Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    03. 4.
  • RSBC: investiční skupina po loňské akvizici PJ Expedis zařadila do svého portfolia českou logistickou společnost MUFF Logistics. "Perfektně zapadá do naší strategie budovat a rozvíjet na poli logistiky portfolio firem, jež dokážou klientům nabídnout mnohem víc, než jen jednoduché skladování a přepravu zboží z bodu A do bodu B. Jsme přesvědčeni, že e-commerce a logistické služby v Česku i v okolních zemích čeká další dynamický rozvoj," uvedl Václav Brož, partner divize Private Equity skupiny RSBC.

    MUFF Logistics se sídlem v Praze a logistickým areálem v Horních Počernicích se specializuje především na skladování a logistiku poslední míle pro telekomunikační operátory.

  • 02. 4.
  • CETIN: infrastrukturní operátor ze skupiny PPF pokračuje v modernizaci mobilních sítí pro svoje partnery, společnosti O2 (rovněž PPF) a T-Mobile. Na severní Moravě jsou práce podle firmy téměř hotovy, 5G je dostupné pro 94 procent obyvatel Moravskoslezského kraje. Operátor pokračuje na jižní Moravě a v okresu Jeseník. Mezi Ostravou a Čenstochovou vznikne 5G koridor, který bude moci být využíván pro Connected Automated Mobility (CAM). CETIN se ke konci prvního čtvrtletí roku 2024 tak dostal již na 3476 základnových stanic s nasazenou technologií 5G.

  • 28. 3.
  • Wargaming: herní vývojář, který má kancelář i v Praze, vydává konzolovou hru World of Warships: Legends i na mobilních zařízeních. "Hráči, kterým je hra k dispozici zdarma prostřednictvím Google Play a Apple App Store, se mohou s příchodem nové aktualizace vrhnout do kompaktních bojů. Současně s tímto spuštěním přináší hra Legends zbrusu novou událost Planet Clash plnou vesmírného obsahu, čtyři nové japonské křižníky v předběžném přístupu."

  • NOW Productions: produkční firma Gordona Lovitta v roce 2022 utržila téměř 14 milionů korun. V meziročním srovnání to je o více než 5 milionů více. Čistý zisk se meziročně zvýšil o milion na 2,4 milionu korun. Firma v poslední době stála za výkonnou produkcí Vytoč mého agenta (Prima) nebo televizního pořadu Comedy Club (Paramount Network).

  • Partners Banka: nový bankovní ústav "mobile only" (investoři Petr Borkovec a spol.) spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Zaměřuje se v ní zejména na budování a posílení znalosti nové značky Partners Banka. Ambasadorem Partners Banky se stal známý český písničkář Pokáč, který pro ni složil celou písničku. Její refrén plánuje banka dlouhodobě používat jako jingle. Čtyři jednotlivé sloky písničky pak slouží jako hudební podklad pro čtyři samostatné televizní reklamy.

    Televizní spoty a sponzorské vzkazy poběží po celý rok hlavně na stanicích skupiny Prima, v menší míře i na stanicích skupiny Nova a v České televizi. V online půjde zejména o výkonnostní formáty doplněné v úvodu kampaně brandovými plochami. V průběhu roku se počítá i s rádiem a digitálními audio formáty, jako je například Spotify. Pod kreativou je podepsána agentura Moebius Jana Mičky a produkci zajistila společnost Punk Film. Natáčelo se v Ateliéru Strahov, režie se ujal Pavel Nosek.

  • 27. 3.
  • Fajn rádio: rádio z mediální skupiny Media Bohemia oznámilo partnerství s Enterprise Esports. Díky nové akci vstupuje do oblasti e-sportu a bude oslovovat milovníky gamingu. Obě strany společně nabídnou posluchačům a fanouškům stanice pohled do zákulisí velkých gamingových eventů, ale i běžného života esports influencerů. Pro spolupráci využije Fajn rádio a Enterprise Esports
    on-air vysílání napojené na Youtube, podcasty a především sociální sítě TikTok, Instagram a Twitch.

  • 26. 3.
  • T-Mobile: mobilní operátor představuje nový směr marketingové komunikace. "Staví především na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších, na kterých nejvíc záleží - propojování rodin, přátel i komunit, v rámci nichž rádi sdílíme své hodnoty, aktivity i koníčky... Novou linku zahájí videospot na sociálních sítích a online kanálech s doprovodným hashtagem #MeziSvými. Na ni pak 8. dubna naváže první ze série klasických marketingových kampaní."

  • Purple: skupina, za kterou stojí trojice zakladatelů David Kašper, Jakub Nytra a Filip Řehoř, spouští druhý venture kapitálový fond. "Zaměří se především na nadějné mladé firmy z regionu střední a východní Evropy, kterým bude pomáhat prorazit ve světě." Purple Ventures si v rámci nového fondu kladou za cíl investovat přes 40 milionů eur, tedy více než miliardu korun, přičemž fond je, na rozdíl od toho prvního, otevřen i externím investorům.

  • Bertelsmann: tržby velkého evropského zábavního a mediálního koncernu loni mírně klesly z 20,25 miliardy na 20,17 miliardy eur. Upravený EBITDA rovněž stagnoval a meziročně klesl o 73 milionů na 3,12 miliardy eur. Naopak čistý profit firmy v roce 2o23 vyskočil o více než 25 procent na 1,326 miliardy eur.

  • 25. 3.
  • Igor Orozovič: herec a muzikant vydá 12. dubna u Supraphonu debutové album nazvané Když chlap svléká tmu, které obsahuje jedenáct autorských písní. Na nahrávkách se podíleli vyhledávaní hudebníci napříč žánry pod vedením producenta Filipa Jelínka a mezi hosty se objevují zpěvačky Aneta Langerová, Barbora Poláková a Kateřina Marie Tichá. Vydání alba předchází singl a klip Holubí muž, jenž vznikl v režii Jana Baseta Střítežského. Slavnostní křest CD se uskuteční během dvou koncertů ve dnech 26. a 27. dubna v pražském kulturním prostoru La Fabrika.

  • Seznam.cz: internetový obr tento týden začíná testovat nový platební model s názvem Seznam bez cílené reklamy. "Služby Seznamu jsou pro naše uživatele dlouhodobě zdarma. Jejich vývoj, kvalitu a neustálý rozvoj platí každý, kdo je používá, zobrazováním reklamy a svými daty, konkrétně cílenou reklamou. Naprosto však respektujeme uživatele, kteří o tento typ cílené inzerce na našich službách nemají zájem a aktivně vyjadřují nesouhlas se zpracováním dat. Abychom však nadále mohli pokračovat v tom, co děláme, nabízíme variantu využívání našich služeb bez cílené reklamy za poplatek 79 korun měsíčně," uvedl Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu.

  • 24. 3.
  • Basinfire Fest: uzavřel smlouvu s dalšími kapelami o účasti na letošním ročníku - ikonou těžkotonážního sludge a hardcore-punku z New Orleans Crowbar, post-hardcore Atreyu a happy heavy metalovou skupinou Nanowar of Steel. Akce se uskuteční na konci června ve Spáleném Poříčí.

  • 23. 3.
  • Mezinárodní federace fonografického průmyslu: celkové tržby hudebního průmyslu v roce 2023 vzrostly o 10,2 procenta na 28,6 miliardy dolarů. Motorem růstu byly hlavně výnosy z předplatného hudebních streamovacích služeb. Tržby z předplatného streamingu meziročně vzrostly o 11,2 procenta a tvořily téměř polovinu (48,9 procenta) celosvětového hudebního trhu. V roce 2023 přesáhl počet předplatitelů hudebních streamovacích služeb poprvé 500 milionů a nyní existuje více než 667 milionů uživatelů předplatitelských účtů.

  • Rock for People: další várka taháků pro letošní roční letního festivalu - post techno punkové duo Brutalismus 3000, kytarista metalové legendy Slayer Kerry King se sólovým projektem a britští rockeři The Darkness. Ti doplní hlavní hvězdy.

    "Vsadili jsme na headlinery nové doby Bring Me The Horizon a Yungbluda, ale i ostřílené matadory hudební scény The Offspring a The Prodigy. V trendu prodejů vstupenek se to ukázalo jako správná volba, některé kategorie jako Comfy+ nebo páteční jednodenní vstupenky jsou již zcela vyprodané," uvedl ředitel festivalu Michal Thomes.

  • 22. 3.
  • Asociace online vydavatelů: posiluje představenstvo a má i nové orgány - důvodem je podle asociace postupný růst počtu členů a agendy, kterou AOV řeší. Novými členy představenstva Asociace online vydavatelů se stali Lenka Černá, ředitelka vydavatelství Economia, a Ondřej Ježek z FTV Prima. Vedení AOV tak bude pětičlenné (ještě Libor Matoušek, Ondřej Neumann, Lucie Sýkorová).

    Rada bude pracovat ve složení: Marek Antoš (Internet Info), Robert Čásenský (Reportér magazín), Daniel Častvaj (CMI News), Petr Orálek (ČTK) a Ján Simkanič (Denník N). Jejím předsedou bude Tomáš Kačena z vydavatelství BurdaMedia Extra. Kontrolní komise má tři členy. Vede ji Jana Vitáková z ČTK a jejími členy jsou Pavel Traub (Echo24/SPM) a Štěpán Burda (BurdaMedia Extra). Asociace online vydavatelů má celkem 26 členů.