Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Zlínský kraj/Zlín Film Office: díky podpoře audiovizuálního průmyslu získaly ocenění Film Friendly 2018. Zlín Film Office v uplynulém roce spolupracovala na filmech TvMiniUni: Zloděj otázek a Hodinářův učeň, seriálech Kriminálka 5.C a Strážmistr Topinka či na dokumentárních filmech Zlínský klenot a Dej ševče gól.

  • Bezrealitky.cz: portál zajišťující prodej a pronájem nemovitostí svépomocí, ve kterém má podíl mimo jiné Rockaway Capital nebo Media Bohemia, spouští po měsících příprav službu také na Slovensku (adresa Bezrealitky.sk).

  • Hypermarket Film: produkční společnost Filipa Remundy a Víta Klusáka v roce 2017 utržila 14,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o milion. Čistý zisk ve sledovaném období klesl z 260 tisíc na 180 tisíc korun.

  • Albatros Media: knižní obr fúzuje dvě nedávno koupaná nakladatelství - Domino a Panteon. Obě menší firmy zanikají.

  • reklama
  • Bison & Rose: nové posily v PR agentuře - Petra Holíková (PR Executive) a Renáta Sikorová (klientský servis).

  • Brain One: menší marketingová agentura podle vlastních slov realizovala v prvním čtvrtletí letošního roku 20 strategických a 12 kampaňových projektů. Obrat firmy v 1Q2019 tak měl meziročně narůst o 90 procent a celkový objem prostředků včetně produkčního rozpočtu přesáhl 13 milionů korun bez DPH. Díky vítězstvím v tendrech do svého portfolia zařadila značky jako Unilever, Astrid, Mondelez nebo belgickou centrálu bister Panos.

  • Bertelsmann Group: tržby za první kvartál 2019 meziročně vzrostly o 5,5 procenta na 4,21 miliardy eur (nejlepší výkon od roku 2008). Některá parciální čísla: digitální tržby RTL Group meziročně vzrostly o 15,8 procenta na 220 milionů eur. Počet VOD předplatitelů v Německu a Nizozemsku v meziročním srovnání narostl o 59 procent na 1,15 milionu.

  • Tiscali Media: online vydavatelství Kamila Koupého spouští sportovní web o bojových sportech Fights.cz. Web se zaměřujeme na českou i zahraniční scénu, především pak organizace UFC, Oktagon, XFN, One Championship, Rizin či Bellator. Zároveň disponuje databází téměř dvou set tisíc bojovníků MMA z celého světa.

  • Fond kinematografie: ministr kultury jmenoval s účinností od 17. května 2019 čtyři (staro)nové členy Komise pro filmové pobídky. Jsou to producent Vladimír Soják, scénáristka, dramaturgyně a producentka Nataša Slavíková, producent Lubomír Konečný a manažerka v oboru audiovize Ivana Košuličová.

  • TV Nova: ve spolupráci s O2 arenou připravuje dva koncerty imitační show Tvoje tvář má známý hlas. Akce proběhnou v prosinci 2019 v pražské O2 areně.

  • Radiozastupitelství, poslechovost včera, 4Q2018 - 1Q2019, v tisících posluchačích: Radiohouse 3226 (minus 7), MMS 2131 (plus 58), Media Club 1916 (plus 15), ČRo 1561 (plus 20), RRM 1514 (minus 78).

  • Radioprojekt, poslechovost celoplošných stanic včera, 4Q2018 - 1Q2019 (v tisících posluchačích): Rádio Impuls 1036 (minus 15), ČRo Radiožurnál 882 (minus 17), Evropa 2 853 (minus 37) a Frekvence 1 685 (minus 45).

  • Miton Group: investovala 10 milionů korun do projektu Reas, který se zabývá digitalizací prodeje nemovitostí. Za investici Miton získal podíl ve výši 43,02 procenta. Dalšími spoluvlastníky jsou Hynek Husník, David Duroň a Michal Makoš.

  • Mladá fronta: rozšíří portfolio o další dětský měsíčník. Časopis bude zaměřen na děti od šesti do devíti let, a naváže tak na časopis Puntík (od dvou do šesti let). Za tvorbou nového časopisu stojí šéfredaktorka Puntíku a autorka dětských knih Eva Bavorová. První číslo vyjde v září 2019.

  • Zásilkovna: logistická společnost se stala partnerem online tržiště Aukro.cz. Všichni zákazníci Aukra tak nyní mohou k odeslání koupeného nebo prodaného zboží v aukcích využít také služeb Zásilkovny (například doručování zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi).

  • Ticket Art Production: ticketingová a produkční firma Renaty Štupákové v roce 2018 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk spadl ze 20 milionů na 1,5 milionu korun.

  • Premiere Cinemas Czech: menší síť multiplexů, kterou vlastní David Horáček a David Jelinek, v roce 2017 utržila 110 milionů korun, podobně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně spadl z 15 milionů na 14 milionů korun.

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.