Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

  • TV Nova: od počátku ledna 2019 na televizní obrazovku vrátí další řadu kuchařské reality show MasterChef Česko (středa 9. ledna). V premiéře se představí nový pořad Rodinné případy (pondělí 7. ledna). Vrátí se rovněž Ulice (pondělí 7. ledna), Ordinace v růžové zahradě 2 (úterý 8. ledna), kriminální seriál Specialisté (pondělí 7. ledna) a reality show Výměna manželek (středa 9. ledna).

  • Zdopravy.cz: ze špičkového ekonomického zpravodajství, zaměřeného na dopravu, odchází podílník Josef Petrák, který držel 10 procent. Aktuální majitelé: Jan Šindelář 20 procent, Jan Sůra 20 procent a Jan Rotta 60 procent.

  • Internet, inzertní výkony za listopad 2018 (ceníkové ceny, koruny): Seznam.cz 308 milionů, Mafra 168 milionů, Czech News Center 83 milionů, Economia 68 milionů, FTV Prima 38 milionů, TV Nova 28 milionů.

  • Joy department: produkční firma Petera Núňeze a Víta Pokorného v roce 2017 utržila 50 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 11 milionů. Čistý zisk se snížil o milion na 8,2 milionu korun.

  • reklama
  • TV Nova: epizoda detektivního seriálu Profesor T. z neděle 9. prosince dosáhla v cílovce 15 až 54 podílu na sledovanosti 24,51 procenta. V širší cílové skupině 4+ ji sledovalo 1,142 milionu diváků.

  • DRFG: antimonopolní úřad začal šetřit plánovaný deal skupiny, která společně s Jiřím Patákem kupuje online srovnávač finančních produktů Chytrý Honza (rovněž zprostředkování a prodej).

  • Česká televize: dosavadní redaktor a editor ČT Radek Wiglasz se od 1. ledna 2019 stane novým vedoucím redakce zpravodajství televizního studia Ostrava. Novou pozici zástupce vedoucího redakce obsadí dlouholetý redaktor a vedoucí vydání Martin Musial. Wiglazs působí v redakci zpravodajství TS Ostrava od roku 2009.

  • Mafra: mediální dům ze svěřenského fondu Andreje Babiše dostal od vysílací rady dvě vysílací TV licence - konečně po dlouhých letech regulérní terestrickou licenci pro "velké" Óčko a kabelovou licenci pro nový kanál Óčko Black (hip-hop, rap, soul, r´n´b atd.). Ten by měl odstartovat v horizontu několika týdnů.

  • Mafra: pro videoportál kino.iDnes.cz začal dnes mediální dům vyrábět nový seriál Za oponou. Jedná se o desetidílný komediální cyklus s kriminální zápletkou. Režie se ujal Dan Pánek, scénář napsal Jakub Dušek. Produkci zajišťuje Uno Praha. Seriál se objeví na jaře 2019.

  • B&R Holding: vydavatelská firma Forum Media spojuje dva časopisy o médiích a marketingové komunikaci, týdeník Marketing & Media a týdeník MarketingSalesMedia, do jednoho časopisu. Ten ponese název Marketing & Media.

  • Česká televize: nový seriál Most! scenáristy Petra Kolečka a režiséra Jana Prušinovského (kreativní producent Michal Reitler) odstartuje na obrazovce v pondělí 7. ledna 2019.

  • Alza.cz: největší e-shop Aleše Zavorala uzavřel dohodu se Zásilkovnou a svou síť pro doručování rozšířil o dalších 1800 výdejních míst. V jednání jsou další místa společnosti Geis.

  • TV Nova: epizoda detektivního seriálu Profesor T. z neděle 25. listopadu dosáhla v cílové skupině 15 až 54 podílu na sledovanosti 22,11 procenta. V širší cílové skupině 4+ ji sledovalo 1,083 milionu diváků.

  • Atmedia: mediazastupitelství nově zastupuje tematické stanice skupiny AMC Networks International, mezi které patří Sport1, Sport2, Spektrum, Minimax a Film+.

  • Hybrid Company: firma, která se zabývá hybridní televizí HbbTV expanduje na asijské trhy. Společnost založila pobočku v Singapuru. V roce 2019 plánuje nasadit své řešení pro monetizaci HbbTV v Singapuru, Malaysii, Vietnamu, Indonésii a oblasti jihovýchodní Asie.

  • Czech Media Invest: investiční skupina Daniela Křetínského a spol. rebranduje někdejší rádiovou skupinu Lagardére Active na Active (mimo jiné rádia Evropa 2 a Frekvence 1).

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle odhadů by Češi letos měli za předvánoční nákupy na internetu utratit okolo 44 miliard korun. "Vrchol lze očekávat v pondělí 10. prosince a následujících dnech, ve kterých by prodeje mohly přesahovat v obratech až miliardu denně. Zatímco vloni překonalo hranici 4 miliard pouze sedm dní od 11. prosince, letos takových čísel dosáhne už právě období Black Friday," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.