Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • O2 Czech Republic: novým členem dozorčí rady se stal ředitel divize lidské zdroje Pavel Milec. Vystřídal Ctirada Lolka.

  • Nogup agency: produkční agentura oznámila, že kvůli problémům s financováním končí muzikál Tři oříšky pro Popelku na motivy filmové pohádky Václava Vorlíčka. Únorová a březnová představení budou zrušena. Muzikál Tři oříšky pro Popelku měl premiéru 12. října 2018 a poslední představení se odehrálo 31. prosince.

  • Vogue: vydavatelství V24 Media, které v Česku na Slovensku od loňska vydává mutaci magazínu Vogue, oznámilo pár čísel za rok 2018 - počet předplatitelů 4 500, průměrný měsíční tištěný náklad (za pět vydání) 28 600, průměrný měsíční počet prodaných výtisků (za pět vydání) 20 121.

  • Unie vydavatelů: na včerejší valné hromadě byla zvolena nová správní rada unie ve složení Petra Fundová, Jiří Kašpar, Pavel Kvoriak, Roman Latuske (pověřený mediálním domem Economia), Petr Marek (předseda), František Nachtigall, Miloslava Nováková, Libuše Šmuclerová a Tomáš Tkačík. Nezvoleni měli být nominovaní zástupci Borgisu/Seznam.cz (Michal Feix) a Mladé fronty.

  • Mafra: vydavatelství ze svěřenského fondu Andreje Babiše finišuje s novým internetovým seriálem Za oponou, určeným pro iDnes.cz Kino. V desetidílné komediální sérii o fiktivním divadle se objeví Hynek Čermák, Kamil Halbich, Jaroslav Plesl, Lenka Krobotová, Jana Pidrmanová, Simona Babčáková atd. Scénář napsal Jakub Dušek. Produkci zajišťuje společnost UNO Praha. Za oponou bude uveden v neděli 17. března.

  • Petarda Production: umělecká a produkční agentura Petra Šišky v roce 2017 utržila 53 milionů korun. V meziročním srovnání to je o milion méně. Čistá ztráta dosáhla 600 tisíc korun, o rok dříve agentura prodělala přes 700 tisíc.

  • Forbes: vydavatelství známého měsíčníku, společnost MediaRey SE, v roce 2017 snížilo čistou ztrátu z 5,4 milionu na půl milionu korun.

  • reklama
  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

  • ABC Data: polský majitel navýšil základní kapitál u IT distributora hardware a software (kromě jiného počítačové hry a konzole) o 13,7 milionu na 57,7 milionu korun.

  • AMI Communications: PR agentura se začne starat o komunikační rozpočet "fér produktů" (spontánní znalost značky a budování positioningu klientsky vstřícné a komunikačně otevřené banky) Sberbank CZ.

  • Economia: Hospodářské noviny (majitel kontroverzní miliardář Zdeněk Bakala) si podle údajů firmy na webu předplácí již více než 12 tisíc lidí. Web HN nabízí i možnost nákupu jednoho článku. Těch se od loňského května prodalo více než 23 tisíc.

  • Cream Prague: komunikační agentura Davida Brady v roce 2017 utržila 13,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o více než 14 milionů. Čistý zisk dosáhl 170 tisíc korun.

  • Hithit: crowdfundingový portál (majitelé Norbert Nagy, Pavel Müller, Aleš Burger a Pavel Eichler) v roce 2017 utržil 3,5 milionu korun, v meziročním srovnání o 1 milion více. Čistý zisk předloni dosáhl 1,5 milionu korun, o rok dříve to bylo 640 tisíc korun.

  • Česká televize: další řadu kriminálního seriálu Rapl s Hynkem Čermákem v hlavní roli začne vysílat od pondělí 7. ledna v prime time. První řadu v průměru sledovalo 1,25 milionu diváků. O nákupu práv k vysílání jedná ČT s polskými, slovenskými a bulharskými zájemci a o natočení vlastní verze seriálu projevili zájem vysílatelé z USA.

  • Publicis Groupe: český manažer Tomáš Lauko byl od 2. ledna 2019 jmenován regionálním provozním ředitelem pro severní a střední Evropu. V nové pozici bude reportovat Jarkovi Ziebinskim, výkonnému řediteli pro stejnou oblast. Kromě jiného bude dohlížet na integraci nedávno koupené Kindred Group do Publicisu. Lauko doposud působil jako global client lead v Publicis Media.

  • AdMonitoring, prodej videoreklamy, listopad 2018 (ceníkové ceny): Seznam.cz 34,8 milionu korun, FTV Prima 32,3 milionu, TV Nova 26 milionů, Mafra 14,9 milionu.

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Česká televize: nový seriál Zkáza Dejvického divadla začne vysílat od pondělí 4. března, 21:05. Režie Miroslav Krobot, 6 epizod.

  • Seznam.cz: majitel a miliardář Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva Seznam.cz a nadále nebude ani jeho členem. Na pozici předsedy představenstva se budou střídat tři stávající místopředsedové. Změna v čele statutárního orgánu proběhne vždy jednou za čtyři měsíce. Prvním předsedou představenstva se v novém uspořádání stává Pavel Zima, v červnu tohoto roku ho ve funkci vystřídá Tomáš Kapalín.

  • TV Nova: nasadí nový řachací seriál Kameňák od pátku 22. února, prime time. V hlavních rolích Václav Vydra, Pavel Kikinčuk, Veronika Žilková, Martin Dejdar, Alice Bendová a Oldřich Navrátil.

reklama

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.