Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Bookretail: firma ze skupiny Euromedia Group, která provozovala e-shop Levneucebnice.cz (nyní Booktook.cz) a která se zabývá distribucí, v roce 2018 utržila 232 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 15 milionů více. Prodělek z roku 2017 ve výši 26 milionů se snížil na 19 milionů.

  • Ozzy Osbourne: nové studiové album Ordinary Man vyjde 21. února na labelu Epic/Sony Music. Jako speciální hosté se na albu objeví Elton John, Post Malone a Tom Morello.

  • Walt Disney: blockbuster Star Wars: Vzestup Skywalkera překročil hranici 1 miliardy dolarů za globální prodej kinolístků.

  • PFX: postprodukční studio se opět rozšiřuje. Svou reklamní divizi stěhuje do bývalých prostor studia Spoon, kde převezme infrastrukturu i část klientů. Kromě hlavního sídla v Praze na Korunní a specializovaných studií na Barrandově se bude jednat už o třetí pobočku PFX, která se zde zaměří na reklamní postprodukci.

  • FTV Prima: druhý díl nového rodinného seriálu Slunečná 14. ledna sledovalo 1,051milionu diváků (share 27,26 procenta) v CS 15+. První díl v sobotu 11. ledna zhlédlo 1,371 milionu diváků (share 33,25 %) v CS 15+.

  • Šarlatán: nový snímek režisérky Agnieszky Holland bude mít světovou premiéru letos v únoru na 70. ročníku Berlinale. Festival jej uvede v rámci Berlinale Special Gala. Česká premiéra je naplánována na 26. března.

  • Mladá fronta: týdeník Euro personálně rozšiřuje redakci o komentátora Petra Fischera (ex-Lidové noviny, česká redakce BBC, HN, ČT, naposledy byl šéfredaktorem Českého rozhlasu Vltava), novým šéfeditorem je Petr Třešňák, editorem Michal Hron a na pozici redaktorky nastoupila Klára Donathová.

  • reklama
  • Carat Czech Republic: novým ředitelem klientského servisu mediálky se stal Milan Černík. Předtím pracoval v Seznam.cz a Nestlé.

  • Frekvence 1: do dopoledního vysílání (každý všední den) rádio nasazuje nový pořad "Co se děje? … s Martou Jandovou".

  • Colours of Ostrava: čerstvé nákupy pro letošní ročník, zejména africké hudby - zpěvák Youssou N´Dour, zpěvačka Fatoumata Diawara z Mali, skupina Kokoko! z Kinshasy, rapující zpěvačka Muthoni Drummer Queen z Keni a londýnsko-gambijská kapela Fofoulah.

  • České Radiokomunikace: otevírají Datové centrum Strahov v rámci svého tamního sídla. To bude sloužit primárně zákazníkům největšího datového centra CRA DC Tower jako geograficky blízká záložní lokalita. CRA tak zajistí větší provozní bezpečnost. Investice do datového centra dosáhly nižších desítek milionů korun.

  • Bistro Social: agentura ze skupiny Dentsu Aegis Network mění strukturu. Do čela druhého content marketing týmu se na pozici social media director posunula Sabina Erbanová. První obsahový tým zůstává i nadále pod vedením social media directora Martina Navrátila. Ten bude mít nově na starosti veškeré kreativní strategie agentury a zároveň bude zodpovídat za technologický rozvoj klientů.

  • Ochranný svaz autorský: antimonopolní úřad uložil OSA za údajné zneužití dominantního postavení pokutu ve výši přes 10,6 milionu korun. Rozhodnutí není pravomocné, byl proti němu podán rozklad. Úřad ochrannému svazu vyčítá, že v období 2008 až 2014 peníze vybíral v hotelích i za neobsazené pokoje.

  • Mark BBDO: novým kreativním ředitelem se stal Jakub Cabejšek. Ten předtím pracoval v Ogilvy a rovněž v sesterské agentuře Proximity Prague.

  • Ceny české filmové kritiky 2019: nejvíce nominací mají filmy Vlastníci (5), Staříci (5) a Nabarvené ptáče (4). Slavnostní vyhlášení proběhne 1. února v pražském Divadla Archa.

  • Itself: telekomunikační operátor Jana Dašovského v roce 2018 utržil 267 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 2,5 milionu více. Čistý zisk vyskočil ze 2 milionů na 17 milionů korun. Odpisy činily 46 milionů.

  • Peppermint digital: digitální agentura Jana Kotka v roce 2018 skončila v čistém zisku 2,6 milionu, o rok dříve to bylo 3,5 milionu korun.

  • Brutal Assault: nové akvizice kapel pro další ročník letního festivalu v roce 2020 - Mayhem, As I Lay Dying, Devin Townsend, Bloodbath a Sacred Reich.

  • Sledovanitv.cz: IPTV operátor (televize přes internetové připojení; majoritní vlastník Ivan Novotný) v roce 2018 utržil 76 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 27 milionů. Čistý zisk vyskočil ze 2 milionů na 3,8 milionů korun.

  • Taktiq Communications: PR agentura má nového klienta, Samsung Electronics, pro kterého bude zajišťovat veškerý komunikační servis. Od počátku ledna 2020 tak jednotlivé segmenty komunikace bude mít na starosti Leona Daňková (divize mobilních telefonů a příslušenství) a Jan Potůček (televize, AV, domácí spotřebiče a divize IT).

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • DigitalAd: mediální agentura rozjela nový projekt Media-plan.cz, který umožňuje sestavovat mediální plán kampaní. Na interaktivním webu je možné jednotlivé produkty ze světa outdoorové a onlinové reklamy, v TV, tištěných médiích atd. přidávat do mediálního plánu i s konkrétním termínem a geografickým cílením. Výsledkem je vygenerovaný mediaplán.

  • Isobar: novým kreativním ředitelem agentury Isobar ze skupiny Dentsu Aegis Network se stal Michal Kotulek. Dříve pracoval v Mark BBDO Prague, McCann Erickson nebo v Bistru.

  • Active Radio: Křetínského rádiová skupina oznámila, že s okamžitou platností ukončuje spolupráci se společností Radiohouse, která ji doposud mediálně zastupovala na rozhlasovém trhu. Od února ji bude zastupovat primácký Media Club, do té doby se klienti mají obracet přímo na Active Radio.

  • Bookretail: firma ze skupiny Euromedia Group, která provozovala e-shop Levneucebnice.cz (nyní Booktook.cz) a která se zabývá distribucí, v roce 2018 utržila 232 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 15 milionů více. Prodělek z roku 2017 ve výši 26 milionů se snížil na 19 milionů.

  • Ozzy Osbourne: nové studiové album Ordinary Man vyjde 21. února na labelu Epic/Sony Music. Jako speciální hosté se na albu objeví Elton John, Post Malone a Tom Morello.

  • Walt Disney: blockbuster Star Wars: Vzestup Skywalkera překročil hranici 1 miliardy dolarů za globální prodej kinolístků.

reklama
  • Na turné

    Vanessa
    01. 2.03. 4.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Christophera Nolana Tenet (2020).

Recenze

Zaklínač

Přestože tvůrci seriálového Zaklínače, který vznikl podle slavné knižní předlohy Andrzeje Sapkowského, odmítají porovnávání s hyperúspěšnou sérií Hra o trůny (HBO), je jasné, že se mu neubrání. Hra o trůny se stala nezpochybnitelným benchmarkem pro jakýkoliv epický/výpravný fantasy seriál. Při vší úctě k producentovi Zaklínače, streamovací platformě Netflix, na první dobrou Zaklínač působí v mnoha ohledech laciněji.

Ať již se to týká digitálních triků (zejména), masových bitevních scén, scénografie, výpravy, architektury, designu kostýmů, zbraní a dalších rekvizit atd., divák se neubrání pocitu jisté nedotaženosti či low budgetu. Samozřejmě je ale pravda, že všichni fanoušci mají v paměti poslední řadu GOT, která se rozpočtově pohybovala někde jinde než řada první.

Zaklínači příliš nepomáhá ani chaotický styl narace. Série nahodile přeskakuje z jedné časové roviny do druhé, z jednoho místa na druhé, aniž by byl patrný nějaký klíč či jednotící idea. V závěrečných dvou dílech je sice patrná snaha zaklapnout všechny části do jednoho celku, nedaří se tak beze zbytku a několik otázníků stále zůstává.

Za co je naopak třeba tvůrce Zaklínače pochválit, je hlavní postava Geralta z Rivie. Henry Cavill (rovněž Liga spravedlnosti, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Muž z oceli) zde podává výborný výkon (zaplesají zejména divačky), který do značné míry překrývá řadu výše uvedených nedotažeností. Ve výsledku tak první řada seriálového Zaklínače dává vyznavačům knižní předlohy solidní hodnotu, která neuráží a v souvislosti s řadou druhou vzbuzuje nadějná očekávání.