Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

  • Gemius: výzkumná agentura v roce 2018 utržila 18,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 900 tisíc více. Čistý zisk zůstal na stejné úrovni 2,4 milionu korun.

  • Bionaut: filmová a televizní produkce Vratislava Šlajera (seriály Doktor Martin, Dáma a Král nebo Svět pod hlavou) v roce 2017 skončila v čistém zisku 760 tisíc. O rok dříve firma spadla do ztráty 2,9 milionu korun.

  • reklama
  • Rebuy Stars: hazardní skupina pořádá od půlky března druhý ročník mistrovství Česka v pokeru. Hrát se bude kromě pražského Casina Savarin i na pražských Lukách, v Plzni nebo v Brně. Celkově na účastníky čekají finanční ceny v souhrnu 10 milionů korun, z toho pět je určeno pro hlavní turnaj. Provozní firma Rebuy Stars, společnost Lucky Money v roce 2017 utržila 564 milionů korun, čistá ztráta přesáhla 87 milionů korun.

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2017 utržila 27,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 2,4 milionu. Čistý zisk klesl ze 4,2 na 3,7 milionu korun.

  • Mladá fronta: vydavatelství Františka Savova poslalo na printový trh čtvrtletník Hipster, který vychází pod značkou týdeníku Euro. Titul bude "upozorňovat na čerstvé technologické a kulturní trendy, nabídne autorské reportáže a rozhovory".

  • Pria System: zlínská digitální marketingová agentura (pobočka v Praze) v roce 2018 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 10 milionů. Čistý zisk vyrostl ze 4,7 milionu na 5,1 milionu. Firmu vlastní napůl Martin Krkoška a Jan Podzimek.

  • Digi TV: satelitní a internetová platforma miliardáře Petra Lamicha startuje nový internetový TV produkt Chytrá anténa. Ten nabízí až 70 televizních kanálů za měsíční platbu 100 korun.

  • Liftago: rozjíždí nový projekt společně se Zásilkovnou. Vlastní síť licencovaných taxikářů dá k dispozici také pro kurýrní a zásilkový byznys. Z digitální taxislužby se tak rozšiřuje do role platformy pro městskou logistiku.

  • Škoda Auto: prodlužuje sponzoringové partnerství s Tour de France. Až do roku 2023 bude oficiálním hlavním partnerem Tour a dodavatelem oficiálních vozů. Automobilka a organizátor závodu spolupracují již 15 let.

  • Zaraguza CZ: česká pobočka slovenské reklamní agentury v roce 2017 utržila přes 71 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 19 milionů. Čistý zisk vzrostl z 1,4 milionu na 2,8 milionu korun.

  • Dentsu Aegis: technologická a implementační firma blue-infinity (Dentsu ji koupila v roce 2017) se 1. dubna změní na Isobar. Rebranding bude posledním krokem integrace blue-infinity do Isobaru. Český tým blue-infinity bude po změně součástí Isobar Switzerland a bude používat obchodní jméno Isobar Technologies. Rozšíří tak nabídku kreativního týmu Isobaru pod vedením Tomáše Kleňhy.

  • Scholz & Friends: agentura zvítězila ve dvoukolovém výběrovém řízení na kreativní agenturu pro skupinu Wüstenrot. Wüstenrot a Scholz & Friends tak začínají již devátý rok spolupráce. Scholz & Friends bude mít na starosti přípravu  360° komunikačního konceptu k nové redefinici brand positioningu společnosti.

  • Seznam.cz: mění složení dozorčí rady. Kontrolní orgán opouští Vlastimil Pečínka, Štěpán Škrob, Jakub Unger a Linda Lukačovičová. Členem dozorčí rady zůstávají Peter Lukačovič a Lenka Thelma Pavlasová. Dozorčí rada Seznamu má mít 3 členy, dá se tedy čekat dovolení třetí osoby.

  • Česká televize: každý díl seriálu Most! (celkem osm epizod) přivedl k obrazovkám průměrně 1,35 milionu diváků a do týdne po odvysílání jej odloženě, na webu nebo v televizi, vidělo dalších 680 tisíc lidí. To je dalších více více než 50 procent diváků.

  • FTV Prima: spustila nový onlinový projekt iPrima Videopůjčovna, který divákům umožňuje vypůjčit si filmy nebo zhlédnout hlavní seriály Primy až 7 dní před jejich televizní premiérou. Vypůjčení předpremiéry na 48 hodin s neomezeným počtem zhlédnutí, bez reklam a v HD kvalitě stojí 29 korun.

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vogue CS: V24 Media, vydavatel časopisu Vogue v Česku a na Slovensku, předkládá trhu tato prodejní čísla - průměrný měsíční prodaný náklad v období září 2018 až únor 2019 - 20 447 kusů, počet předplatitelů k 13. březnu 4 670.

  • FTV Prima: ve spolupráci se slovenskou TV Joj připravuje další ročník show Česko Slovensko má talent 2019. První castingy se uskuteční začátkem dubna ve dvanácti českých městech.

  • Filmový a TV průmysl: podle aktuálních dat Motion Picture Association of America globální prodeje kinolístků v roce 2018 dosáhly 41,1 miliardy dolarů (meziročně plus procento). Segment home entertainment (filmové nosiče, streaming, downloading atd.) se loni pohyboval na úrovni 55,7 miliardy dolarů (plus 16 procent).

reklama

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.