Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    27. 7.
  • Spotify: velká streamovací hudební služba měla na konci druhé kvartálu 2022 přes 188 milionů předplatitelů (meziročně plus 14 procent) a 433 milionů aktivních uživatelů měsíčně (plus 19 procent). Tržby za 2Q dosáhly 2,864 miliardy eur (meziročně plus 23 procent).

  • Dell Technologies: česká pobočka technologické firmy má nového channel sales directora, je jím Milan Hrabovský. Do Dell Technologies přichází ze společnosti QED Group, největší část profesního života však strávil v Microsoftu. Na pozici střídá Pavla Halfara, který ze společnosti po 17 letech odchází.

  • 26. 7.
  • Filmový festival v Benátkách: jeden ze tří nejvýznamnějších mezinárodních filmových festivalů vybral do jedné z hlavních soutěžních sekcí Orizzonti dvě české koprodukce podpořené filmovým fondem, snímky Oběť a Obzor. Do paralelní sekce Giornate degli Autori vybral festival české drama Běžná selhání režisérky Cristiny Groșan. A v sekci Venice Immersive se představí krátký animovaný dokument s prvky VR Tmání režiséra Ondřeje Moravce. Trezorový film Ucho režiséra Karla Kachyni bude v Benátkách promítán v sekci Venice Classics.

  • FeelEco: značka, která nabízí přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v Česku i na Slovensku. Doposud byla k dostání vedle vlastního e-shopu značky a podnikové prodejny v Břeclavi v sítích dm, Rossmann, Sklizeno a v některých e-shopech.

  • A 11: mediální skupina zahájila vydávání nového odborného titulu Retail Magazín (rozhovory, informace z obchodu a marketingu, přehledy a aktuality z trhu, výstupy z oborových konferencí a novinky z logistiky a technologií). Vedením redakce byl pověřen tým kolem šéfredaktora Marka Brodského, který se podílí i na titulech CEO nebo Premium Guide. Časopis Retail Magazín je po časopisech Profi Poradenství & Finance, Profi HR, Lawyers & Business, Eko Česko, Transport  Journal atd. osmým titulem ze segmentu odborných časopisů A 11.

  • Pilulka Lékárny: e-commerce a technologická skupina, která je kotována na pražské burze, v roce 2021 skončila v čistém konsolidovaném mínusu přes 25 milionů korun. Stejně jako v roce 2020. Jak již firma uvedla dříve, skupinový EBITDA loni skončil v plusových číslech.

  • 25. 7.
  • Jurský svět: Nadvláda: celkové kinotržby blockbusteru dosáhly 921 milionů dolarů. Z toho 555 milionů připadlo na mezinárodní teritoria. V Číně prodeje kinolístků dosáhly 153 milionů dolarů.

  • HBO Max: streamovací platforma nasadí dlouho očekávaný seriál House of the Dragon ze světa Game of Thrones (2011 - 2019) 21. srpna. První řada bude mít deset epizod. Rozpočet jednoho dílu se má pohybovat pod 20 miliony dolarů.

  • Alza.cz: největší český e-shop otevírá novou prodejnu na pražské Pankráci. Pobočka se showroomem zaměřeným na kancelářskou techniku a služby pro firemní zákazníky představuje "expozici produktů v minimalistickém designu. E-shop v ní také uvedl novou službu Ihned k odběru, která nabízí produkty k okamžitému nákupu přímo v prodejně bez nutnosti předchozího objednání".

  • 24. 7.
  • LEGO Production: česká výrobna a montovna světově proslulé firmy, která se zabývá potiskem, kompletací a balením hraček plus stavbou modelů z kostek Lega, v roce 2021 utržila 14,33 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 582 milionů. Čistý zisk se meziročně snížil ze 419 milionů na 370 milionů korun.

  • 22. 7.
  • Dark Side: pražská digitální a komunikační agentura, nedávno fúzovaná do Digital First Marketing Group, v roce 2021 utržila 57,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 7,5 milionu. Čistý zisk se meziročně zvýšil z 3,3 milionu na 3,8 milionu korun.

  • Smarty: retailová skupina a e-shop, které vlastní multimilionář Petr Syrůček, otevřela v pořadí již třetí kamennou prodejnu v Praze, a to v OC Letňany. Nabízí v ní mix herního zboží, merche a chytré elektroniky. "Plnohodnotný gaming a chytrá elektronika - to je kombinace, kterou nabízíme jen my," tvrdí Syrůček. Následovat bude otevření dalších prodejen. V srpnu se otevře nová prodejna v Teplicích, do konce roku má fungovat celkem 11 obchodů - kromě Prahy a Teplic například v Liberci, Olomouci, Hradci Králové nebo v Ostravě.

  • 21. 7.
  • Jan Bendig: zpěvák a jeho tým přesouvají koncert v pražském Forum Karlín z původně plánovaného termínu v letošním září na nové datum, a to 25. února 2023. Hlavním důvodem má být přítomnost důležitých hostů, Lucie Bílé a Michala Davida.

  • Pragokoncert Bohemia: promotérská agentura Alexandra Cacha, která kromě jiného stojí za pořádáním letního festivalu Masters of Rock, v roce 2021 utržila 22 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 10 milionů. Koncertní byznys byl v uplynulých dvou letech postižen pandemií čínského koronaviru, je jasné, že tato čísla jsou zlomkem před-covidových hodnot (2019 - 181 milionů korun).

  • 20. 7.
  • AMI Communications: jedna z největších PR agentur v Česku v roce 2021 utržila 63 milionů korun. O rok dříve to bylo 74 milionů. Poslední číslo tržeb je v podstatě na polovině v porovnání například s rokem 2016. Čistý zisk se loni meziročně snížil ze 4,9 milionu na 230 tisíc korun.