Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
      
     

Rychlovky

    11. 2.
  • Česká televize: rozšiřuje reportážní publicistiku. Redakce zpravodajství ČT přichází s novým ekonomickým pořadem Bilance autorů Filipa Černého a Michala Šenka. "Tvůrci v něm chtějí ukázat, jak velká čísla, která se denně povrchně a bez souvislostí objevují v médiích, ovlivňují budoucnost každého z nás." První vydání pořadu se bude vysílat na ČT1 dne 1. března, a pak každé první pondělí v měsíci.

  • 10. 2.
  • BigZoom: společnost (ex-HyperMedia) ze skupiny BigBoard Praha v roce 2019 utržila 55 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 46 milionů. Ztráta 19 milionů z roku 2018 se ve sledovaném období prohloubila na více než 50 milionů korun.

  • Publicis Groupe: zvítězila v mezinárodním tendru společnosti L'Oréal na personalizaci a automatizaci marketingu. Její technologická agentura Kindred pro L'Oréal nově zajistí správu CRM a využití zákaznických dat pro personalizovanou komunikaci na třech trzích Česko, Slovensko a Maďarsko. Tříletá spolupráce se týká značek Lancome, Kiehl's, Urban Decay, Vichy a La Roche-Posay. Agentura Kindred, která má v Praze v rámci sítě Publicis Groupe pozici regionálního center of excellence pro oblast dat a technologií, sestavila pro L’Oréal klientský tým pod vedením Lucie Rezbárikové.

  • Seznam.cz: spouští novou služby Seznam Premium, která umožní sledování videoobsahu na službách Seznamu bez reklam. Seznam Premium bude zpoplatněná - roční předplatné bude stát 339 korun. "Veškerý vlastní obsah společnosti Seznam.cz nadále zůstane uživatelům k dispozici zdarma."

  • 09. 2.
  • Asociace televizních organizací: zaznamenala růst času, který diváci tráví před televizními obrazovkami. Od ledna do prosince narostl průměrný čas strávený u televize o 43 min na 4 hodiny 47 minut na konci roku 2020. Za celý loňský rok diváci v 15+ strávili sledováním televize denně v průměru téměř 4 hodiny denně (3 hodiny 59 minut).

  • 08. 2.
  • Seznam.cz: Televize Seznam se od 1. února stala řádným členem Asociace televizních organizací. Až doposud zde byla členem pouze přidruženým. Malý podíl na sledovanosti televize v lednu meziročně o něco vzrostl z 0,35 procenta v lednu 2020 na 0,63 procenta v lednu letošního roku (cílová skupina 15+).

  • Asociace českých kameramanů: ceny asociace budou vyhlášeny 24. února, ale slavnostní udílení se odehraje až po otevření Kina Lucerna v roce 2021. Asociace českých kameramanů společně s občanským sdružením Dilia udělí cenu za celoživotní kameramanské dílo Jiřímu Šámalovi.

  • reklama
  • Media Investments: na nešťastnou mediální agenturu Městský soud v Praze vyhlásil konkurs. Insolvenční správkyní se ustanovuje TP Insolvence. Pohledávky věřitelů, mezi kterými se nachází euroAWK, Radiohouse, mediální dům Borgis, Media Club (jen ten si nárokuje téměř 51 milionů korun), Český rozhlas nebo Nielsen Admosphere, dosahují několika desítek milionů. Jejich vymahatelnost bude dle všeho mizivá.

  • Dotykačka: platební systém, který by měla používat čtvrtina českého gastro trhu, odhaduje loňský propad gastro tržeb o třetinu a pokles prodeje alkoholu téměř na 50 procent. Oproti roku 2019, kdy tržby oboru dosahovaly 195 miliard korun, to představuje propad zhruba o 63 miliard. Gastro podniky fungovaly v roce 2020 bez omezení pouhé čtyři měsíce. Ve zbývajících dvou třetinách roku čelily buď omezením kapacity, provozní doby nebo okénkovému režimu.

  • 07. 2.
  • Wohnout: rocková kapela začala připravovat novou desku. První ochutnávkou je singl Umění, ke kterému existuje klip. Ten se točil ve studiu před green screenem a je plný animací. Režisér Michal Skořepa na něm strávil přes 400 hodin práce u počítače. Albová novinka se bude natáčet na jaře v domovském studiu Sono pod taktovkou Milana Cimfeho. Nová bude spolupráce s Michalem Skořepou na postu producenta, který dosud spolupracoval s kapelou jako režisér několika klipů.

  • 06. 2.
  • Info.cz: novým šéfem právní sekce zpravodajského a publicistického portálu se stal Jaroslav Kramer. Nahradil Jana Januše, který čerstvě přešel do vydavatelství A 11.

  • 05. 2.
  • Český telekomunikační úřad: všechna rozhodnutí o přídělech kmitočtů pro zajištění sítí elektronických komunikací v kmitočtových pásmech 700 MHz a 3400–3600 MHz (5G sítě), která byla ČTÚ vydána 18. ledna, již podle úřadu nabyla právní moci. "Poslední z rozhodnutí o přidělení rádiových kmitočtů společnostem Nordic Telecom 5G, CentroNet, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic a O2 Czech Republic nabylo právní moci v tomto týdnu."

  • Růžový slon: e-shop s erotickými pomůckami v roce 2019 utržil téměř 47 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk v daném období klesl z 3,1 milionu na 1,4 milionu korun.

  • 04. 2.
  • Seznam.cz: zpravodajský web Seznam Zprávy staví fotoreportérský tým. Novými členy redakce se stali oceňovaní fotografové David Neff a Jan Mihaliček. Novým fotoeditorem je Adam Maršál. V redakčním týmu s nimi je Vojtěch Veškrna, který v Seznam Zprávách působí jako fotoreportér od roku 2019.

  • 03. 2.
  • Katz83: na stálou pozici do experimentálního brandu Tomáše Jirsy nastoupil Jonáš Čumrik (aka Johny Machette). Na pozici idea maker se zaměří na marketing, kreativu a jak co nejefektivněji využívat sociální sítě pro firemní komunikaci.

  • FTV Prima: ve spolupráci se společnostmi Medialight a Prima Doma Media (majitel Primy Ivan Zach zde má 60 procent) vydává nový dvouměsíčník pro kutily a zahrádkáře Prima Doma. První číslo vyšlo 1. února.

  • 02. 2.
  • Shoptet: do platformy pro stavbu a správu e-shopů přišel manažer Ivo Mrena (ex-Peppermint digital), který se stává členem marketingového týmu. Na starost bude mít především komunikaci Shoptetu na slovenském trhu.

  • A 11: šéfredaktorem týdeníku Mladý svět a měsíčníku Lawyers & Business se stane novinář Jan Januš. Ten doposud působil jako zástupce šéfredaktora Info.cz, kde stál u zrodu a vedl právní sekci, tištěný Magazín I a knižní edici, rovněž moderoval podcast Jízda dějinami.

  • O2 Czech Republic: digitální televizi O2 TV letos přejde na robustnější platformu, kterou dodá CETIN, a představí moderní set-top box. "Díky nové platformě nabídneme divákům například nové, přehledné a uživatelsky přívětivé televizní rozhraní s možností vytvářet profily pro jednotlivé členy domácnosti nebo ještě lepší třídění obsahu a rychlejší přepínání," uvedla Dana Tomášková, ředitelka O2 TV. Na konci roku 2020 měla O2 TV měla 529 tisíc předplatitelů.

  • Aktualne.cz: zpravodajský web spustil novou platformu Aktuálně+. Chce v ní více "představit redakci, projekty ve veřejném zájmu a především umožnit čtenářům být aktivní součástí rodiny Aktuálne.cz". Prostřednictvím nové platformy bude Aktualne žádat čtenáře o dobrovolné příspěvky. "Zůstáváme nadále otevřeným zpravodajským webem bez zamykání a paywallu. Skrze A+ se chceme dostat blíže našim čtenářům, představit jim redakci, naše hodnoty," uvedl šéfredaktor Aktuálne.cz Josef Pazderka.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

  • PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

  • Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

  • Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

  • Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

  • Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.