Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
      
     

Rychlovky

    21. 1.
  • Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

  • Nay: slovenská skupina, která ovládá českou síť obchodů s elektronikou Electro World, kupuje obdobné prodejny K+B Expert. Obchod nyní posuzuje antimonopolní úřad.

  • Empresa Media: vydavatelství Jaromíra Soukupa obnovuje po roční přestávce vydávání měsíčníku Instinkt. První číslo se objeví se na pultech 28. ledna.

  • První novinová společnost: český distributor tisku rozšiřuje portfolio regionálních titulů. K několika celostátním titulům nově převzala distribuci regionálních periodik v Kraji Vysočina, na Znojemsku a Zlínsku. Týdenní objem distribuce PNS se tak zvyšuje o desítky tisíc kusů novin a časopisů. Společnost bude také výhradním distributorem tisku do sítě projeden Žabka, čítající 123 poboček.

  • 20. 1.
  • Ogilvy: dlouholetý kreativec Jakub Cabejšek (ex-Mark BBDO, ex-Proximity atd.) nastoupil na pozici creative group head.

  • CETIN: telekomunikační operátor Petra Kellnera fúzuje s jihomoravskou společnosti Stel-Invest (zanikající firma;  výstavbu a servis telco a energetických sítí), kterou koupila na jaře 2019.

  • 19. 1.
  • České Radiokomunikace: spouštějí testování a certifikaci rozhlasových přijímačů pro příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Všechny otestované a vhodné přijímače budou opatřeny certifikační známkou "DAB+ ověřeno CRA". V současné době pokrývá DAB+ síť Českého rozhlasu 95 procent obyvatel Česka.

  • reklama
  • Televize Naživo: TV stanice, kterou založily soubory Cirk La Putyka, Jatka78 a společnost Heaven´s Gate režiséra Viktora Tauše, mění po dvou měsících fungování koncept. Dne 20. ledna končí její terestrické vysílání v multiplexu 23 a O2 TV, dále bude vlastní pořady připravovat pro jiné kanály a televize. Televize Naživo od 20. listopadu odvysílala 59 premiér, z toho 21 přímých přenosů, na které bylo třeba 484 hodin zkoušení a příprav.

  • Liftago: místo plánovaného růstu o 50 procent loni hodnota zprostředkovaných přeprav klesla o 34 procent na 265 milionů korun. "Covid stál Liftago dosud desítky milionů korun, ale dlouhodobě urychlí přechod Liftaga do platformy pro přepravu lidí i věcí. Právě doručování zaznamenalo klíčový rok a s ním i nárůst 6000 procent." Liftago v roce 2020 dle vlastních údajů obsloužilo přes půl milionu koncových zákazníků a řadu firem: přes 1500 firemních uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky. Největším e-commerce partnerem byla Alza.cz.

  • 18. 1.
  • Publicis Groupe: český kreativní a copywriterský veterán Petr Roth byl v rámci skupiny povýšen na pozici creative group head. Roth dříve působil v JWT, Young&Rubicam nebo v Leo Burnett.

  • Supraphon: hudební vydavatelství spouští dvě podcastové řady. Supraphon podcast nabízí vyprávění interpretů, tvůrců a dalších zajímavých osobností spojených s popem, rockem, folkem, country music či s mluveným slovem. Série Supraphon Vivace podcast je věnována protagonistům klasické hudby.

  • 15. 1.
  • Impression Media: online mediazastupitelství ze skupiny Media Bohemia v roce 2019 utržilo 102 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 6 milionů méně. Domácí výnosy klesly z 97 milionů na 84 milionů korun. Firma v daném období skončila ve ztrátě přes 11 milionů korun (o rok dříve zisk 2,2 milionu).

  • 14. 1.
  • Seznam.cz: videoportál Televizeseznam.cz nabídne tři nové pořady zaměřené na satiru a glosování, konkrétně Kokoti na neděli s Terezou Dočkalovou, Děti vs. a pořad pro fotbalové nadšence Fanda.

  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala začne vydávat nový časopis pro předškoláky Špuntík. Vedením redakce byla pověřena Pavla Köpplová, která do roku 2018 vedla časopisy Sluníčko a Mateřídouška. Špuntík vyjde v tištěném nákladu 40 tisíc kusů a v rozsahu 32 + 8 + 4 stran. O distribuci se postará společnost Mediaprint Kapa. A 11 plánuje během ledna a února spustit kromě Špuntíka i časopisy Mladý svět, Eko Česko a Transport Journal.

  • Škoda Auto: vyhrála veřejnou soutěž na dodávku osobních vozidel 4x2 pro českou policii. V následujících 4 letech firma dodá Policii ČR přes 1200 vozů Škoda Scala v policejním provedení. Celková hodnota tendru činí 840 milionů korun bez DPH.

  • 13. 1.
  • Venture Capital Deals Report 2020: medián valuace startupů, které v loňském roce získaly externí investici v rané investiční fázi (pre-seed a seed), dosáhl 75 milionů korun (3 miliony eur; o rok dříve 2,4 milionu eur). Fondy rizikového kapitálu daly takovým společnostem okolo 12,5 milionu korun (0,5 milionu eur; o rok dříve 0,4 milionu eur). Celkem přitom v loňském roce investoři do startupů v raných investičních fázích nalili odhadem více než 3 miliardy korun (120 milionů eur). Data vychází z veřejně dostupných informací a informací advokátní kanceláře Mavericks.

  • 12. 1.
  • Prima Group: čísla k loňské sledovanosti TV skupiny - průměrný share za celý den 25,11 procenta (meziroční nárůst o 0,79 procentního bodu) v cílové skupině 15 až 69 let a 24,78 procenta v cílovce 15+. Primácké obchodní zastupitelství Media Club v cílové skupině 15 až 69 let mělo průměrný celodenní share 36,01 procenta (meziroční nárůst o 0,58 procentního bodu) a 34,17 procenta v cílovce 15 až 54 let. Premiérové večerní díly seriálu Slunečná v úterý i čtvrtek sledovalo průměrně 1,32 milionu diváků v cílovce 15+.

  • Škoda Auto: v roce 2020 automobilka dodala zákazníkům celkem 1 004 800 vozů a již posedmé v řadě tak překonala milionovou hranici. Pět největších trhů - Čína 173 tisíc, Německo 161 800, Rusko 94 600, Česká republika 83 200 a Velká Británie 58 400.

  • Šarlatán: loňský film Agnieszka Holland získal zahraničního distributora, ve Velké Británii a v Irsku jej bude distribuovat AX1 (zahraničním agentem je berlínská firma Films Boutique). Celkem již tak film má podepsánu distribuci na 15 zahraničních trhů včetně Spojených států.

  • 11. 1.
  • Comic Con Prague: druhý ročník akce je přesunut do termínu 7. až 9. května 2021 v pražském O₂ Universu. Původně se měl konat v únoru. Všichni oznámení hosté podle pořadatelů dorazí v náhradním termínu. Navíc nově účast potvrdili herečka Crystal Reed, herec Sylvester McCoy a komiksoví tvůrci R.M. Guéra, Petr Kopl, Jan Tatarka či Dan Černý.

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

  • PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

  • Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

  • Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

  • Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

  • Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.