Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
      
     

Rychlovky

    02. 2.
  • David Tramba: novinář, který se dlouhodobě věnuje energetickému průmyslu a který před několika týdny odešel z týdeníku Hrot, nastupuje do poradenské firmy Grant Thornton, do týmu zaměřeného na energetiku.

  • 01. 2.
  • Česká televize: první díl nového seriálu Zločiny Velké Prahy si na programu ČT1 nenechalo ujít 2,026 milionu diváků starších patnácti let s podílem na publiku 43 procent. "Úvodní epizoda série se tak stala nejsledovanějším prvním dílem premiérového seriálu od roku 2006," tvrdí zástupci ČT.

  • Mafra: na pozici místopředsedy představenstva ke konci ledna 2021 rezignoval manažer Michal Berka, který zodpovídal za controlling, finance, personální, IT nákup a správu.

  • 31. 1.
  • Isobar Czech Republic: kreativní/reklamní agentury z komunikační skupiny Dentsu Czech Republic v roce 2019 utržila 112 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 17 milionů více. Čistý zisk meziročně stoupl z 15 milionů na 17 milionů korun. Ke klientů v v daném období patřila kupříkladu společnost Škoda Auto nebo Danone (Activia).

  • 29. 1.
  • Tomáš Jirsa: PR a komunikační podnikatel (C&B Group) spouští experimentální komunikační brand katz83. Jeho ambicí je "zareagovat na zrychlení změn v komunikaci kvůli pandemii koronaviru a překreslení hranic mezi tradičně oddělenými komunikačními disciplínami".

  • 28. 1.
  • Facebook: cenzurující sociální síť v roce 2020 utržila (hlavně z prodeje reklamy) 85,97 miliardy dolarů, v meziročním srovnání o 22 procent více. Čistý zisk se zvedl meziročně o 58 procent na 29,15 miliardy dolarů.

  • Samsung: začal produkovat vlastní podcast zaměřený na popularizaci technologií s názvem On/Off Powered by Samsung, který je možné si poslechnout na platformách Spotify, Apple, PodBean a Google. Projekt byl spuštěn loni na Slovensku, kde rozhovory moderuje youtuber Sajfa. Moderátorem českých podcastů se stal herec a degustátor Lukáš Hejlík.

  • reklama
  • Fabini: start-up, zabývající se výrobou a prodejem nádobí, do kterého investoval Jiří Hlavenka nebo Martin Rozhoň, v roce 2020 skončil v mírném zisku a s obratem přes 9 milionů korun. Celkem se loni prodalo přes 6500 kusů nádobí.

  • Česká televize: od února na ČT 3 startuje novou zpravodajskou relaci nazvanou Zprávy ČT3, která bude mít tři bloky shrnující aktuální domácí dění, zahraniční přehled i to nejdůležitější a nejzajímavější z regionů. Vysílat se bude každé všední dopoledne, poprvé se na obrazovkách objeví v pondělí 1. února, a to od 10.15 hodin.

  • THQ Nordic: vydavatel počítačových her oznámil datum vydání nového titulu Biomutant. Ten vyjde na  PC, PlayStation 4 a Xbox One 25. května 2021.

  • 27. 1.
  • RTL Group: podle předběžných čísel upravený ukazatel EBITDA zábavního holdingu v roce 2020 dosáhl 850 milionů eur, o rok dříve to bylo 1,156 miliardy eur. Tržby skupiny loni činily 6 miliardy eur, v meziročním srovnání o 650 milionů méně.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná z úterý 26. ledna sledovalo v cílové skupině 15+ více než 1,26 milionu diváků (share 28,79 procenta). Ve strategické obchodní skupině 15 až 69 let to bylo 888 tisíc diváků (27,91 procenta).

  • Česká televize: na online veletrhu MIPCOM nakoupila TV série Nový Papež oscarového režiséra Paola Sorrentina, Útok v Salisbury natočený podle skutečných událostí, cenami ověnčené šestidílné drama Roky a roky, drama podle skutečných událostí Útěk z vězení v Dannemoře, druhou sezónu Potvory, krimi série Bodyguard, Bancroftová I, II nebo Sestra či seriál Geniální přítelkyně podle knižního bestselleru.

  • Japonská kina: v roce 2020 utržila 1,38 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je o 45 procent méně. Filmy západních kinematografií utržily pouze 328 milionů dolarů, což je nejméně v dějinách moderního Japonska.

  • 26. 1.
  • Atmedia: TV mediazastupitelství zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském televizním trhu provozuje internetovou a satelitní platformu Skylink. Spolupráce se bude týkat stanic Skylink 7 a Canal+ Domo, které budou od 1. února zapojeny do peoplemetrového měření sledovanosti pod skupinou Atmedia.

  • 25. 1.
  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • TV Prima: v uplynulých dnech natočila další řadu vědomostní soutěže Máme rádi Česko. Desetidílná devátá série show, jíž opět provede moderátor Libor Bouček, přinese vizuální i obsahové novinky - nové studio, nové technologie, nové logo, novou kapelu atd. Moderátorem je Libor Bouček a kapitáni soutěžních týmů Jakub Prachař a Vojtěch Kotek. Premiérové díly Máme rádi Česko plánuje televize nasadit během jarní TV sezóny.

  • 23. 1.
  • MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl Petr Kellner a Daniel Křetínský, díky zisku licence na poskytování platebních služeb a uvedení nových produktů (platební karta) v roce 2020 zprostředkoval 130 tisíc plateb v řádu stovek milionů korun a dle vlastního tvrzení meziročně vyrostl na zhruba dvojnásobek. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc, počet B2B partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Účty s vlastní skipovací platební kartou - tedy Plus a Komplet - aktivovala více než tisícovka nových klientů.

  • 22. 1.
  • Škoda Auto: automobilka v roce 2020 (přerušení výroby na 39 dní kvůli pandemii) vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 753 tisíc vozů. Jedničkou byl s počtem 187 tisíc vyrobených vozů model Škoda Octavia. V závodě v Mladé Boleslavi společnost 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Ostavia, KamiQ, KaroQ a EnyaQ iV.

  • Optimist Czech: česká pobočka americké marketingové agentury, která od ledna 2019 přebrala mezinárodní marketingovou komunikaci Škoda Auto, předloni utržila přes 150 milionů korun. Z toho na tuzemské výnosy připadlo více než 44 milionů. Firma v daném období skončila v účetní ztrátě 2,7 milionu (meziroční srovnání není možné vzhledem k datu startu zakázky).

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

  • PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

  • Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

  • Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

  • Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

  • Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.