reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Seznam.cz: internetový obr zachovává ceny reklamy pro rok 2018 na současné úrovni na valné většině svých inzertních ploch. Oproti letošku přidá napřesrok další reklamní plochy v mobilech a navýší objem videoprostoru.

  • R2B2: digitální reklamní síť firmy se rozšiřuje i do slovenského HbbTV. Agentura do portfolia zařazuje televizní stanice skupiny CME Markíza, Dajto a Doma. Tím pádem síť R2B2 Multiscreen nabízí zadavatelům nákup reklamního prostoru na celkem 11 televizích v Česku a na Slovensku.

  • Musical Production: muzikálová agentura principálky Emilie Krahulíkové v roce 2016 utržila 30,7 milionu korun, v meziročním srovnání o 2,1 milionu méně. Čistá ztráta se snížila na 5 milionů, o rok dříve prodělek dosáhl 6,7 milionu korun.

  • Jihočeská televize: regionální stanice, kterou ovládá televizní podnikatel Alois Valtr, v roce 2016 utržila 18,5 milionu. V meziročním srovnání o 2,7 milionu méně. Čistá ztráta dosáhla 1,7 milionu, o rok dříve prodělek dělal 1,8 milionu.

  • TV Nova: sedmý díl detektivního seriálu Dáma a Král zaznamenal 34,13 procenta podílu na sledovanosti ve skupině 15 až 54 a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,681 milionu diváků.

  • Aerofilms: filmový distributor v roce 2016 utržil téměř 36 milionů, v meziročním srovnání o 3,3 milionu více. Čistý zisk za sledované období vzrostl z 5,6 milionu na 6,3 milionu korun.

  • RIO Media: antimonopolní úřad uvedl, že spojení soutěžitelů Kaprain Industrial Holding (kupující) a telekomunikačního operátora RIO Media nepodléhá jeho povolení. Úřad dospěl k závěru, že obraty spojujících se firem nedosahují výše obratových kritérií, stanovených zákonem. Jinými slovy, spojení nic nestojí v cestě.

  • reklama
  • Live Nation: velká koncertní agentura v červenci 2018 v Praze uskuteční koncert grungeových veteránů Pearl Jam.

  • Dark Side: komunikační agentura (majitelé Michal Kříž, Tomáš Jindříšek a Equity Partners) v roce 2016 utržila 44 milionů, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Ztráta z roku 2015 na úrovni 3 miliony se překlopila v loňský zisk jeden milion korun.

  • Kantar TNS CZ: výzkumná firma z nadnárodní skupiny Kantar plánuje pohltit sesterskou firmu Millward Brown Czech Republic. K částečnému propojení týmů obou výzkumných firem došlo již v loňském roce.

  • Mall Group: během letošního Black Friday distribuční centrum v pražských Jirnech odbavilo přes půl milionu kusů zboží (548 tisíc), což je o 80 procent více než loni. Nejúspěšnější kategorií z hlediska prodaných kusů byly hračky s podílem 19 procent. Největší tržby Mall.cz zaznamenal v segmentu velké a malé bílé techniky s podílem 33 procent, následuje shodně s 9,5 procenta videotechnika a mobilní telefony.

  • TV Nova: šestý díl detektivního seriálu Dáma a Král zaznamenal podíl na sledovanosti 32,12 procenta ve skupině 15 - 54 a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,674 milionu diváků.

  • EuroAWK Outdoor: firma podnikající v out-of-home reklamě sfúzuje se sesterskou firmou euroAWK (zanikající společnost). Oba podniky vlastní německá AWK Aussenwerbungskontor.

  • Grada Publishing: vydavatelství Romana Svitáka v roce 2016 utržilo 170 milionů, v meziročním srovnání o 14 milionů více. Čistý zisk stoupl z 27 milionů na 29,5 milionu korun.

  • FTV Prima Holding: schválil fúzi mediazastupitelství Media Club a rádiového Radio United Services (zanikající společnost). Do Media Clubu tak od 1. ledna 2018 přejde cca 120 regionálních obchodníků.

  • Rockaway Capital: antimonopolní úřad povolil spojení firmy Jakuba Havrlanta s knižními hráči Neoluxor books, Central European Books, Neoluxor a Neopalladium.

  • Media Bohemia: mediální skupina získala od stávajících společníků Pavla Michala a Tomáše Hasila čtvrtinové podíly v liberecké společnosti Radio Dobrý den (licence Hitrádio FM). Tím pádem ovládla 100 procent.

  • Publicis One: od výzkumné agentury Median začala nově odebírat data crossmediálního měření adMeter 1000, jejichž technologie sběru jsou nezávislé na cookies.

  • DDB: reklamní agentura z Omnicom Group v roce 2016 utržila 131 milionů korun, v meziročním srovnání o 13 milionů více. Čistý zisk meziročně vzrostl ze 6 milionů na 7 milionů korun.

  • Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Publicis One: do contentové agentury Newcast nastoupil od listopadu Šimon Wohlrab na pozici digital consultant. Bude odpovědný za správu sociálních sítí, webů a contentu vybraných klientů.

  • O2 Czech Republic: operátor investuje stovky milionů do proměny svých prodejen (design plus způsob obsluhy zákazníků) po celém Česku. Do konce roku firma otevře prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se změní všech stávajících 150 prodejen. Obchody O2 navštíví cca půl milionu zákazníků měsíčně.

  • Live Nation: koncertní agentura v dubnu 2018 uskuteční v Brně koncert písničkáře Boba Dylana.

Hlasujte pro zpravodajský web Borovan.cz
reklama

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.