Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Rychlovky

    02. 10.
  • Marketup: z digitální agentury odchází po osmi letech head of project management & digital media Martin Peška. Věnovat se chce rodině, některým vlastním projektům (CzechNetMedia) a výuce na Newton University.

  • Economia: novým šéfem technologické divize mediálního domu se od 1. října stal Tomáš Eder (ex-Zásilkovna, ex-Raiffeisenbank). Na pozici chief technology officer bude zodpovědný za řízení divize IT a také za vývoj a produkty. Jeho prvořadým úkolem bude akcelerovat digitální transformaci vydavatelství a podílet se na aktualizaci produktové strategie Economie.

  • 01. 10.
  • Martin Chodúr: zpěvák vydává na labelu Supraphon novou desku Tisíc a jedna noc, inspirovanou knihou národních příběhů ze Středního východu. Stejně jako slavná kniha je i album směsicí nejrůznějších stylů od popu až téměř po art rock. "Novinka obsahuje 14 písní, na nahrávání se podíleli hudebníci doprovodné skupiny MACH."

  • Bohemia Interactive: vývojáři z velkého herního studia oznamují vydání aktualizace 1.14 pro multiplayerovou survival akci DayZ na PlayStation, Xbox a PC. "Nejvýraznější novinkou jsou smrtící kontaminované zóny, které do hry vnáší novou dynamiku. Nechybí také nové pasti, zbraně, vybavení, přepracované animace a desítky drobných vylepšení."

  • 30. 9.
  • TV Nova: kulinářská show MasterChef Česko ve středu 29. září dosáhla podílu na sledovanosti 30,67 procenta diváků v CS 15 až 54. V širší CS 4+ pořad sledovalo 819 tisíc diváků u televizí.

  • Euromedia Group: knižní obr (majitel Rockaway Capital) sfúzuje/pohltí dceřiné firmy Knižní Klub Management, Bohemian Ventures a Bookretail. Podle našich zdrojů se jedná o běžné "interní čištění struktury, nic více".

  • Antimonopolní úřad: uložil soutěžitelům/dodavatelům audio-video řešení ApS Brno a AV Media Systems za uzavírání zakázaných dohod v souvislosti s výběrovými řízeními pokuty v celkové výši 3,672 milionu korun. Proti rozhodnutí nebyly podány rozklady a je pravomocné. Uvedení soutěžitelé podle úřadu koordinovali své jednání v letech 2014 až 2018 ve výběrových řízeních realizovaných v souvislosti s některými zakázkami na dodávky komplexních profesionálních audio-video řešení a související techniky. Cílem nedovolené spolupráce soutěžitelů (tzv. bid rigging) bylo zmírnění či eliminace vzájemného konkurenčního boje v těchto zakázkách.

  • 29. 9.
    reklama
  • A 11: šéfredaktorkou oborového časopisu Profi HR, který se věnuje problematice personalistiky, leadershipu, motivace a vedení lidí, se stala Bára Štanglová. Ta působí na vedoucích pozicích v médiích již od roku 2008, kdy vykonávala funkci šéfredaktory v České informační agentuře, později vedla například magazín Vlastní firma Franchising.

  • OX.point: otevřená síť samoobslužných boxů, za kterou stojí joint venture Conteg Payment4U, nově uzavřela spolupráci s čerpacími stanicemi MOL, díky které obsadí stovku míst po celém Česku. První doručovací box je instalován v Praze v ulici Vršovická. OX.point tak rozšiřuje stávající spolupráci s Českou poštou, Správou železnic i největším online supermarketem Rohlík.cz.

  • Zásilkovna: logistická firma se stala členem České vodíkové technologické platformy, která sdružuje technologické firmy a organizace, které podporují rozvoj vodíkových technologií v České republice. "Od svého členství si Zásilkovna slibuje sdílení poznatků a zkušeností s dalšími členy platformy a širší podporu rozvoje výrobních kapacit vodíku. V jeho využívání vidí Zásilkovna velkou budoucnost, plánuje například postavit vlastní vodíkovou stanici a využít rozsáhlé plochy svých dep k umístění fotovoltaiky."

  • 23. 9.
  • Český rozhlas: dokončil čtyřletou rekonstrukci budovy regionální stanice Český rozhlas Brno. Ředitel ČRo René Zavoral a ředitelka Českého rozhlasu Brno Hana Ondryášová dnes slavnostně znovuotevřeli prostory nejstarší regionální stanice Českého rozhlasu. První etapa rekonstrukce budovy ČRo Brno začala v roce 2017 a týkala nezbytného technického zázemí budovy v suterénu, kompletního přemístění celého programového archivu brněnského rozhlasu.

  • Universal Music: jedna z největších hudebních firem na světě (70 procent drží Vivendi) byla před několika dny zalistovaná na burze Euronext Amsterdam. Počáteční cena 18,5 eura za akcii, tržní kapitalizace 33,5 miliardy eur. Aktuální cena pohybuje na úrovni 24 eur za akcii, tržní kapitalizace 43,4 miliardy eur.

  • Mig 21: po sedmi letech připravila nové studiové album Džus noci. V pořadí již pátá řadová deska, z nichž všechny dosud dosáhly minimálně platinového ocenění, bude obsahovat 12 skladeb. Na podzim kapela vyjede na turné, které zahrnuje 16 zastávek včetně tradičního pražského trojkoncertu v Lucerna Music Baru.

  • 22. 9.
  • Avast: z pozice finančního ředitele odchází z "osobních důvodů" Philip Marshall. Ten by měl ještě působit jako poradce při plánovaném spojení s NortonLifeLock. Marshall bude prozatímně nahrazen Stuartem Simpsonem.

  • Canal+: francouzská TV společnost (Vivendi) získá většinový, 70ti procentní podíl v mediální firmě SPI International se zachováním aktuálního manažerského týmu. Dokončení transakce je podmíněno schválením regulačními úřady jednotlivých zemí. Canal+ Group je globální provozovatel placených TV služeb a bezplatného TV vysílání ve Francii. Společnost Canal+ má zastoupení ve 40 zemích v Evropě, subsaharské Africe a Asii. V roce 2019 společnost odkoupila platformu M7 Group, která v Česku provozuje česko-slovenskou internetovou a satelitní platformy Skylink. SPI International je poskytovatelem filmových služeb a programů, kupříkladu FilmBox.

  • L'Oréal:  rozšiřuje spolupráci s agenturou We Digital. Letos bude agentura zaštiťovat influencer kampaně pro všechny 4 divize společnosti. Spolupráci s influencery si na podzim poprvé vyzkouší i Divize profesionálních produktů, která doposud komunikovala pouze s kadeřníky klasickými B2B kanály. Celkem se jedná o 25 influencer kampaní.

  • 21. 9.
  • TV Nova: epizoda seriálu Specialisté z pondělí 20. září přitáhla k televizním obrazovkám 1,066 milionu diváků starších čtyř let. V cílové skupině 15 až 54 let se na epizodu dívalo 22,29 procenta diváků u TV, ve skupině diváků starších 15 let pak 26,09 procenta diváků u TV.

  • Knowlimits: mediální agentura rozšiřuje řady výzkumného oddělení, kam nastupují Erika Hyblerová (marketing datascience), Martin Procházka (garant analýz TV metrových projektů a kros mediální tématiky), Petr Voříšek (marketingový výzkum) a Zbyšek Rusnák (analýzy monitoringu výdajů, mediální analýzy a analýzy mediálního a lifestyle charakteru).

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta. Mars, globální výrobce krmiv pro domácí mazlíčky, cukrovinek a potravin, si agenturu MSL vybral v tendru na produktovu PR komunikaci a influencer marketing. Její klientský tým se bude na komunikačních aktivitách pro segmenty Petcare, cukrovinek a potravin podílet odděleně, a to na trzích v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. V rámci sortimentu Petcare se agentura zaměří na posílení vnímání značek Pedigree, Whiskas, Perfect Fit a Sheba. Pro značky Orbit, Airwaves, Snickers, Maltersers, Bens original, M&M‘s agentura propojí influencer marketing a především lifestylovovu komunikaci.

  • 20. 9.
  • Prima Group: celodenní share obchodního zastupitelství Media Club ve 37. týdnu a v cílovce 15 až 69 let byl v celodni 36,67 procenta, prime time share 36,03 procenta, zatímco skupina Prima dosáhla celodenní share 27,32 procenta a prime time share měla 28,64 procenta. Seriál Dvojka na zabití s Jakubem Prachařem a Sarou Sandevou v hlavní roli vidělo v sobotu 18. září 1,034 milionu diváků (share 29,72 procenta) v CS 15+.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.