Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
      
     

Rychlovky

    26. 3.
  • TV Nova: poslední díl reality show Výměna manželek (účinkující Matěj Stropnický a Daniel Krejčík) přilákal k televizním obrazovkám 34,74 procenta diváků v cílové skupině 15 až 54 let, sledovalo jej 1,148 milionu diváků starších 4 let.

  • 25. 3.
  • Rohlik.cz: e-shop s potravinami Tomáše Čupra by na německý trh měl podle plánu vstoupit letos v červnu. V oblasti kolem Mnichova bude působit pod brandem Knuspr.de.

  • 24. 3.
  • Avast: bezpečnostní experti softwarové firmy objevili více než 200 nových podvodných mobilních aplikací v obchodech Apple App Store a Google Play Store. Cílí zejména na děti a mladé uživatele. Konkrétně jde o tzv. fleeceware, tedy jednoduché aplikace, které lákají na bezplatnou třídenní zkušební verzi, po jejímž uplynutí však uživatelům automaticky naúčtují vysoké týdenní předplatné. Objevené aplikace zaznamenaly globálně téměř 1 miliardu stažení a příjmy z nich dosud přesáhly 400 milionů dolarů. V Česku byly tyto aplikace staženy 3,5 milionkrát a příjmy z nich činily jeden milion dolarů.

  • Tencent Holding: čínský obr, který nedávno získal menšinový podíl v českém studiu Bohemia Interactive, v roce 2020 utržil téměř 74 miliard dolarů (meziročně plus 28 procent). Čistý profit vyskočil o 67 procent na 24,5 miliardy dolarů.

  • Škoda Auto Group: tržby skupiny za rok 2020 činily 17,1 miliardy eur (2019: 19,8 miliardy eur; meziročně minus 13,8 procenta). Provozní výsledek dosáhl i navzdory výraznému omezení podnikatelské činnosti hodnoty 756 milionů eur (2019: 1,660 mld eur; minus 54,5 procenta). Rentabilita tržeb činila 4,4 procenta. Fixní náklady se v roce 2020 podařilo snížit o více než 550 milionů eur.

  • Rohlik.cz: e-shop Tomáš Čupra navázal spolupráci s americkou společností Apeel, která přišla s nápadem na vytvoření jedlé ochranné vrstvy. Ta je založena na rostlinné bázi a prodlouží ovoci životnost "až dvakrát". Prvními produkty na Rohlik.cz ošetřenými technologií Apeel budou pomeranče. Ovoce ošetřené technologií Apeel je nově i v nabídce maďarského Kifli.hu a rakouského Gurkerl.at.

  • 23. 3.
  • Comic-Con Prague: setkání fanoušků fantasy, sci-fi atd. se opět přesouvá, tentokráte na podzimní termín. Druhý ročník festivalu proběhne v termínu od 15. do 17. října 2021 v pražském O₂ universu. "Všichni hvězdní hosté, kteří již byli dříve oznámeni, přislíbili účast i v říjnovém termínu. Nově se můžeme těšit i na herce Raye Stevensona, herečku Suanne Braun, výtvarníka Nikkarina a tvůrce speciálních efektů Jiřího Kilevníka," slibují pořadatelé z Active Radio.

  • 22. 3.
    reklama
  • Resident Evil: série videoher žánru survival horor od japonské společnosti Capcom oslavila 25. výročí vzniku. Za tu dobu se jí globálně prodalo přes 107 milionů kopií. Stala se tak nejprodávanější herní frančízou Capcomu. Příští díl s názvem Resident Evil Village dorazí na trh 7. května 2021, ve verzích pro PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Steam a na platformě Stadia.

  • Clay & Wurmfeld: agentura Petra Hlínky a Pavla Peška, která se specializuje na poradenství v oblasti public affairs managementu, v roce 2019 skončila v čistém zisku téměř 15 milionů korun. Je to podobný objem jako o rok dříve.

  • TV Nova: v neděli 21. března odstartovala speciální řada imitační show Tvoje tvář má známý hlas - Šampioni, kde soutěží oblíbení účinkující z minulých řad. První díl podle zástupců televize přilákal k televizním obrazovkám 28,21 procenta diváků v cílovce 15 až 54, což má být 3procentní nárůst podílu diváků oproti startu 7. řady na podzim 2020. Ve věkové kategorii 4+ se jednalo o nárůst o 201 tisíc diváků.

  • Asociace komunikačních agentur: podle odhadů AKA obchodníci prodávající například potraviny, kosmetiku nebo módní zboží budou letos více investovat do podpory prodeje prostřednictvím věrnostních programů. Tento komunikační kanál má aktuálně dosahovat objemu zhruba dvou miliard korun. Podle AKA toto číslo letos vzroste až o 10 procent. "Firmy se aktuálně soustředí zejména na plnění obchodních plánů. Investují proto hlavně do podpory prodeje. Nejdůležitější se pak stává loajalita zákazníků," tvrdí David Čermák, člen prezidia AKA a předseda sekce Aktivačních agentur AKA.

  • 21. 3.
  • Native PR: zavedená PR agentura, kterou vlastní Václav Pavelka, v roce 2020 skončila v čistém zisku 2 miliony korun. O rok dříve to bylo přes milion.

  • Copperfilm: produkční společnost Pavla Mědílka zahájila natáčení druhého (prvním byl Casting na lásku) celovečerního filmu s názvem Superžena. Tvůrci jej označují jako "vizuálně netradičně pojatý snímek ze současnosti, který naráží na téma hledání postavení moderní ženy". Jednu z postav hraje režisérka Eva Toulová (Casting na lásku, Čechovi), dále hraje Natálie Grossová.

  • 20. 3.
  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala (nejde o spolumajitele Alza.cz, pozn. aut.) expanduje. S novými mutacemi bezplatných regionálních novin Náš Region vstupuje do Královéhradeckého, Pardubického a Jihočeského kraje. A 11 se tak přiblížilo svému plánu během několika příštích měsíců dokončit pokrytí celého Česka. Náš Region Pardubicko, Královéhradecko a Jihočeský kraj vyjdou poprvé 18. března v průměrných tištěných nákladech 130 tisíc kusů na vydání.

  • 19. 3.
  • INCORP: internetové vydavatelství Petra Zelinky (rovněž CEO), které stojí za serverem EuroZprávy.cz, se stalo členem zájmového sdružení Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). "SPIR vnímáme jako důležitého nezávislého arbitra na české mediální scéně i na reklamním a marketingovém poli a rádi bychom se podíleli na vzájemném předávání zkušeností v obchodní i mediální oblasti. Proto jsem rád, že naše žádost o členství byla přijata kladně a již nic nebrání tomu aktivně se zapojit do spolupráce na zlepšení trhu s reklamou," uvedl Zelinka.

  • Vodafone: na frankfurtské burze se začaly obchodovat akcie infrastrukturní společnost Vantage Towers (dceřinka Vodafone), která má pod sebou vysílací infrastrukturu, tj. desítky tisíc základnových stanic - pozemky, telekomunikační věže, stožáry na budovách a související pasivní infrastruktura a příslušné smlouvy.

  • 18. 3.
  • Natland: nová skupina Inferity, která se zabývá zpracovávání dat ve zdravotnictví a využití umělé inteligence pro moderní zdravotní péči, vzniká spojením společnosti Anygence z investiční skupiny Natland a českého start-upu Aiolite, za nímž stojí Karel Pánek a Jakub Schůrek. "Spojení konceptů Aiolite a Anygence nám umožňuje rozšířit kapacity v oblasti obsloužených zákazníků z 10 tisíc na 100 tisíc za týden. To je významný skokový růst, který by bez záštity skupiny Natland nebyl možný v tak krátkém čase," uvedl Schůrek.

  • DigitalAd: fullservisovou mediální agenturu Petra Máchy a Jana Vobeckého na jaře posílí Janka Turňová (ex-Albatros Media, ex-Euromedia Group), která převezme péči o slovenské klienty a současně bude mít na starosti rozvoj aktivit agentury právě na Slovensku. Druhou jarní posilou je Pavel Vrba, který do agentury přináší další zkušenosti z oblasti venkovní reklamy a kultury.

  • 17. 3.
  • Scholz&Friends: agentura od 15. března 2021 mění název v Česku a na Slovensku na S5IVE. Vedení agentury i její personální obsazení zůstává beze změn. Jak jsme napsali před několika týdny, 100procentním vlastníkem firmy se stal komunikační podnikatel Tomáš Kopečný. Ten doposud vlastnil 75 procent, zbylých 25 procent odkoupil od berlínské matky Scholz & Friends Group.

  • Active Radio: podcastová aplikace Youradio Talk připravila nový pořad Mezi čtyřma očima s moderátorkou Helenou Šulcovou. Nové díly se objeví každý čtvrtek v 10 hodin.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

  • PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

  • Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

  • Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

  • Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

  • Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.