Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    19. 8.
  • Ivo Lukačovič: miliardář a majitel Seznam.cz oznámil finišující práce na dalším historickém letadle Hawker Hurricane, slavném stroji z 2. světové války, který obohatí sbírku letiště na Točné u Prahy. První Hurricane havaroval před dvěma roky, pilot Petr Pačes tehdy zahynul. "Nový" Hurricane na Točné by měl být ve zbarvení historického stroje, na kterém za války létali českoslovenští letci. Náklady na rekonstrukci se odhadují na desítky milionů korun.

  • TV Nova: odstartuje novou cooking show s Radkem Kašpárkem Hell's Kitchen Česko ve středu 28. srpna v prime time. Profesionální kuchaři se v show utkají o pozici kreativního šéfkuchaře v Kašpárkových restauracích 420 a Field a o cenu 2,5 milionu korun. Na začátku budou rozděleni do dvou týmů, které se utkají v náročných kulinářských úkolech.

  • 18. 8.
  • Next Page Media: menší printové a online vydavatelství, které patří do skupiny Partners, v roce 2023 utržilo téměř 46 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 6 milionů. Čistá ztráta firmy se meziročně snížila z 12,6 milionu na 9,7 milionu korun. Pod NextPage Media spadají weby Peníze.cz, Finmag.cz, levicový portál Heroine.cz a JsmePartners.cz plus tištěné časopisy Finmag, levicový Heroine a JsmePartners.

  • 15. 8.
  • Warhorse Studios: herní studio posouvá datum vydání své dlouho očekávané hry Kingdom Come: Deliverance II z letošního roku na 11. února 2025. Stane se tak sedm let poté, co vyšla úspěšná jednička. Té se doposud prodalo přes 6 milionů kusů.

  • 14. 8.
  • T-Mobile: operátor se zapojuje do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship pod hlavičkou společnosti Deutsche Telekom. Cílí na amatérské i profi hráče, kteří se utkají ve hrách League of Legends, Counter-Strike 2, EA Sports FC 24 a Brawl Stars. T-esports Championship, který probíhá pod křídly Deutsche Telekom již tři roky, letos expanduje do dalších zemí. Po Chorvatsku, Severní Makedonii a Černé Hoře se přidávají také Polsko, Maďarsko a Česká republika. Esportové turnaje cílí na amatérské i profi hráče a nabídnou celkovou výhru 100 tisíc euro a další ceny.

  • 13. 8.
  • Twisto payments: fintech start-up, který nabízí služby v oblasti odložených plateb, pokračuje v obřích ztrátách. Za rok 2023 prodělal 130,5 milionu korun. O rok dříve ztráta činila 369 milionů. Výnosy z poplatků a provizí loni činily 96 milionů, o rok dříve to bylo 66 milionů. Úrokové výnosy dosáhly 303 milionů (285 milionů). Firmu vlastní Param Holdings.

  • Česká televize/Český rozhlas: petici za zrušení povinných koncesionářských poplatků již podepsalo přes 20 tisíc lidí. "Domníváme se, že základem kvalitních služeb je možnost svobodné volby a s tím související zdravé konkurenční prostředí, ze kterého by Český rozhlas a Česká televize neměly být vyjmuty." Za peticí stojí lidé, spojení se Svobodnými.

  • 12. 8.
  • Media Master: Městský soud v Praze konstatoval úpadek a povolil reorganizaci firmy, která dlouhodobě zajišťuje prodej reklamního prostoru pro TV Barrandov. Na schůzi věřitelů nařízené soudem na 11. prosince 2024 budou věřitelé hlasovat o znaleckém ocenění majetku společnosti, na dalším jednání, jehož termín bude teprve stanoven, budou věřitelé hlasovat o reorganizačním plánu. Pokud věřitelé plán schválí, měla by reorganizace Media Master proběhnout v horizontu 12 až 18 měsíců.

    Media Master má dluhy ve výši 652 milionů korun. Reorganizace předpokládá uspokojení nezajištěných věřitelů ve výši 6 procent. Podrobný rozhovor o dluhové situaci Media Master, TV Barrandov s majitelem TV Barrandov Janem Čermákem zde:

  • 11. 8.
  • Mig 21: kapela vydává novou píseň Život zdá se sladký a připravuje se na podzimní turné s názvem Podzim Tour 2024, které kapela zahájí 11. října v Pardubicích a ukončí třemi koncerty v pražském Lucerna Music Baru 26., 27. a 28. listopadu.

  • 07. 8.
  • We/Do: kurýrní operátor, který před pár měsíci zfúzoval s mažeřskou platformou Allegro, v roce 2023 utržil 596 milionů korun. Čistá ztráta přesáhla 389 milionů korun. Srovnání s předchozím rokem není možné vzhledem ke změně účtovací roku - z fiskálního na kalendářní.

  • CHAPS: firma, která stojí za produktem Jízdní řády IDOS, jehož webovou verzi využívá podle společnosti téměř 2,2 milionu reálných uživatelů měsíčně generujících přes 80 milionů zobrazení, oznámila výsledky výběrového řízení na nového partnera pro prodej reklamního prostoru. Vítězem se stala mediální skupina Mafra. Tedy stejný subjekt, který prodej reklamy zajišťoval doposud.

    "Po důkladném procesu výběru jsme dospěli k závěru, že Mafra je i nadále nejlepší volbou pro efektivní využití našeho reklamního prostoru a posílení pozice našeho produktu na trhu," uvedl Lukasz Kryński, jednatel CHAPS.

    CHAPS bude spolupracovat s Mafrou na prodeji reklamního prostoru na webu i v mobilní aplikaci Jízdní řády IDOS. Mobilní aplikaci měsíčně využívá 1,7 milionu reálných uživatelů, kteří si zobrazí přes 200 milionů stránek. Výběrové řízení se týkalo i slovenského portálu Cestovné poriadky CP.sk, které vyhrála Mafra Slovakia.

  • Radioprojekt, 1H 2024, mediazastupitelství, poslech minulý týden, tisíce posluchačů: Media Club 4840 (podíl na trhu 52,3 procenta), MMS/Radiohouse 3146 (34 procent), Český rozhlas 2609 (28,2 procenta), nezastupované 673 (7,3 procenta).

  • Radioprojekt, 1H 2024, nadregionální stanice, poslech minulý týden, tisíce posluchačů: Rádio Kiss 1079 (plus 0,2 procenta), Hitrádio (total) 903 (minus 0,8 procenta), Radio Beat 552 (minus 0,1 procenta), Country Radio 525 (minus 0,4 procenta), Rock Rádio 480 (minus 0,1 procenta), Fajn Rádio 293 (minus 0,4).

  • Radioprojekt, 1H 2024, celoplošné stanice, poslech minulý týden, tisíce posluchačů: ČRo Radiožurnál  1537 (plus 0,2 procenta), Evropa 2 1496 (minus 0,1 procenta), Rádio Impuls 1430 (minus 0,1 procenta), Radio Blaník 1244 (plus 0,3 procenta), Frekvence 1 852 (plus 0,2 procenta), ČRo Dvojka 550 (minus 0,2 procenta).

  • 05. 8.
  • Wohnout: kapela vydala již druhý letošní singl Hasiči, který natáčela doma na vesnici. "Text písně vypadá, že je o hasičích, ale pravý úmysl je vepsán někde mezi řádky. Hasičem se totiž stává každý, kdo se pustí v letním parnu do hašení slunce pomocí lokometu, což je obrácený půllitr či lahev studeného piva směrem ke žhnoucí kouli. Natáčelo se u nás v Kozojedech, což je nejlepší ves světa. Jen na pomoc s hašení slunce museli přijet kamarádi hasiči z nedalekých Jevan," uvedl zpěvák Honza Homola.

    Natáčení probíhalo dva dny a zahráli si v něm členové crew kapely, fanoušci, ale i další kamarádi z Kozojed a okolí. Režie se ujal Michal Skořepa, pro kterého jsou Hasiči desátým videoklipem s Wohnouty.