Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
      
     

Rychlovky

    22. 2.
  • Albatros Media: největší knižní nakladatel založil novou dceřinou firmu Albatros Media Mladá fronta, kam přesunul knižní divizi Mladé fronty. Tu od MF, toho času v úpadku, koupil za 14 milionů korun na počátku února.

  • PPF: společnost Tanemo ze skupiny PPF prodlužuje termín závaznosti veřejného návrhu na odkoupení části akcií Moneta Money Bank do 5. března 2021. PPF za jednu akcii nabízí 80 korun, zájem má odkoupit až 20 procent Monety. Ve hře je tak plán na sloučení Moneta Money Bank, Air Bank a Home Credit.

  • 20. 2.
  • Miloslav Šmídmajer: producent a režisér připravuje na uvedení do kin nový dokumentární film o spisovateli Milanu Kunderovi s názvem Milan Kundera: Od žertu k bezvýznamnosti. Původně byla premiéra plánována na 1. dubna, nyní je vstup na plátna datován neurčitě až po otevření kinosálů.

  • 19. 2.
  • TV Prima: hobby pořady televize Receptář prima nápadů, Libovky Pepy Libického a Vychytávky Ládi Hrušky se vrací v nové sezoně na obrazovku s premiérovými díly. Diváci je uvidí od 7. března opět každou neděli kolem poledne, kdy půjdou všechny tři pořady za sebou.

  • Artinii: filmový a TV distribuční start-up byl zařazen mezi 10 inovativních mediálně-technologických startupů, které se zúčastní 7. evropského filmového trhu Berlinale. Startups Industry Sessions se konají od 1. do 5. března. Při této příležitosti Artinii spustilo nový portál Artinii.Pro pro firemní klienty a uvádí na trh produkty Artinii Content Delivery, Artinii White Label, Artinii Film Marketplace a Artinii Cinema Player. Artinii.Pro je představeno společně s novým řešením pro hybridní filmové festivaly, které organizátorům umožní uspořádat festival s tradičními filmovými projekcemi, přesunout jej do online prostředí nebo divákům nabídnout hybridní online i offline zážitek.

  • 18. 2.
  • Knihobot.cz: online prodejce použitých knih po dvou letech existence poprvé sestavuje samostatný marketingový tým. Do čela nově vytvořeného oddělení se postaví Kristýna Hladíková, která dříve působila tři roky v Českém rozhlase.

  • Orbit Capital: venture debt fond kvalifikovaných investorů prostřednictvím podfondu Conseq Venture Debt realizuje další transakci. Poté, co v loňském roce poskytl dluhové financování projektům Twisto a Rohlik.cz, tentokráte posílá 2,5 milionu eur do evropského technologického hráče LetsBuild. Firma původem z Dánska a Belgie přináší digitalizaci do sektoru stavebnictví, a to i do jeho doposud zcela offlinové části: řízení a realizace stavby.

  • reklama
  • Asociace komunikačních agentur: podle průzkumu AKA a Asociace public relations hodnota zadaných veřejných zakázek z oblasti marketingové komunikace v loňském roce dosáhla celkem 1,564 miliardy korun. Je to o 558 milionů méně než v roce 2019. Počet zakázek se meziročně mírně navýšil, a to ze 702 na 723. Z oznámených zakázek došlo ke zrušení každé deváté, což je o 2,5 procenta méně než předloni.

  • SPI International: mediální firma celosvětově spustila novou streamovací službu FilmBox+. Ta kombinuje živé vysílaní programů s rozsáhlou knihovnou obsahu na vyžádání. FilmBox+ nahrazuje online aplikaci FilmBox Live.

  • 17. 2.
  • Pilulka Lékárny: hodnota e-commerce společnosti roste o miliardy. V říjnu 2020 zahájila obchodování na trhu Start na ceně 424 korun za akcii a nyní je závěrečná cena na hodnotě 1100 korun za akcii. Nárůst kurzu činí 159 procent. Tržní kapitalizace společnosti, kterou založili bratři Kasové, tak za poslední čtyři měsíce vzrostla z 1,06 miliardy na 2,75 miliardy korun.

  • T-Mobile: novým šéfem nákupu v divizi financí se stal Aleš Klimánek (ex-Huawei, ex-O2 Telefónica, ex-Eurotel).

  • David Tramba: novinář se specializací na energetiku, který nedávno nastoupil do poradenské firmy Grant Thornton, začíná znova psát do médií. Konkrétně pro web Ekonomický deník, pokrývat bude opět energetický průmysl.

  • 16. 2.
  • Česká produkční: agentura vyhrála výběrové řízení na správu sociálních sítí (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok atd.) Hornbachu pro český a slovenský trh a navázala tak na spolupráci probíhající v posledních dvou letech, kdy se věnovala natáčení série YT dokumentů Machři.

  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala začne vydávat nový hobby magazín Kutilství. Jedná se o pátou letošní novinku v portfoliu firmy. Magazín Kutilství, jehož první číslo vyjde v únoru, je určen "pro všechny tvůrčí lidi, kteří mají potřebu něco vlastnoručně vytvářet". Vedením časopisu byl pověřen Milan Ježek, který dříve působil v časopisu Udělej si sám!

  • 15. 2.
  • TV Nova: nejsledovanějším pořadem televizní skupiny v uplynulém týdnu byly Televizní noviny (39,69 procenta diváků v CS 15 - 54). Čísla seriálových stálic - Ulice 30,84 procenta share v cílové skupině 15 - 54, Ordinace v růžové zahradě 20,31 procenta diváků v CS 15 - 54. Reality show Výměna manželek ve středu 10. února získala podíl na sledovanosti 31,27 procenta v CS 15 - 54.

  • Konektor: agentury PR.Konektor a Konektor Social zajistí PR a CSR aktivity i online komunikaci kosmetické společnosti Oriflame na českém a slovenském trhu. Ve spolupráci s interním týmem Oriflame budou pracovat i na zefektivnění influencer marketingu. "Máme spoustu plánů, zejména přiblížit značku mladší generaci, posunout a rozšířit CSR aktivity v Česku a nově je nastavit i na Slovensku," uvedla Eva Staníková, marketing director Oriflame pro český i slovenský trh.

  • Petarda Production: produkční agentura, ovládaná Petrem Šiškou (76 procent), v roce 2019 utržila 40 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 16 milionů méně. Čistý zisk 6,2 milionu z roku 2018 se překlopil v předloňskou ztrátu 900 tisíc korun.

  • 14. 2.
  • Hypermarket Film: produkční společnost Filipa Remundy a Víta Klusáka v roce 2019 utržila 9,7 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony méně. Čistá ztráta se snížila z 350 tisíc na 200 tisíc korun.

  • Avast Software: softwarový obr mění prokuru. Novým prokuristou je Jakub Menčl, který nahradil Kelbyho Bartona. Menčl ve firmě působí od roku 2017 (předtím krátce v roce 2012), dříve pracoval v advokátní kanceláři White & Case.

  • 12. 2.
  • The Walt Disney: globální zábavní koncern za poslední kvartál (skončil 2. ledna 2021) utržil 16,25 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je pokles o 22 procent. Čistý zisk se meziročně propadl o 99 procent na 29 milionů dolarů. Firma byla postižena pandemií, zejména divize zábavních parků a kino. Naopak se dařilo streamingovému byznysu.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

  • PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

  • Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

  • Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

  • Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

  • Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.