Comic-Con Prague: šestý ročník festivalu popkultury přilákal podle organizátorů do pražského O2 universa více než 23 tisíc fanoušků sci-fi, fantasy, komiksů, videoher i filmu. "Letošní ročník zaznamenal druhou nejvyšší návštěvnost v šestileté historii, měli jsme více hostů, více programu, navýšili jsme kapacitu," uvedl Pavel Renčín, marketingový ředitel Active Radio, které akci spolupořádá.
"Mezi hlavní hvězdy, zvlášť mezi mladším publikem, patřil letos Jamie Campbell Bower (Vecna, Stranger Things), mezi dospělejšími pak Danny John-Jules (Kocour, Červený trpaslík), který se na Comic-Con vrátil po pěti letech. Velký úspěch sklidili také Warwick Davis (Harry Potter), Lorenzo Lamas (Odpadlík), Kristian Nairn aka Hodor ze Hry o trůny a v neposlední řadě Franco Nero (Django). Českou scénu reprezentovali například Jan Čenský, Miroslav Donutil, Petr Nárožný a Martin Dejdar jako Ozzák z Comebacku."
Na podzim se festival přesune do Brna, kde proběhne další ročník Comic-Con Brno Junior v termínu od 1. listopadu do 2. listopadu 2025. Sedmý Comic-Con Prague plánují organizátoři s měsíčním předstihem, v prostorách pražského O2 universa proběhne od 13. do 15. března 2026.
Department: kreativní studio Michala Paciny (70 procent), které dlouhodobě spolupracuje s TV Prima (nedávno tento deal skončil), v roce 2024 utržilo 58 milionů korun. V meziročním srovnání to je o milion více. Čistý zisk se snížil z 900 tisíc na 300 tisíc korun.
Svět knihy: k hlavním hostům knižního festivalu, který se uskuteční v květnu v Praze, bude patřit polská spisovatelka Olga Tokarczuk, nositelka Nobelovy ceny za literaturu za rok 2018. Olgu Tokarczuk znají čeští čtenáři zejména díky jejím románům Běguni, Knihy Jakubovy nebo nejnovějšímu Empusionu, polská režisérkaAgnieszka Holland zfilmovala její příběh Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých.
TV Nova: ranní pořad Snídaně s Novou představuje několik novinek - nové logo, znělka a grafické předěly a mění i přístup ke zpravodajství. "Na dramaturgickém konceptu Snídaně s Novou pracujeme dlouhodobě, v posledních měsících jsme zavedli několik změn. Největší z nich je vizuální identita – máme nové logo a znělku, a to už od tohoto pondělí," uvedla Samira Al Aliová, vedoucí Snídaně s Novou.
"Další významnou novinkou je to, že se zpravodajské relace už nevysílají ze Snídaně, ale ze studia TN Live. Umožní nám to více využívat technologie ve studiu a v případě potřeby se jednodušeji propojit s našimi štáby kdekoli a kdykoliv."
České Radiokomunikace: do digitálního multiplexu DAB B, určeného pro rádia, vstupují stanice ze skupiny Daniela Křetínského Active Radio. Vysílat zde budou Evropa 2, Frekvence 1 a Radio Bonton. Síť DAB B nyní vysílá z 31 vysílačů a její dosah je pro 83,4 procenta populace České republiky.
Productboard: do online platformy, zaměřené na vývoj produktů, nastoupily nové posily - Brian Lederman jako chief revenue officer a Vinay Rama v roli vice president of engineering. S jejich zkušenostmi z firem Salesforce, Microsoft nebo DocuSign, spolu s novým nástrojem Productboard Pulse využívajícím umělou inteligenci, se firma posouvá do další fáze AI-driven produktového managementu. Tento krok je součástí širší strategie zaměřené na expanzi zákaznické základny a na posílení inovací a vývoje produktů pro více než 6000 stávajících zákazníků.
"V posledních letech jsme se v Productboardu zaměřili na rozvoj svých produktů a technologií, rozšíření zákaznické základny a nyní i našeho týmu. S příchodem Briana a Vinaye a uvedením nástroje Productboard Pulse na trh se posouváme směrem k budoucnosti produktového managementu poháněného umělou inteligencí. V ní i nadále budeme podporovat produktové lídry, aby vytvářeli výjimečné produkty," uvedl zakladatel a CEO Productboardu Hubert Palán.
Asociace televizních organizací: podepisuje kontrakt s agenturou ResSOLUTION Group
na realizaci mobilního měření TV sledovanosti pro období 2025 až 2030. "Cílem Mobilního měření TV sledovanosti ATO je doměřit TV sledovanosti mimo domov v oblastech, jako jsou druhé domácnosti, restaurace a veřejné produkce," uvedla ATO. Agentura byla vybrána na základě garance dlouhodobé specializace a zkušenosti s problematikou výzkumů a jako dodavatel českého řešení ReDAM (ResSOLUTION & DCore Audience) na mobilní měření zejména videoobsahu, které vyvinul ve spolupráci s partnerskou společností DCore Software.
Projekt bude realizován s využitím panelu ATO o velikosti nejméně 1200 respondentů (s denní čistou velikostí panelu nejméně 1000 jednotlivců) a obohatí výstupní data stávajícího Crossplatformního projektu elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM) o chybějící článek diváckého chování české populace v dosud neměřených lokalitách mimo domov. "Zároveň se TV měření prostřednictvím této inovace obohatí o další měřicí technologii a rozšíří se i mimo domácnosti s televizorem."
Bohemia Interactive: společně s polským herním studiem Enjoy Studio představují Everwind, další kapitolu ve vývoji jejich očekávaného dobrodružství v otevřeném světě chystané PC hry, dříve známé jako SkyVerse. "Změna názvu představuje nutný krok vpřed, nicméně tým pokračuje ve zdokonalování vize a směřování hry." Herní titul Everwind, který se vyvíjí v rámci Bohemia Incubatoru, bude po vydání dostupný jak na PC, tak i na konzolích.
TV Prima: kriminální program Prima Krimi za pár dní dosáhne 7 let existence. V letošním březnu dosáhl v cílové skupině 15+ podílu na sledovanosti 4,71 procenta. U příležitosti narozenin kanál nasadí premiérové díly třetí řady seriálu Zločin v Alpách. "Mezi nejúspěšnější pořady patří Stíny smrti, Zločiny z vřesovišť i Vraždy v Midsomeru, které zaznamenávají nadprůměrný divácký zájem. Právě premiérové díly seriálu Stíny smrti, který nyní Prima Krimi uvádí každý všední den večer, sleduje i více než 200 tisíc z nich," komentovala programová ředitelka skupiny Prima Alex Ruzek.
Daniel Křetínský: celkové tržby Energetického a průmyslového holdingu zůstaly stabilní na úrovni 23,3 miliardy eur (24,0 miliardy eur v roce 2023), a to navzdory významnému poklesu velkoobchodních cen elektřiny v Evropě a nižší volatilitě. Ukazatel EBITDA dosáhl 2,6 miliardy eur (3,6 miliardy eur v roce 2023), podpořen významným nárůstem podílu příjmů plynoucích z regulovaných aktivit a dlouhodobých smluv na našem celkovém obchodním mixu.
Ukazatel Volných peněžních toků dosáhl 1,4 miliardy eur (1,8 miliardy eur v roce 2023). Po odečtení kapitálových výdajů (CAPEX) vynaložených na rozvojové projekty činí ukazatel volných peněžních toků
1,8 miliardy eur (2,3 miliardy eur v roce 2023), což se odráží ve vysokém poměru konverze na peněžní prostředky na úrovni 70 procent (65 procent v roce 2023).
PPF: PPF Real Estate Holding uzavřel dohodu s globální realitní investiční společností Northwood Investors o akvizici pražského hotelu Four Seasons. Transakce, která podléhá schválení příslušnými regulátory, posílí nemovitostní divizi skupiny PPF v hotelnictví.
Na základě dříve uzavřené dohody s PPF Real Estate získá menšinový podíl v hotelu Four Seasons Prague investor Tomáš Otruba, který je od roku 2023 členem poradního sboru AMALAR Holdingu rodiny Kellnerových. Významným partnerem a minoritním spoluvlastníkem v tomto projektu se stává i investor Michal Strnad, majitel společnosti Czechoslovak Group (CSG). CSG samotná není účastníkem této transakce.
BigBoard Praha: velký hráč v segmentu OOH reklamy koupil Televizní web, věnovaný televiznímu a rozhlasovému vysílání, testům přijímačů a také streamingovým službám. Pod BigBoardem doplní Televizní web oborové zpravodajství Médiář.cz, zaměřené na média a marketing. Hlavním partnerem Televizního webu zůstávají České Radiokomunikace.
Novým provozovatelem Televizního webu je společnost News Media, dceřiná firma BigBoardu, která vydává Médiář. Prodávajícím byla PR agentura Taktiq Communications, jež Televizní web provozovala od roku 2017. Šéfredaktorem Televizního webu zůstává Jan Potůček, který jej vede od jeho počátků před osmi lety. Zároveň posílí redakci webu Médiář.cz, kde se k šéfredaktorovi Ondřeji Austovi připojí jako jeho zástupce a kmenový autor. Potůček na Médiář přispíval jakožto externista.
Radioprojekt, 3. a 4. čtvrtletí 2024, mediazastupitelství, týdenní dosah, tisíce posluchačů: Media Club 5728, MMS/Radiohouse 4496, Český rozhlas 3468.
Radioprojekt, 3. a 4. čtvrtletí 2024, nadregionální stanice, poslech minulý týden, tisíce posluchačů: Rádio Kiss 1877, Hitrádio (total) 1751, Radio Beat 763, Rock Rádio 714, Country Rádio 631, Fajn Rádio 457, Radio Čas 307.
Radioprojekt, 3. a 4. čtvrtletí 2024, celoplošné stanice, poslech minulý týden, tisíce posluchačů: Rádio Impuls 2093, Rádio Blaník 2029, ČRo Radiožurnál 1877, Evropa 2 1631, Frekvence 1 1396, ČRo Dvojka 896, ČRo plus 400.