Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Rychlovky

    21. 10.
  • T-Mobile: novými členy představenstva českého operátora se nedávno stali německý manažer Rodrigo Diehl z Deutsche Telekom a ukrajinská manažerka Olga Nevska, jinak CEO Telekom MobilitySolutions. Třetím členem představenstva je ředitel Jose Perdomo Lorenzo.

  • TV Nova: startuje nový online pořad, ve kterém se vystřídají bývalí účastníci pořadu Masterchef a divákům na svých receptech ukážou, jak využít zbytky z vaření v běžné domácnosti. Pořad Do posledního sousta bude dostupný na stránkách Nova Plus a také na sociálních sítích TV Nova. První díl Nova nasazuje dnes a každý týden bude zveřejněn další. Celkem na diváky čeká deset receptů s deseti kuchaři.

  • Seznam.cz: internetová firma nabízí novou Smart TV a HbbTV aplikaci. Uživatelé v ní najdou videa z vlastní produkce Seznamu (Stream originals, Seznam Zprávy, Proženy.cz) i partnerský videoobsah. Do budoucna se v aplikaci objeví další obsah i služby Seznam.cz. TV aplikace je k dispozici na chytrých televizích Samsung a LG, na platformě Android TV a na červeném tlačítku - HbbTV.

  • EquiRadio.cz: ve středu 20. října začalo vysílat první české internetové rádio věnované koním a jezdectví. Projekt EquiRadio.cz spustila mediální skupina Equinet, která provozuje největší web o koních Jezdci.cz, internetovou televizi EquiTV.cz nebo inzertní portál Jezdeckainzerce.cz. "EquiRadio není založeno na standardním živém vysílání, veškerý jeho obsah lze poslouchat kontinuálně. V programu jsou zastoupeny rozhovory a zpravodajství ze všech stěžejních jezdeckých disciplíny jako skoky, drezura, všestrannost, výrazné zastoupení mají také dostihy." Kromě Josefa Malinovského, který je šéfredaktorem Jezdci.cz, se budou na vysílání EquiRadio.cz podílet moderátor domácích parkurových akcí Vojtěch Kroupa či dostihový expert Martin Cáp.

  • 20. 10.
  • Europlakat: reklamní firma ze OOH skupiny JCDecaux v roce 2020 utržila přes 102 milionů korun. O rok dříve to bylo 274 milionů. Masivní pokles je dán jednak pandemií čínského koronaviru a dopady vládních restrikcí (omezení pohybu obyvatelstva, snižování investic do venkovní reklamy) a jednak vývojem kolem prodeje reklamy v pražském metru. Z celkové sumy připadlo na prodej reklamy na vlastních nosičích 56 milionů (o rok dříve 65 milionů) a na cizích nosičích 28,5 milionu (145 milionů). Čistá ztráta z roku 2019 ve výši 122 milionů se loni snížila na 38 milionů korun.

  • Storyous: podle údajů provozovatele restauračních systémů tržby v pohostinství za třetí čtvrtletí 2021 vzrostly oproti předchozímu kvartálu o 73 procent a průměrná tržba na podnik o 44 procent. "Oproti roku 2019 došlo v průměru o desetiprocentní pokles návštěvnosti. Liší se to samozřejmě regionálně. V některých krajích je ten úbytek hostů téměř 15 procent,“ říká CEO společnosti Storyous Igor Třeslín.

  • 19. 10.
  • Euro - Agency: reklamní a marketingová společnost ze skupiny Blanky Schönové a Miroslava Schöna (Mountfield) v roce 2020 utržila 327 milionů. V meziročním srovnání to představuje nárůst o více než 5 milionů. Čistý zisk se meziročně navýšil z 14,4 milionu na 17,9 milionu korun.

  • reklama
  • GRiT: brněnská společnost, jejíž cloudové nástroje využívá například Mall a Alza, má nového ředitele. Od 1. října se jím stal dosavadní CSO Lubomír Veselý. Končící ředitel a spolumajitel Dalibor Damborský se přesouvá do představenstva.

  • Michal Prokop & Framus Five: tradiční Vánoční koncert letos proběhne 21. prosince ve Velkém sále pražské Lucerny. Na vystoupení zazní skladby kromě jiného z letošního alba Mohlo by to bejt nebe...

  • Effectix.com: digitální agentura Karola Veleby a Branislava Gordana rozšiřuje pole působnosti. V současnosti zakládá kreativní oddělení, jeho stavbu má na starosti nově příchozí Daniela Kántorová s Ondřejem Petržilkou. Po 12 letech na trhu se tak Effectix transformuje z čistě výkonnostní na fullservisovou agenturu. "Za dvanáct let jsme se vyprofilovali na specialisty výkonnostního marketingu. Pracujeme pro nejvýznamnějších hráče v e-commerce a to napříč CEE regionem, ale také pro klienty ve Španělsku, Francii nebo Německu. Známe jejich problémy i přání, která se jim díky kreativě pokusíme splnit, nebo jim s nimi můžeme pomoci," komentoval CEO a spolumajitel Veleba.

  • 18. 10.
  • Mars: jeden z největších světových výrobců cukrovinek, žvýkaček a krmiv pro domácí zvířata, má novou ředitelku lidských zdrojů pro středoevropský tým, kterou se stala ruská manažerka Daria Maslovskaya. Ta je zodpovědná za čtyři země v oblasti Mars Multisales, včetně Česka. Poslední tři roky pracovala jako ředitelka v Rusku a Bělorusku ve společnosti Royal Canin, která je součástí podnikání Marsu.

  • Burda International: velké časopisecké vydavatelství organizuje nový event, třídenní beauty přehlídku časopisu ELLE s názvem ELLEphoria Beauty na konci října. Programem budou provázet moderátorky Zorka Hejdová a influencerka Natálie Kotková. Festivalu se zúčastní i známé tváře a celebrity mimo jiné zpěvačka Dara Rollins, topmodelka Taťána Gregor Brzobohatá, influencerka a CEO značky Not so funny Any Anežka Chudlíková, modelka Pavlína Němcová atd.

  • Sebre Holding: investiční podnik podnikatelů Petra Němce a Jana Fidlera, který má podíl kupříkladu v Premium Media Group, filmových ateliérech v Bělehradě nebo ve filmovém a TV distribučním start-upu Artinii, v roce 2020 skončil v účetním prodělku 324 milionů korun. O rok dříve čistý zisk činil přes miliardu korun. Mínusové číslo za loňský rok je dáno především opravnou položkou k podílu ve společnosti Hinton Invest ve výši 341 milionů korun.

  • 16. 10.
  • BrainZone: manažerská, kreativní, PR & marketingová agentura, která se specializuje na hudební průmysl, v roce 2020 dosáhla obratu 6,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 25 milionů. Firma skončila v prodělku 9,6 milionu, o rok dříve vygenerovala zisk 6,4 milionu korun.

  • 15. 10.
  • POS Media Czech Republic: indoor mediální agentura v roce 2020 utržila 126 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 58 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 8,5 milionu na 12 milionů korun. Firma patří do konsolidačního celku nizozemské POS Media, ve které by měl držet rozhodující podíl zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher.

  • Firma na zážitky: zážitková společnost ze skupiny Media Bohemia v roce 2020 utržila přes 47 milionů korun. O rok dříve to bylo 68 milionů. Ztráta ve výši 6 milionů v roce 2019 se loni překlopila v účetní zisk ve výši 5 milionů korun.

  • Norah Jones: americká zpěvačka a písničkářka, kombinující jazz a pop, dnes vydává album s vánočními motivy, které nese název I Dream Of Christmas. Deska, na které spolupracoval producent Leon Michels, obsahuje písně jako White Christmas, Blue Christmas, Winter Wonderland, Christmas Time Is Here nebo také předělávku písně Christmas Don’t Be Late známé od filmových Chipmunků.

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta - platformu pro rozvoz jídla Dáme jídlo. Zajišťovat pro něj bude podporu v oblasti spotřebitelské i korporátní komunikace. Spolupráce byla zahájena na začátku října 2021. MSL nahrazuje předchozí agenturu Dáme jídlo PR Partners.

  • 14. 10.
  • KKCG: fond Springtide Ventures ze skupiny Karla Komárka ml. investoval do izraelské společnosti Cognni, zaměřené na využívání umělé inteligence ve středních a velkých  firmách. Fond do firmy investoval 3 miliony dolarů formou SAFE (Simple Agreement for Future Equity). V roce 2022 by fond měl držet zhruba pětiprocentní podíl v Cognni. "Tuto investici považujeme za velmi perspektivní. Produkty, jež Cognni vyvíjí, jsou zaměřené na řízení a ochranu firemních dokumentů. To je něco, bez čeho se firmy v budoucnu neobejdou," uvedl Karel Tušek, technologický ředitel Springtide.

  • 13. 10.
  • Liftago: vehikl Liftago CZ v roce 2020 utržil 104 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 6 milionů korun. Technologicko-logistická firma loni skončila ve ztrátě 14 milionů korun, o rok dříve prodělek činil přes 11 milionů.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.