Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Vogue CS: V24 Media, vydavatel časopisu Vogue v Česku a na Slovensku, předkládá trhu tato prodejní čísla - průměrný měsíční prodaný náklad v období září 2018 až únor 2019 - 20 447 kusů, počet předplatitelů k 13. březnu 4 670.

  • FTV Prima: ve spolupráci se slovenskou TV Joj připravuje další ročník show Česko Slovensko má talent 2019. První castingy se uskuteční začátkem dubna ve dvanácti českých městech.

  • Filmový a TV průmysl: podle aktuálních dat Motion Picture Association of America globální prodeje kinolístků v roce 2018 dosáhly 41,1 miliardy dolarů (meziročně plus procento). Segment home entertainment (filmové nosiče, streaming, downloading atd.) se loni pohyboval na úrovni 55,7 miliardy dolarů (plus 16 procent).

  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • reklama
  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

  • Gemius: výzkumná agentura v roce 2018 utržila 18,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 900 tisíc více. Čistý zisk zůstal na stejné úrovni 2,4 milionu korun.

  • Bionaut: filmová a televizní produkce Vratislava Šlajera (seriály Doktor Martin, Dáma a Král nebo Svět pod hlavou) v roce 2017 skončila v čistém zisku 760 tisíc. O rok dříve firma spadla do ztráty 2,9 milionu korun.

  • Rebuy Stars: hazardní skupina pořádá od půlky března druhý ročník mistrovství Česka v pokeru. Hrát se bude kromě pražského Casina Savarin i na pražských Lukách, v Plzni nebo v Brně. Celkově na účastníky čekají finanční ceny v souhrnu 10 milionů korun, z toho pět je určeno pro hlavní turnaj. Provozní firma Rebuy Stars, společnost Lucky Money v roce 2017 utržila 564 milionů korun, čistá ztráta přesáhla 87 milionů korun.

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2017 utržila 27,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 2,4 milionu. Čistý zisk klesl ze 4,2 na 3,7 milionu korun.

  • Mladá fronta: vydavatelství Františka Savova poslalo na printový trh čtvrtletník Hipster, který vychází pod značkou týdeníku Euro. Titul bude "upozorňovat na čerstvé technologické a kulturní trendy, nabídne autorské reportáže a rozhovory".

  • Pria System: zlínská digitální marketingová agentura (pobočka v Praze) v roce 2018 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 10 milionů. Čistý zisk vyrostl ze 4,7 milionu na 5,1 milionu. Firmu vlastní napůl Martin Krkoška a Jan Podzimek.

  • Digi TV: satelitní a internetová platforma miliardáře Petra Lamicha startuje nový internetový TV produkt Chytrá anténa. Ten nabízí až 70 televizních kanálů za měsíční platbu 100 korun.

  • Liftago: rozjíždí nový projekt společně se Zásilkovnou. Vlastní síť licencovaných taxikářů dá k dispozici také pro kurýrní a zásilkový byznys. Z digitální taxislužby se tak rozšiřuje do role platformy pro městskou logistiku.

  • Škoda Auto: prodlužuje sponzoringové partnerství s Tour de France. Až do roku 2023 bude oficiálním hlavním partnerem Tour a dodavatelem oficiálních vozů. Automobilka a organizátor závodu spolupracují již 15 let.

  • Zaraguza CZ: česká pobočka slovenské reklamní agentury v roce 2017 utržila přes 71 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 19 milionů. Čistý zisk vzrostl z 1,4 milionu na 2,8 milionu korun.

  • Dentsu Aegis: technologická a implementační firma blue-infinity (Dentsu ji koupila v roce 2017) se 1. dubna změní na Isobar. Rebranding bude posledním krokem integrace blue-infinity do Isobaru. Český tým blue-infinity bude po změně součástí Isobar Switzerland a bude používat obchodní jméno Isobar Technologies. Rozšíří tak nabídku kreativního týmu Isobaru pod vedením Tomáše Kleňhy.

  • Scholz & Friends: agentura zvítězila ve dvoukolovém výběrovém řízení na kreativní agenturu pro skupinu Wüstenrot. Wüstenrot a Scholz & Friends tak začínají již devátý rok spolupráce. Scholz & Friends bude mít na starosti přípravu  360° komunikačního konceptu k nové redefinici brand positioningu společnosti.

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vltava Labe Media: novými členy dozorčí rady vydavatelství se stali hoši z Penty - Marián Slivovič (investiční ředitel, aktivity skupiny v bankovním sektoru, masoprůmyslu, Prima banka) a Peter Andits (investiční manažer Penty).

  • Info.cz: konzervativní zpravodajský server, ve kterém má podíl miliardář Daniel Křetínský, spouští nový podcast s názvem Insider. Ten se zaměřuje na zákulisí businessu, politiky a médií. Pořad uvádí šéfredaktor Info.cz Michal Půr spolu s vydavatelem Tomášem Jirsou.

  • Publicis Groupe: komunikační skupina s aktivy i v Česku koupila datovou firmu Epsilon. Objem akvizice je 4,4 miliardy dolarů. Epsilon se specializuje na využití klientských dat pomocí vlastních platforem. Zaměstnává přibližně 9 tisíc lidí včetně 3700 datových specialistů a 2 tisíc technologických expertů.

reklama

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Teroristka

Sympatický film, který by si však možná zasloužil delší a pečlivější práci dramaturga. Zatímco téma vyhoření vztahu, stárnutí a touha po změně u předchozího snímku Teorie tygra bylo padesátníkovi Radkovi Bajgarovi (v obou případech scénář a režie) evidentně blízké, díky čemuž film vyznívá lehce, energicky a uvěřitelně, u tragikomedie Teroristka musel hlavní autor více fabulovat a více balancovat na křídlech fantazie.

Ne všechny Bajgarovy nápady se podařilo ukočírovat nebo dotáhnout do konce. Jsou to povětšinou drobnosti, které však znalého diváku trochu dráždí: členové mysliveckého spolku pálí v obydlené zóně a mimo hon, jako by se nechumelilo, jindy další myslivec pohřbívá v pohodě mrtvého psa do země hned vedle řeky, elektrika do hlučící hospody vede externě tlustým kabelem přes jakýsi plot, takže není problém jej přeseknout, kriminálník, který se bojí vězení, ale ochotně spolupracuje s amatérem na přípravy vraždy atd. atd. Téma malého regionálního zla/šikany a vzpoury proti němu je jako tanec na platu s vejci - je to jemná hodinářská práce, kde hodně záleží na detailech.

Všechny tyto rezervy však zhusta přebíjí dva fantastické herecké výkony v hlavních rolích - Iva Janžurová coby učitelka, která celý život hlásala slušnost, aby v důchodu poznala, že na hrubý pytel patří hrubá záplata, a Martin Hofmann balancující na hraně mezi buransky mazaným lokálním šíbrem a bezcitným sociopatem. Zejména Janžurová v sobě umně dokáže skloubit tragiku i komiku osamělého outsidera na sebevražedné misi. Možná jen ten závěr sklouzává zbytečně do rozverné frašky, která trochu překrývá Bajgarův vážný apel na slušné lidi: braňte se. Bylo by škoda, kdyby zapadl.