Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Alza.cz: největší český e-shop Aleše Zavorala vyhodnotil čtvrtletní provoz tzv. prodejny budoucnosti na pražské Flóře - samoobslužného prodejního prostoru bez prodavačů, který začal fungovat nonstop od letošního ledna.  Vytíženost se v období špičky pohybovala kolem 250 schránek denně, obrat za dané období činil 12,8 milionu korun. Odbavilo se 11 tisíc objednávek.

  • Nordic Telecom 5G: novým členem představenstva telekomunikačního operátora se stal šéf divize velkoobchodu a rozvoje sítě Nordic Telecom Jan Čornej, který vystřídal šéfa NT Libora Dočkálka.

  • Spoon: postprodukční studio v roce 2017 utržilo 28 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles téměř o 4 miliony. Čistý zisk narostl o 100 tisíc na 860 tisíc korun.

  • Česká televize: od 24. dubna soustředí v rámci přechodu na DVB-T2 všechny své programy do veřejnoprávního multiplexu. Tím pádem zde dojde k částečnému snížení rychlosti a rozsahu doplňkových služeb, jako je teletext, a také ke snížení obrazové kvality programů. Ve vysokém rozlišení a s plnohodnotnou nabídkou dodatečných služeb diváci najdou kompletní program ČT v přechodové síti DVB-T2.

  • BB/art: nakladatelství Martina Buchala a Petra Vorasického v roce 2017 utržilo 66 milionů korun. V meziročním srovnání o 3,2 milionu více. Čistý zisk za dané období vyrostl z předchozí ztráty 4,2 milionu na plusových 6,8 milionu korun.

  • ČSOB: banka se čerstvě stala členem zájmového Sdružení pro internetový rozvoj. Po České spořitelně je tak druhým bankovním domem v tomto sdružení. ČSOB vlastní srovnávač Ušetřeno.cz a portál Patria.cz.

  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě koupil pro letošní ročník další kapely -  Laibach, Pain of Salvation, Green Carnation a Shelter.

  • reklama
  • Media:list: "boutique" komunikační agentura Josefa Koukolíčka, Tomáše Kačeny a spol. v roce 2017 utržila téměř 19 milionů korun, v meziročním srovnání o 1,3 milionu více. Čistý zisk narostl z 200 tisíc na 300 tisíc korun.

  • AdMonitoring: pořadí provozovatelů podle reklamních výkonů za březen 2018 - Seznam.cz 202 milionů korun, Mafra 102 milionů, Economia 62 milionů, Nova Group 18 milionů (ceníkové ceny).

  • Mladá fronta: na pozici head of sales - digital agencies postupuje Marie Krupičková. Pod vedením Ondřeje Poláška, obchodního ředitele divize Online, bude Krupičková zajišťovat agenturní prodej v divizi.

  • Internet Mall: provozní firma obřího e-shopu Mall.cz má nového člena představenstva - stal se jím šéf logistiky Pavel Knap, který vystřídal ředitele HR Marka Lišku.

  • Gemius: výzkumná agentura v roce 2017 utržila přes 17 milionů korun, v meziročním srovnání o milion méně. Čistý zisk skončil na úrovni 2,4 milionu oproti 2,9 milionu v roce 2016.

  • Film Dekor: výrobní firma filmových a televizních dekorací a interiérových prvků Jaromíra Švarce v roce 2017 utržila přes 52 milionů korun, v meziročním srovnání o 21 milionů více. Čistý zisk Film Dekoru se téměř ztrojnásobil z 1,3 milionu na 3,6 milionu korun.

  • TV Nova: zažádala si o pět televizních licencí pro přenos pomocí zvláštních přenosových systémů (IPTV) pro kanály Nova Action, Nova Cinema, Nova 2, Nova a Nova Gold.

  • Air Bank: na marketingovou komunikaci vybrala agenturu McCann, která ve finále tendru porazila konkurenční Yinachi.

  • Punk Film: punkoví producenti skončili v roce 2017 v čistém zisku 2 miliony korun oproti net profitu 5,2 milionu za rok 2016. Produkční firma loni vyráběla novou pohádku Marka Najbrta Čertí brko, kromě toho natáčela spoty pro Bohemia Energy nebo pro Billu.

  • M7 Group: provozovatel platformy Skylink prodloužil smlouvu se společností SES na vysílání z evropské orbitální pozice 19,2° východně. M7 Group bude nadále využívat jeden transpondér na satelitu Astra, jehož prostřednictvím bude po další tři roky přenášet vysílání svých satelitních platforem do zemí Beneluxu a na německojazyčných trzích.

  • Symbio Digital: digitální agentura Roberta Haase a Libora Šimona v roce 2017 utržila téměř 70 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 12 milionů více. Čistý zisk v daném období vyskočil ze 4,6 milionu na 6,9 milionu korun. Ke klientům agentury patří/patřily Twisto, Birell, Sazkamobil nebo Pražské jaro.

  • Atmedia: mediazastupitelství začne od 1. května zastupovat TV kanál WAR Svět válek (majitel Leoš Pohl). Ve stejný den vstoupí tato stanice i do elektronického měření televizní sledovanosti.

  • FTV Prima: nový kanál Prima Krimi měl první týden vysílání (start 2. dubna) průměrný share 1,42 procenta v celodenním vysílání a 1,49 procenta v prime time share v CS 15+. Díky novému kanálu rostl celkový share Prima Group - celodenní share 23,22 procenta a v prime time 23,89 procenta v CS 15+.

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vltava Labe Media: na pozici vedoucí nového oddělení péče o zákazníky nastoupila Lenka Mieresová. Přišla ze společnosti Tarsago ČR, kde pracovala jako brand manager časopisu Receptář a zodpovídala za kompletní strategii značky v marketingu, distribuci i výroby. Ve VLM má na starosti komunikaci se současnými i potenciálními předplatiteli časopisů i novin, včetně organizace call centra.

  • Mindshare: novým jednatelem mediální agentury se stal Martin Hanzal, který vystřídal dlouholetého ředitele (od roku 2009) firmy Jiřího Vítka. Ten z mediálky odchází.

  • Burda Praha: vydavatelství začne od 26. dubna vydávat nový časopis nazvaný BeHappy. Časopis je určen "čtenářům, kteří chtějí porozumět sami sobě, podívat se na život z jiného úhlu, poznat sílu myšlenek". Periodicita bude určena podle zájmu čtenářů.

Hit dne

Amorphis: Bee.

  • Na turné

    Mig 21
    05. 4.26. 4.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Hastrman

Věru zvláštní film v české kinematografii. Kabátek má utkaný z reálií 19. století a tehdy stále živých lidových/pohanských ritů spolu s nádhernými obrazy (částečně již neexistující) severočeské přírody (točilo se poblíž hory Vlhošť v Máchově kraji). Gró režijního debutu Ondřeje Havelky však tvoří milostný příběh naditý nevšední, až zvířecí vášnivostí, zpracovávající téma zvířete v člověku a člověka ve zvířeti.

Ti, kteří znají stejnojmennou knižního předlohu Miloše Urbana, mohou být maximálně spokojeni. Filmový debutant Havelka vymáčkl z románu, přesněji řečeno z jeho první části, maximum a ještě tam navíc přidal kapku jemného, gentlemanského humoru.

Zářícím briliantem filmu je Karel Dobrý coby Hastrman. Již u dřívějších menších rolí bylo evidentní, že tento herec s netuctovým zjevem a silným charizmatem směřuje k mistrovské kategorii. První hlavní role v Dobrého filmografii (je to možné?) toto směřování potvrzuje. Dobrému, který prakticky nesleze z plátna, věříme poněkud bázlivou vášnivost, něhu, zvířecí brutalitu, ale i zoufalé osamění nevšedního tvora. Karel Dobrý je Hastrman. Zdatně mu u toho sekunduje neokoukaná Simona Zmrzlá v roli femme fatale Katynky. Inteligentní scénář, podmanivá krajinomalba kamery a odvážná sázka na nové tváře jsou největšími devizami Havelkova filmu.

Na druhou stranu je Hastrman v mnoha ohledech přeci jen poněkud usedlý a konzervativní filmový přepis knižní látky bez výraznějších režijních překvapení a interpretací. Ale možná v tom bude část diváků spatřovat jeho hlavní hodnotu.