Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Krátce

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

  • TV Nova: od počátku ledna 2019 na televizní obrazovku vrátí další řadu kuchařské reality show MasterChef Česko (středa 9. ledna). V premiéře se představí nový pořad Rodinné případy (pondělí 7. ledna). Vrátí se rovněž Ulice (pondělí 7. ledna), Ordinace v růžové zahradě 2 (úterý 8. ledna), kriminální seriál Specialisté (pondělí 7. ledna) a reality show Výměna manželek (středa 9. ledna).

  • Zdopravy.cz: ze špičkového ekonomického zpravodajství, zaměřeného na dopravu, odchází podílník Josef Petrák, který držel 10 procent. Aktuální majitelé: Jan Šindelář 20 procent, Jan Sůra 20 procent a Jan Rotta 60 procent.

  • Internet, inzertní výkony za listopad 2018 (ceníkové ceny, koruny): Seznam.cz 308 milionů, Mafra 168 milionů, Czech News Center 83 milionů, Economia 68 milionů, FTV Prima 38 milionů, TV Nova 28 milionů.

  • Joy department: produkční firma Petera Núňeze a Víta Pokorného v roce 2017 utržila 50 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 11 milionů. Čistý zisk se snížil o milion na 8,2 milionu korun.

  • TV Nova: epizoda detektivního seriálu Profesor T. z neděle 9. prosince dosáhla v cílovce 15 až 54 podílu na sledovanosti 24,51 procenta. V širší cílové skupině 4+ ji sledovalo 1,142 milionu diváků.

  • DRFG: antimonopolní úřad začal šetřit plánovaný deal skupiny, která společně s Jiřím Patákem kupuje online srovnávač finančních produktů Chytrý Honza (rovněž zprostředkování a prodej).

  • reklama
  • Česká televize: dosavadní redaktor a editor ČT Radek Wiglasz se od 1. ledna 2019 stane novým vedoucím redakce zpravodajství televizního studia Ostrava. Novou pozici zástupce vedoucího redakce obsadí dlouholetý redaktor a vedoucí vydání Martin Musial. Wiglazs působí v redakci zpravodajství TS Ostrava od roku 2009.

  • Mafra: mediální dům ze svěřenského fondu Andreje Babiše dostal od vysílací rady dvě vysílací TV licence - konečně po dlouhých letech regulérní terestrickou licenci pro "velké" Óčko a kabelovou licenci pro nový kanál Óčko Black (hip-hop, rap, soul, r´n´b atd.). Ten by měl odstartovat v horizontu několika týdnů.

  • Mafra: pro videoportál kino.iDnes.cz začal dnes mediální dům vyrábět nový seriál Za oponou. Jedná se o desetidílný komediální cyklus s kriminální zápletkou. Režie se ujal Dan Pánek, scénář napsal Jakub Dušek. Produkci zajišťuje Uno Praha. Seriál se objeví na jaře 2019.

  • B&R Holding: vydavatelská firma Forum Media spojuje dva časopisy o médiích a marketingové komunikaci, týdeník Marketing & Media a týdeník MarketingSalesMedia, do jednoho časopisu. Ten ponese název Marketing & Media.

  • Česká televize: nový seriál Most! scenáristy Petra Kolečka a režiséra Jana Prušinovského (kreativní producent Michal Reitler) odstartuje na obrazovce v pondělí 7. ledna 2019.

  • Alza.cz: největší e-shop Aleše Zavorala uzavřel dohodu se Zásilkovnou a svou síť pro doručování rozšířil o dalších 1800 výdejních míst. V jednání jsou další místa společnosti Geis.

  • TV Nova: epizoda detektivního seriálu Profesor T. z neděle 25. listopadu dosáhla v cílové skupině 15 až 54 podílu na sledovanosti 22,11 procenta. V širší cílové skupině 4+ ji sledovalo 1,083 milionu diváků.

  • Atmedia: mediazastupitelství nově zastupuje tematické stanice skupiny AMC Networks International, mezi které patří Sport1, Sport2, Spektrum, Minimax a Film+.

  • Hybrid Company: firma, která se zabývá hybridní televizí HbbTV expanduje na asijské trhy. Společnost založila pobočku v Singapuru. V roce 2019 plánuje nasadit své řešení pro monetizaci HbbTV v Singapuru, Malaysii, Vietnamu, Indonésii a oblasti jihovýchodní Asie.

  • Czech Media Invest: investiční skupina Daniela Křetínského a spol. rebranduje někdejší rádiovou skupinu Lagardére Active na Active (mimo jiné rádia Evropa 2 a Frekvence 1).

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle odhadů by Češi letos měli za předvánoční nákupy na internetu utratit okolo 44 miliard korun. "Vrchol lze očekávat v pondělí 10. prosince a následujících dnech, ve kterých by prodeje mohly přesahovat v obratech až miliardu denně. Zatímco vloni překonalo hranici 4 miliard pouze sedm dní od 11. prosince, letos takových čísel dosáhne už právě období Black Friday," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

  • Česká televize: rozšiřuje síť deseti zahraničních zpravodajů o nový post v  Istanbulu. Na místo od ledna 2019 nastoupí reportér zahraniční rubriky Václav Černohorský.

  • Bezrealitky.cz: provozní firma Pricetown v roce 2017 navýšila tržby z 11,6 milionu na 21 milionů korun. Čistý zisk se meziročně zvedl z 200 tisíc na 4,6 milionu korun. Inzertní portál Bezrealitky.cz spoluvlastní Media Bohemia a Rockaway.

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Česká televize: nový seriál Zkáza Dejvického divadla začne vysílat od pondělí 4. března, 21:05. Režie Miroslav Krobot, 6 epizod.

  • Seznam.cz: majitel a miliardář Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva Seznam.cz a nadále nebude ani jeho členem. Na pozici předsedy představenstva se budou střídat tři stávající místopředsedové. Změna v čele statutárního orgánu proběhne vždy jednou za čtyři měsíce. Prvním předsedou představenstva se v novém uspořádání stává Pavel Zima, v červnu tohoto roku ho ve funkci vystřídá Tomáš Kapalín.

  • TV Nova: nasadí nový řachací seriál Kameňák od pátku 22. února, prime time. V hlavních rolích Václav Vydra, Pavel Kikinčuk, Veronika Žilková, Martin Dejdar, Alice Bendová a Oldřich Navrátil.

reklama

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.