factory: olomoucká firma, která se specializuje na výrobu nosníků a dalších výrobků pro stavbu pódií, jevišť, výstavních stánků, osvětlovacích sestav atd., v roce 2023 utržila přes 250 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 38 milionů. Čistý zisk se meziročně snížil z 17,7 milionu na 9,4 miliony korun.

  • 20. 9.
  • Taste: digitální agentura, která vznikla spojením online marketingové agentury Sun Marketing, analytické a konzultační společnosti Medio Interactive a kreativního spin-offu Digistory, v roce 2023 utržila 113 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 11 milionů. Čistý zisk se meziročně snížil z 6,7 milionu na 2,2 milionu korun.

  • Ben Cristovao: vydává nové album Spektrum, které vznikalo v uplynulých dvanácti měsících ve třech metropolích - Praha, Berlín a Bratislava. Producenty alba jsou Gosha Boggi, Josef Bieniek (Enthic), DollaPhill, Ondřej Fiedler (fiedlerski), David Koller, Liam Blomqvist a Jan P. Muchow. Poslední jmenovaný produkoval skladbu Nekonečno a zapojil se i do skladby Dokonalý den. K hostům se řadí například Richard Müller, David Koller, Paulie Garand nebo Anna Vaverková.