Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    13. 7.
  • O2 Family: virtuální operátor O2 nabízející služby v rámci zaměstnaneckých a komunitních programů v roce 2021 utržil 1,438 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 17 milionů více. Čistý zisk se mírně zvýšil o milion na 46 milionů korun.

  • Kviff.TV: streamovací platforma nabídne trvale obsah, související s právě proběhlým 56. ročníkem Karlovarského filmového festivalu (červený koberec, pořady vytvořené k programu letošního festivalu atd.). Kviff.TV nově také obsahuje placenou knihovnu více než 500 filmů, včetně několika filmů z programu letošního ročníku, stejně jako trojici filmů, které jsou poctou čerstvému držiteli Ceny prezidenta festivalu Boleslavu Polívkovi.

  • N media: vydavatelství, které provozuje menší levicové zpravodajství Deník N, v roce 2021 prodělalo 4,5 milionu korun, o rok dříve ztráta činila přes 14 milionů. Kumulovaná ztráta mediální firmy za poslední čtyři roky přesáhla 60 milionů korun. Tržby za loňský rok se zvedly z 51 milionů na 65 milionů korun.

  • 12. 7.
  • O2 Czech Republic: komerční divize operátora (majitel PPF) uvítala na manažerských pozicích dvě nová jména. Do čela centra umělé inteligence se postavil Petr Hirš a O2 Media vede Radovan Oprendek. Oba útvary spolu úzce spolupracují například při pokročilém targetingu reklamních kampaní prostřednictvím AI technologie a Big data.

  • Google: streamovací služba YouTube TV ohlásila, že počet jejích platících a neplatících (free trial) uživatelů překročil 5 milionů. Služba byla spuštěna v roce 2017, pouze ve Spojených státech. Aktuálně nabízí živé vysílání plus nabídku více než 100 televizních sítí včetně Fox Network. Na počátku ledna 2021 měla 3 miliony uživatelů.

  • Mind2Flo: technologicko-komunikační skupina Karla Komárka ml., Jakuba Havrlanta a Jana Galgonka spouští vlastní brand experience studio. V jednom funkčním celku klientům nabídne mix brandových, strategických i digitálních služeb. Tým BX studia vede Pavel Flégl, který nastoupil v červenci. Studio aktuálně pracuje mimo jiné na repositioningu značky Allwyn pro globální trh nebo na architektuře brandu krosových elektromotorek MXM.

  • České Radiokomunikace: telco operátor spouští experimentální digitální rozhlasové vysílání ve standardu DRM. Bude sloužit pro ověření možnosti využití stávajících analogových vysílačů pro digitální vysílání. Pilotní vysílání začne v nejbližších dnech ze středovlnného vysílače v Českých Budějovicích. Ten umožňuje přestavbu na digitální vysílání, výkonem 3.1 kW na kmitočtu 954 kHz z vertikálního příhradového anténního systému o výšce 107 m. Prostřednictvím digitálního vysílání v DRM standardu bude vysílána rozhlasová stanice ČRo Radiožurnál.

  • 11. 7.
  • Levné knihy: novým členem představenstva knihkupeckého řetězce se stal CEO Lukáš Gilánik (ředitelem je od ledna 2022). Vystřídal slovenského podnikatele Karola Biermanna, o kterém se předpokládá, že by měl být skutečným majitelem.

  • Vodafone: Evropská komise (EK) zamítla stížnost Vodafone na údajné porušování pravidel hospodářské soutěže ze strany T-Mobile, O2 a CETIN. Toho se měly dopustit sdílením mobilních sítí od roku 2011. Zároveň EK akceptovala plán dobrovolných závazků O2 a T-Mobile, který mají zajistit "další investice a inovace do sítě ve prospěch českých zákazníků".

  • TV Prima: v měsíci červnu dosáhla podíl na sledovanosti v prime time ve výši 30 procent (meziroční nárůst o 3,11 p. b.) a celodenní share 29,09 procenta (meziroční nárůst o 3,73 p. b.) v cílovce 15+. Zpravodajská stanice CNN Prima News v červnu dosáhla share 1,83 procenta. Nejsledovanějším pořadem Primy v prvním pololetí 2022 se stal seriál Zoo. Před prázdninovou pauzou se s diváky rozloučil čtvrtečním dílem 30. června, nenechalo si jej ujít 1,184 milionu diváků (share 36,07 procenta). Průměrně tento seriál v jarní sezóně sledovalo 1,239 milionu diváků.

  • Jitka Němečková: dlouholetá mluvčí Plzeňského Prazdroje mění pozici, byť branže zůstává stejná. Stává se tiskovou mluvčí přerovského minipivovaru Parník.

  • 10. 7.
  • Media Age: brněnská komunikační agentura v roce 2021 zvedla tržby z 32 milionů na 120 milionů korun. Čistý zisk dosáhl 4,4 milionu, v meziročním srovnání o 3,6 milionu více.

  • TV Nova: stanice Nova Fun začne vysílat novou hranou reality show Praha – den & noc, která "přináší osudy party mladých lidí, hledajících lásku, štěstí i sebe sama dnem a nocí. Spojuje je společné bydlení nedaleko Václaváku, chuť bavit se a užívat si života plnými doušky." Vysílání vždy od pondělí do pátku ve 21:40.

  • 08. 7.
  • O2 IT Services: firma, která poskytuje specializované IT služby a ICT řešení hlavně mateřské skupině O2 a jejím zákazníkům (Česká pošta, ministerstvo obrany, ministerstvo vnitra, generální finanční ředitelství atd.), v roce 2021 utržila 1,784 miliardy korun (meziročně v podstatě beze změny). Čistý zisk meziročně klesl ze 141 milionů na 122 milionů korun. Firma loni vyplatila dividendu 110 milionů, o rok dříve 96 milionů.

  • 07. 7.
  • Hamlet Production: showbyznysová agentura, která v Praze provozuje činoherní a muzikálové divadlo Kalich, v roce 2021 utržila 33,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 1,5 milionu. Čistý zisk se meziročně snížil ze 4,7 milionu na 600 tisíc korun.