reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    29. 2.
  • Česká spořitelna: vykázala k 31. prosinci 2023 neauditovaný konsolidovaný čistý zisk počítaný podle mezinárodních standardů pro finanční výkaznictví (IFRS) ve výši 18,68 miliard korun. O rok dříve to bylo 20,19 miliardy. Provozní zisk dosáhl 25,2 miliard korun, což představuje meziroční pokles o 11,6 procenta. Čistý úrokový výnos se ve srovnání s rokem 2022 snížil o 5,8 procenta a dosáhl 34,6 miliardy korun. Čistý výnos z poplatků a provizí meziročně vzrostl o 14,6 procenta na 10,9 miliardy.

  • 28. 2.
  • PPF: investiční skupina oznamuje, že se její divize spotřebitelského financování Home Credit dohodla s thajskou Siam Commercial Bank na prodeji aktiv Home Creditu ve Vietnamu. Plnění transakce dosahuje přibližně 800 milionů eur a její vypořádání se očekává v první polovině roku 2025.

  • TV Nova: nový TV kanál Nova Sport 6 získal exkluzivní práva pro přenosy nejprestižnější MMA organizace světa UFC (Ultimate Fighting Championship). Nova Sport 6 odvysílá živě všechny nadcházející galavečery UFC. Stanice Nova Sport 5 a 6 navíc zařazuje do své nabídky nový distributor - satelitní a internetový operátor Telly.

  • 27. 2.
  • DAB+: Předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu již u všech 8 subjektů, úspěšných ve výběrovém řízení na udělení práv k využívání rádiových kmitočtů v pásmu 174–230 MHz, tedy pro výstavbu vysílacích sítí pro digitální rádio DAB+, rozhodl o udělení přídělů příslušných rádiových kmitočtů. Jednotlivé bloky kmitočtů vydražily například  České Radiokomunikace, Broadcast Services, JOE Media nebo RTI cz. Celkem 8 subjektů.

    Cílem výběrového řízení bylo přidělit zájemcům rádiové kmitočty pro zajištění dvou celoplošných a 27 regionálních vysílacích sítí pro poskytování služby šíření zemského digitálního rozhlasového vysílání. Celková vydražená cena za všechny aukční bloky kmitočtů byla téměř 80 milionů.

  • 26. 2.
  • Venkovní reklama v Praze: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zastavil správní řízení vedené s hlavním městem Prahou (HMP), poté co přijal závazky ohledně venkovní reklamy navržené metropolí ve prospěch "zachování účinné hospodářské soutěže". "Možné porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže Úřad spatřoval v tom, že HMP novelou nařízení č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy od 1. 10. 2021 zakázalo šíření reklamy vymezenými komunikačními médii na veřejně přístupných místech mimo provozovnu na katastrálních územích, jejichž plocha je tvořena územím s vyšším než 30ti procentním podílem ochranného pásma památkové rezervace v HMP (třetí zóna)." Reklamní billboardy jsou na tomto území při splnění určitých podmínek povoleny, plachty jsou zde zcela zakázány (s výjimkou plachet na stavebním lešení). To podle úřadu zvýhodňovalo soutěžitele, kteří pro šíření reklamy "využívají jiná než zakázaná komunikační média".

    V průběhu správního řízení Praha navrhla několik závazků ve "prospěch soutěže". Prvním závazkem se HMP zavázalo změnit územní působnost třetí zóny tak, aby pokrývala celé území HMP s výjimkou území Pražské památkové rezervace (první zóna) a památkových zón (druhá zóna). Druhý závazek HMP spočívá v nahrazení úplného zákazu umisťování reklamních plachet ve třetí zóně nastavením podmínek, za nichž na tomto území umístěny být mohou (nebudou nasvíceny, budou umístěny na slepých částech štítových stěn atd.

  • Vltava Labe Media: zpravodajské weby pod značkou Deník.cz podle vydavatelství zaznamenaly v minulém roce v meziročním srovnání 3 procentní nárůst počtu návštěv. Podle NetMonitoru Denik.cz v prosinci 2023 dosáhl návštěvy 4,019 milionu reálných uživatelů a 65 milionů pageviews. O rok dříve za stejný měsíc to bylo 3,71 milionu RU a 59,9 milionu pageviews. Do růstu zpravodajských webů Deník.cz se promítl také počet konzumentů publikovaného videobsahu, kdy došlo k překonání hranice 17 milionů přehraných videí měsíčně na Denik.cz.

  • 25. 2.
  • Brutal Assault: velký metalový festival, který se koná v josefovské pevnosti u Jaroměře, má ohlášeno přes 84 procent line-upu. Nyní přidává kapely Laibach, New Model Army a Julie Christmas, třicet let na pódiu oslaví hardcoreoví Hatebreed.

  • 23. 2.
  • Warner Music: hudební vydavatelství i letos pokračuje ve vydávání reedic významných titulů devadesátých a nultých let. Mezi první katalogová alba, která firma zařadila do svého edičního plánu, patří Shalom - Olympictures, Tony Ducháček & Garage - No Parking!, Mňága a Žďorp - Web Site Story, Priessnitz - Stereo a Debustrol - Vyhlazení.

  • 22. 2.
  • Bison & Rose: PR agentura nově zastřešuje kompletní korporátní komunikaci společnosti STOCK Plzeň-Božkov, producenta a distributora destilátů. Skupina Konektor zase pro STOCK zajistí lifestylovou komunikaci celého portfolia značek společnosti.

  • 21. 2.
  • TV Nova: v segmentu influencer marketingu televize začala spolupracovat s agenturou Lafluence. "Počet tváří, které formáty TV Nova a Voyo, generují, se každým rokem zvyšuje, a proto se obchodní oddělení rozhodlo spolupracovat s agenturou Lafluence, jež má s těmito aktivitami mnohaleté zkušenosti. Jejich rozhled a síť kontaktů krásně doplní naši stávající činnost, a nakonec z toho všeho budou těžit nejen influenceři, ale hlavně naši klienti," uvedl Lubor Burda, vedoucí oddělení digitální reklamy TV Nova.

    Tým influencer marketingu TV Nova v současnosti připravuje například kampaně pro značky Fit Kitchen, Bulldog, Domo Elektro, Rituals, Medicom Clinic, Zubrowka nebo Delmart.

  • STRV: brněnští designéři a vývojáři českého start-upu se stěhují do nových kanceláří. Rostoucí tým nově sídlí ve dvakrát větším prostoru v kancelářském areálu Vlněna s kapacitou až 55 pracovních míst. Za realizací interiéru o rozloze 609 m² s výhledem na centrum Brna stojí studio U1 Interiors a Veronika Muzikářová, hlavní autorka návrhu.

  • 20. 2.
  • RTL Group: velká mediální skupina investuje přes 200 milionů eur do rozšíření byznysu své dceřinky Fremantle. Za tyto peníze kupuje 100 procent evropské produkční skupiny Asacha Media Group a jejího portfolia (produkční firmy ve Francii, Itálii a Velké Británii) a 80ti procentní podílu v Beach House Pictures, v jedné z největších asijských nezávislých televizních a filmových produkčních společností. "Díky akvizicím společností Asacha Media Group a Beach House Pictures je společnost Fremantle na dobré cestě k dosažení svého cíle, kterým jsou tržby ve výši 3 miliard eur," uvedl ředitel skupiny RTL Thomas Rabe.

  • 19. 2.
  • O2 Czech Republic: televizní platforma přidává do nabídky nové kanály. Od 20. února se v portfoliu objeví kanál BBC Earth (tarif O2 TV Bronzová a vyšší), dále AXN (nově od O2 TV Stříbrná a vyšší), AXN White (O2 TV Zlatá s Voyo) a kanál Strike TV (O2 TV Modrá a předplaceného balíčku O2 TV Sport Premium), zaměřený na sportovně-zábavný obsah, a to včetně zápasů wrestlingové asociace WWE nebo zápasy WBA, WBC, IBF a WBO věnované boxu.

    Jen o pár dnů později, 29. února, se  nabídka sportovního obsahu rozroste i o kanály Nova Sport 5 HD a Nova Sport 6 HD (budou součástí od O2 TV Bronzové a předplaceného O2 TV Sport Premium).

  • FTV Prima: mediální skupina připravila nový design pro CNN Prima News. Od neděle 18. února kanál vysílá v nové podobě. Grafický upgrade zpravodajských pořadů se dotkne Hlavních zpráv, kontinuálního zpravodajství, Sportu i Počasí a nabídne nové pojetí studia, včetně znělek jednotlivých pořadů. "Grafické změny ladil ve spolupráci s redakcí i americkou CNN tým vedoucího grafického oddělení Petra Závorky několik měsíců s důrazem na maximální přehlednost a aktuální trendy ve světě televizního zpravodajství," uvedla televize.

  • 15. 2.
  • Sam 73 Apparel: výrobní a e-commerce firma v segmentu módy a oděvů v roce 2022 utržila 456 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 97 milionů. Čistý zisk klesl ze 48 milionů na 22 milionů korun.