Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Rychlovky

    13. 10.
  • eD system group: skupina sourozeneckého dua miliardářů Hynka a Josefa Tylových, která vlastní kupříkladu podíl v Digital First Marketing Group, získala 50 procent v ostravské společnosti Best Brands Company. Ta provozuje internetový obchod Proordinaci.cz. Tento portál je dodavatelem produktů dentální péče zejména pro profesionální, ale i koncové uživatele. ED system group působí v oblasti velkoobchodní IT distribuce, vývoji vlastních softwarových řešení a služeb, komunikace, e-commerce a inovačních technologií. Roční obrat se pohybuje okolo 15 miliard korun.

  • MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl PPF, Daniel Křetínský a ČSOB, navyšuje základní kapitál o 20 milionů na celkových  305 milionů korun. MallPay vlastní z 50 procent Mall Group a z 50 procent banka. Každá strana se tak podílí 10 miliony. Firma ZK razantně zvyšovala za poslední dva a půl roku. Důvodem jsou vysoké investice do produktů, firma se rovněž připravuje na získání další licence, tentokráte platební instituce.

  • Comic-Con Prague: jeden z partnerů akce pro fanoušky fantasy, sci-fi a komiksů, automobilka Škoda Auto, plánuje rozsáhlou přítomnost na conu. Zajistí Limousine Service po celou dobu konání a vystaví řadu svých současných automobilů. Chybět nebude ani zajímavý filmový exemplář vozu Ferat z československého filmu Upír z Feratu. Chybět nebude ani prezentace komiksu Škoda Founders. Loni akci navštívilo 23 tisíc lidí.

  • 12. 10.
  • PFX: postprodukční studio Jana Rybáře, Lukáše Keclíka a Jiřího Miky v roce 2020 utržilo 98 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 32 milionů. Čistým zisk loni vyrostl z 3,6 milionu na 7 milionů korun.

  • 08. 10.
  • Kaufland: v tendru na sociální síť TikTok zvolil pražskou kreativní agenturu Story TLRS, která by tak měla pomoci "omladit komunikaci Kauflandu a dostat brand i mezi publikum, které se s ní dosud nesetkávalo". "Oproti jiným sítím je TikTok hodně neformální. Obsah musí záměrně vypadat trochu nekvalitně, aby byl autentický a uvěřitelný. Brand si ze sebe musí umět udělat srandu, musí být syrovější. Uživatelé TikToku navíc nejsou zvyklí na to, že by běžně naráželi i na neosobní profily, jako tomu je na Facebooku a Instagramu," vysvětluje Jiří Markvart, content director Story TLRS.

  • TV Nova: předvolební debatu ve čtvrtek 7. října od 20.00 sledovalo sledovalo 23,49 procenta diváků u TV v CS 15 až 54. V širší cílové skupině 4+ vidělo večerní diskuzi politických leaderů 855 tisíc diváků.

  • Mall.cz: e-shop, který ovládají PPF, Daniel Křetínský a Rockaway, spouští Black Friday s výrazným předstihem, od 8. října až do půlnoci z 24. na 25. listopadu. "Zákazníci se mohou těšit na slevy ve výši několik desítek procent, přičemž největší slevy budou až do výše 75 procent. První tři tisíce akčních produktů Mall představil tento pátek 8. října."

  • reklama
  • Česká televize: ve vypsaném tendru získala vysílací práva na evropské fotbalové šampionáty UEFA EURO pro rok 2024 a 2028 i další ročníky Ligy národů UEFA. Divákům nabídne všechny zápasy české reprezentace až do roku 2028. "Sportovní práva jsou poslední roky problémem všech veřejnoprávních vysilatelů. Enormní divácký zájem otevírá významné možnosti pro prezentace reklamních a sponzorských partnerů, což ze sportovních práv činí cenný obchodní artikl, který v posledních letech získávají díky svým finančním možnostem stále častěji velké nadnárodní společnosti a nikoli vysílatelé veřejné služby," uvedl ředitel ČT Petr Dvořák.

  • 07. 10.
  • FG Forrest: vývojář webových, e-commerce řešení, intranetů atd. v roce 2020 dosáhl obratu téměř 90 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 22 milionů. Čistý zisk se mírně navýšil na 1,3 milionu. FG Forrest v daném období pracovali pro Moser, Ultra Premium Brands, pivovar Bernard nebo pro Českou podnikatelskou pojišťovnu.

  • Mall.cz: nákupy hraček, které každoročně tvoří zásadní část vánočního obratu obchodníků, letos podle zástupců velkého e-shopu odstartovaly dříve než v předchozích letech. "Segment hraček na Mall.cz tak v září vykázal 50ti procentní nárůst oproti předchozímu roku. Nejvyhledávanější hračkou bylo Lego a jeho tematické sety inspirované oblíbenými seriály."

  • KKCG: do skupiny miliardáře Karla Komárka nastupuje Pavel Turek, odborník na oblast sportovního marketingu, který absolvoval mimo jiné 17 sezón ve Formuli 1 a úzce spolupracoval s jezdci včetně Miky Häkkinena, Davida Coultharda a Kimi Räikkönena. Turek stojí také za projektem Automobilist. V roli Chief Officer of CSR and Global Brand bude aktivní ve skupině KKCG a především v její loterijní části Sazka Group.

  • 06. 10.
  • Netigo: do telco-integrátorské firmy nastoupil od 1. října na pozici sales manager Petr Kašpar, bývalý obchodní ředitel a předseda dozorčí rady východočeského operátora Edera Group.

  • 05. 10.
  • TV Prima: na stanici Prima Cool nasazuje od 5. října nový pořad Tutorial. Ten nabídne obsah o herní zábavě nejen pro milovníky videoher, ale především pro laiky, kteří se o nich "chtějí dozvědět více".

  • Inveo: technologická agentura, která se specializuje na tvorbu e-commerce řešení a má zasebou velké projekty pro značky jako ASKO, Alpine Pro, L'Oréal, Teta, J&T Banka a další, má nového CEO. Do čela agentury se postavil Jaroslav Holý, jehož cílem bude přetvořit Inveo v marketingový a byznysový hub pro celou e-commerce scénu i domovskou skupinu V-Sharp, pod níž spadá také logistický startup DoDo nebo venture studio V-Sharp Alpha.

  • 04. 10.
  • Česká spořitelna: spouští online schůzky, bankéři se s klienty spojí přes video. Od října prvních 500 bankéřů Spořitelny začíná komunikovat s klienty přes videohovory. "Online videohovory plně nahrazují návštěvu pobočky, klienti se mohou přes video poradit o svých financích a sjednat jakoukoli službu či produkt Spořitelny."

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2020 utržila 42,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 2,5 milionu. Čistý zisk 7,7 milionu z roku 2019 se loni snížil na 3,1 milionu korun.

  • 03. 10.
  • Colours of Ostrava: pořadatelé open air festivalu získali pro ročník 2022 další hudební hvězdu - kultovní norskou indie-folk-popovou dvojici Kings of Convenience, která v areálu Dolních Vítkovic představí své nedávno vyšlé album Peace or Love.

  • Admosphere: podle meziročního srovnání ceníkových hodnot reklamního prostoru za období leden - srpen v TV tato hodnota v roce 2021 dosáhla 37,25 miliardy korun (o rok dříve za stejné období 35,07 miliardy), v tisku 11,07 miliardy (10,1 miliardy), v rádiu 4,69 miliardy (4,46 miliardy) a v OOH 2,51 miliardy (2,72 miliardy).

  • SEND Předplatné: pražská společnost Jaroslav Schwarze, která se zabývá byznysem kolem správy předplatného, distribuce a expedice časopisů, v roce 2020 utržila 105 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 4 miliony. Čistý zisk mírně vzrostl z 2,1 milionu na 2,9 milionu korun.

  • 02. 10.
  • Tři sestry: proslulý pubrockový soubor po vynucené covidové pauze opět vyrazil na Vinyl Tour. Během koncertů zazní výhradně skladby z prvních tří LP desek kapely: Na kovárně to je nářez (1990), Alkáč je největší kocour aneb několik písní o lásce (1991) a Švédská trojka (1993). Čtyři z dvanácti koncertů jsou již podle organizátorů vyprodány (Praha, Kadaň atd.).

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.