Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    05. 6.
  • Blue Brain Games: slovensko-české herní studio oznámilo, že její nejprodávanější trilogie 3D logických her The House of Da Vinci pro PC bude uvedena jako The House of Da Vinci VR na trh pro zařízení Meta Quest VR v závěru roku 2024. K dostání bude v obchodu Meta Store a na Steamu. Firma u The House of of Da Vinci uvádí čtyři miliony prodaných kusů u mobilních platforem.

  • News Media: dceřiná firma BigBoard Praha, která především provozuje oborový server Médiář.cz, zaměřený na marketing a média, v roce 2023 utržila 2,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 900 tisíc. Čistý zisk činil 160 tisíc oproti ztrátě z předchozího roku ve výši 280 tisíc.

  • 04. 6.
  • Xzone.cz: pořadí nejprodávanějších her ve specializovaném e-shopu za květen 2024 - 1. Marvel's Spider-Man 2, 2. Demon's Souls, 3. Paper Mario: The Thousand-Year Door, 4. System Shock, 5. Stellar Blade.

  • Forendors.cz: česká monetizační platforma integruje švédskou streamovací službu Spotify prostřednictvím Spotify Open Access API. Ode dneška tak mohou tvůrci podcastů na Forendors bez dodatečných poplatků distribuovat svůj bezplatný i placený obsah do služby Spotify. "Předplatitelé mohou díky nové funkci snadno poslouchat placené podcasty jejich oblíbených tvůrců v jedné aplikaci společně s hudbou a dalším audio obsahem."

    "Integrace se Spotify je klíčovou funkcí, na které jsme pracovali několik měsíců. Našim tvůrcům výrazně usnadní dostat svůj obsah předplatitelům a uživatelům využívajícím Spotify dovolí poslouchat vše v jedné aplikaci bez nutnosti mezi nimi přepínat," uvedla Denisa Hrubešová, spoluzakladatelka Forendors.cz.

  • 03. 6.
  • Košík.cz: e-shop s potravinami vykročil po Bulharsku na další zahraniční trh. Nákupy nově vozí jako Košík.sk na Slovensku. V první fázi se představil v Bratislavě, Zvolenu a jejich okolí, tedy v oblasti, která zahrnuje na 2 miliony potenciálních zákazníků. Rozvoz zajistí kurýři DoDo a Metro. Do konce roku e-shop chce přidat dalších šest slovenských měst - Košice, Prešov, Žilinu, Banskou Bystrici, Nitru a Trnavu.

  • O2 CZech Republic: mobilní operátor PPF přináší nové tarify Datamanie. Nabídka se vztahuje na měsíční Datamanii 100 GB za 349 korun a roční datový tarif Datamanie 1000 GB za 2999 korun. Nově k dostání i jako eSIM. Nabídka bude dostupná od 3. června do 15. července na webových stránkách O2.

  • Česká televize: na VOD platformě iVysílání nabízí francouzský koprodukční komediální seriál Parlament, který nově rozšiřuje také třetí řada. "Pořad plný nekorektního humoru, zvratů a výrazných postav s nadhledem odkrývá zákulisí chodu bruselského centra politiky."

    Seriálem Parlament tak Česká televize zahajuje letní sezonu České televize s francouzskou tematikou. "V průběhu evropských voleb nabídneme v iVysílání již třetí sérii satirického seriálu Parlament, který získal ocenění za nejlepší seriál od francouzské asociace kritiků, baví neotřelým humorem i pohledem na instituci Evropského parlamentu. Jeho tvůrci, kteří sami absolvovali v této instituci pracovní stáže, tak do příběhu dodávají autenticitu podtrženou velkou dávkou humoru. Část třetí série se dokonce natáčela přímo v budově Evropské komise. Tento divácky úspěšný seriál také nedávno ohlásil přípravu na vznik čtvrté série," komentoval ředitel pro digitální služby Marek Doležel.

  • Calin: jeden z nejprodávanějších hudebních umělců vydal třetí album. Desku Bieber Fever propaguje dvojicí videoklipů - Window Shopper a Fresh Fade. Vydavatelem alba je brněnská hudební firma Mike Roft, ve které Calin drží 25 procent.

  • 01. 6.
  • KVIFF Group: společný podnik Rockaway a manažerů Karlovarského festivalu získal licenci na provozování televizního vysílání programu KVIFF.TV Channel šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů (IPTV). Licence je platná 12 let. Podle specifikace má jít o televizní program zaměřený na filmy, seriály, dokumentární filmy a reportáže evropské a americké produkce.

  • 31. 5.
  • Kafka Band: kapela soustředěná okolo spisovatele a zpěváka Jaroslava Rudiše, výtvarníka a zpěváka Jaromíra 99 a hudebníka a producenta Dušana Neuwertha vydala nový singl Die Bäume, který připomíná 100 let od úmrtí Franze Kafky. Kafka Band vzápětí vyráží na turné.

  • Taktiq Communications: PR agentura, kterou z 90 procent ovládá podnikatel Michal Uryč-Gazda (foto), v roce 2023 utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 7 milionů (čísla včetně přefakturací). Čistý zisk firmy meziročně klesl z 1,1 milionu na 300 tisíc korun.

  • 30. 5.
  • TV Nova: Liga mistrů UEFA i v dalších letech zůstává na Nova Sport. Nově budou přímé přenosy k dispozici i na stanicích Nova Sport 5 a 6. "Nové stanice Nova Sport 5 a 6 nám dávají větší prostor k odvysílání vyššího počtu zápasů. Úterní a středeční večery budou na našich stanicích patřit Lize mistrů UEFA. Z každého hracího dne odvysíláme až 6 zápasů - 2 podvečerní a 4 večerní souběžně na Nova Sport 3–6," uvedl šéf sportu TV Nova Dušan Mendel.

  • 29. 5.
  • AD Kolektiv: reklamní produkce, s účastí známých filmových producentů (Karla Stojáková, Ondřej Zima, Jan Kallista, Pavel Berčík atd.), v roce 2023 utržila přes 65 milionů korun. O rok dříve to bylo 45 milionů. Firma skončila na nule stejně jako v roce 2022.

  • Primetime Media: nová síť regionálních televizí (Euronova Group) v roce 2023 utržila přes 49 milionů korun. O rok dříve to bylo 16,5 milionu. Čistý zisk se meziročně zvýšil ze 650 tisíc na 8,75 milionu korun.

    Do sítě TV regionálních stanic Primetime Media patří 11 regionálních stanic. Kromě jiných Praha TV, Brno TV, rtm plus (provozní firma RTM plus Liberecko), ZAK TV (Plzeňsko a Karlovarsko), JČ1 - Televize jižní Čechy, TV Kurýr (jižní Čechy) a UTV.

  • Česká televize: streamovací platforma iVysílání rozšiřuje portfolio vlastního prémiového obsahu, který je určen přímo pro online. Do nabídky nyní přibyl seriál Jazykovědma a od 26. května i druhá řada TeleRevize. Na jejich tvorbě se podílejí i známí influenceři.

    "Platforma iVysílání ČT je strategickým pilířem digitálních služeb České televize, kterým reagujeme na neustále rostoucí diváckou poptávku po videoobsahu v online prostředí. Nabídku rozšiřujeme o kvalitní zahraniční tituly, jako jsou například severské kriminálky Most nebo Zločin, ale také o úspěšné pořady vlastní tvorby. Těmi jsou například původní hrané seriály určené zejména pro mladší publikum jako Adikts nebo Pět let, nebo dokumentární série zaměřené na specifické komunity - nedávno třeba Game Story o českých videohrách, Dakar Sistaz o automobilových závodnicích nebo Pickupeři, kteří zkoumají fenomén pouličního svádění," uvedl výkonný ředitel pro digitální produkty Marek Doležel.