Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
    
       
    
    

Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

(dále jen VOP)

Aleš Borovan

Korespondenční adresa: Aleš Borovan, Poste restante, Kafkova 102/19, Praha 6, 16000

IČ: 68361092

dále jen Provozovatel

 

1. Obecná ustanovení

1.1. Provozovatel je oprávněn poskytovat zájemcům prostor pro reklamu na internetovém serveru Borovan.cz, dostupném na adrese www.borovan.cz, na jeho verzi pro mobilní telefony, popřípadě na dalších serverech, spravovaných Provozovatelem (dále Servery).

1.2. Zadavatel reklamy (dále jen Zadavatel) reklamní kampaně je fyzická nebo právnická osoba, přímý zákazník nebo reklamní i mediální agentura, objednávající prostor pro reklamu na Serverech Provozovatele.

1.3. Ceník Provozovatele je seznam inzertních ploch umístěných na Serverech a jejich cen. Ceník inzerce je přístupný na adrese www.borovan.cz

1.4. Agresivní reklamní formát je formát reklamy, které uživateli Serverů technicky zabraňuje v obvyklém využití internetového serveru, například v čtení článků.

1.5. Erotická reklama je jakákoliv komerční komunikace erotických služeb a jiných erotických produktů, poskytovaných prostřednictvím internetu i mimo něj.

1.6. Klamavou reklamou se rozumí jakákoliv komerční komunikace prostřednictvím médií, která záměrně uvádí uživatele v omyl. Kupříkladu výherní bannery, , bannery ztvárněné systémovými hláškami a podobně. Klamavá reklama je rovněž definovaná v příslušném ustanovení § 45 zák. č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník v platném znění. Cílem klamavé reklamy je proklik uživatele Serverů přes reklamní prostor na cílové stránky pomocí záměrného uvedení uživatele v omyl.

1.7. Reklamní podklady (dále jen Podklady ) jsou technické podklady poskytnuté Zadavatelem, které musí splňovat náležitosti uvedené v těchto VOP. Musí obsahovat zejména název reklamní kampaně, reklamní prostor, který je definován v Ceníku, začátek a konec kampaně, bannery ve formátech požadovaných na danou reklamní pozici a URL, na které mají bannery odkazovat.

1.8. Vyšší moc jsou pro účely těchto VOP okolnosti nezaviněné Provozovatelem.

 

2. Zadávání reklamy

2.1. Zadávání reklamy se uskutečňuje výhradně na základě písemné nebo emailové objednávky Zadavatele. Zadavatel ji musí zaslat Provozovateli minimálně 5 dní před začátkem umístění reklamy na Servery Provozovatele. Objednávka je závazná až po zpětném potvrzení Provozovatelem, zejména po potvrzení termínu, rozsahu a ceny reklamní kampaně.

2.2. Objednávka musí být v souladu s těmito VOP.

2.3. Objednávka musí obsahovat:

a) přesnou specifikace zadávané reklamy (začátek a konec reklamní kampaně, definici reklamního prostoru, formát reklamy, cenu za reklamu umístěnou na Servery Provozovatele)

b) veškeré identifikační údaje Zadavatele, především IČ, DIČ, fakturační adresu, poštovní adresu, je-li odlišná od fakturační adresy, kontatní údaje (telefon, email)

2.4. Za včasné dodání a bezchybné dodání Podkladů, stejně jako za jejich odpovídající a dojednanou kvalitu, za formální a obsahovou stránku reklamního sdělení, a za soulad reklamy Zadavatele s právním řádem České republiky je plně odpovědný Zadavatel. Zadavatel rovněž dodáním podkladů dává souhlas s šířením obsahu reklamy či reklamního sdělení a potvrzuje, že je oprávněn k výkonu veškerých potřebných práv související s reklamou, zejména že je oprávněn k výkonu práv autorských, k užití ochranných známek a dalších prvků, které jsou předmětem ochrany průmyslového nebo duševního vlastnictví.

2.5. Veškeré následky vyplývající z porušení ustanovení v odstavci 2.4. nese Zadavatel. Zadavatel je v takovém případě povinen uhradit vzniklou škodu Provozovateli a oprávněným osobám.

2.6. Podklady musí být Provozovateli doručeny minimálně 4 dny před zahájením reklamní kampaně.

2.7. Provozovatel si vyhrazuje právo vrátit Podklady k přepracování, zejména pokud budou obsahovat agresivní reklamní formáty, erotickou reklamu, klamavou reklamu. Provozovatel odmítne všechny Podklady, u nichž vzniká důvodné podezření, že jsou v rozporu s právním řádem České republiky, dobrými obchodními mravy, stejně jako Podklady, které mohou poškodit dobré jméno Provozovatele.

2.8. Provozovatel si vyhrazuje právo zrušit, odmítnout nebo pozastavit reklamní kampaň. O těchto případech bude informovat Zadavatele bez zbytečných odkladů. V případě zrušení reklamní kampaně bude Provozovatel Zadavateli fakturovat je poměrnou část z ceny kampaně.

2.9. Na základě potvrzené objednávky se Provozovatel zavazuje umístit na Serverech reklamní sdělení Zadavatele podle sjednaných podmínek zadání reklamy a v rámci kapacitních možností reklamních ploch Serverů.

2.10. Změny ze strany Zadavatele v potvrzených objednávkách nebo probíhajících reklamních kampaní realizuje Provozovatel podle svých možností v nejbližším možném termínu. Změny nesmí být v rozporu s těmito VOP. Nové podklady musí splňovat stejné podmínky a mít parametry shodné s původními podklady.

2.11. Veškeré podklady ke změně musí Zadavatel Provozovateli dodat čtyři dny před datem zamýšlené změny. Pokud tak Zadavatel neučiní, Provozovatel neodpovídá za včasnou změnu objednávky.

 

3. Finanční podmínky

3.1. Cena reklamní kampaně je kalkulována na základě ceníku reklamy Provozovatele, platného v den závazné objednávky a zveřejněného na adrese www.borovan.cz. Ceny uvedené v ceníku neobsahují DPH, která je účtována podle platného zákona o dani z přidané hodnoty.

3.2. Dohodnutá platba za reklamní kampaň může být požadována jako platba předem, popřípadě platba zálohou z dohodnuté ceny. Požadovaná částka musí být připsána na účet Provozovatele minimálně den předem před datem zahájení reklamní kampaně. Pokud tak nenastane, Provozovatel není povinen objednanou reklamní kampaň realizovat a nenese za nezahájení kampaně žádnou odpovědnost.

3.3. Speciální nebo atypické reklamní kampaně se rezalizují za smluvní cenu dohodnutou s Provozovatelem.

3.4. Příslušné faktury se vystavují do 14 dnů po skončení reklamní kampaně. Obvyklá splatnost faktury je 14 dní. V případě prodlení s úhradou faktury je zprostředkovatel oprávněn požadovat po zadavateli za každý započatý den prodlení smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky. Uhrazením smluvní pokuty nezaniká nárok zprostředkovatele na zákonný úrok z prodlení.

3.5. Stornovat objednávku Zadavatelem je možné písemně nebo emailem.

3.6. Pokud Zadavatel zruší již potvrzenou objednávku 9 dní a více před datem startu reklamní kampaně, pak musí Provozovateli uhradit storno poplatek ve výši 50 procent sjednané ceny v dané objednávce.

3.7. Při zrušení potvrzené objednávky 8 a méně dní před datem startu kampaně, je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 procent dohodnuté částky v dané objednávce. Stejná povinnost zadavateli vzniká i v případě stornování v průběhu již realizované reklamní kampaně.

 

4. Reklamace

4.1. Vady reklamní kampaně může Zadavatel uplatňovat výhradně písemnou cestou na adresu Provozovatele, a to maximálně do 10 dnů od skončení kampaně. Nejpozději však do 10 dnů od zjištěného pochybení.

4.2. Reklamace musí obsahovat: identifikaci Zadavatele, název reklamní kampaně, objednanou reklamní pozici, začátek a konec kampaně a důvody pro reklamaci.

4.3. V případě uznání vady reklamní kampaně je Zadavatel oprávněn požadovat přiměřenou náhradu. Přiměřenou náhradou se rozumí sleva z ceny původní objednávky nebo plnění nad rámec původní objednávky.

4.4. Na náležitě podané reklamce si Provozovatel vyhrazuje lhůtu 30 dní na jejich vyřízení.

4.5. Pochybením na straně Provozovatele se rozumí nefunkčnost zobrazování reklamního sdělení po dobu delší než 5 hodin během jednoho kalendářního dne.

4.6. Provozovatel nenese odpovědnost za vady nebo nefunkčnost reklamní kampaně způsobené vyšší mocí.

4.7. Námitky vůči vystaveným fakturám musí Zadavatel vyjádřit maximálně do 7 dní od doručení faktury. Námitky musí vyjádřit písemně na adresu Provozovatele.

 

5. Závěrečná ustanovení

5.1. Tyto VOP jsou nedílnou součástí potvrzené objednávky Zadavatele Provozovatelem.

5.2. Provozovatel si vyhrazuje právo měnit jakoukoliv část VOP, a to i bez předchozího upozornění.

5.3. Veškeré vztahy neupravené těmito VOP se řídí platnými zákony České republiky, především obchodním zákoníkem.

5.4. Smluvní strany se zavazují nesdělovat údaje a informace, získané v rámci spolupráce, třetím osobám, s výjimkou zveřejnění údajů v rámci Borovan.cz. A to včetně údajů, které by mohly být považovány za osobní údaj. Zadavatel souhlasí a potvrzením těchto VOP potvrzuje souhlas se zpracováním uvedených údajů.

5.5. Zadavatel ani Provozovatel nejsou oprávněni převést závazky a povinnosti, vyplývající z objednávky, na jiný subjekt bez předchozí písemné dohody s druhou smluvní stranou.

5.6. Jakékoliv dodatky k těmto VOP je možné sjednat pouze písemnou formou, a je třeba je odsouhlasit Zadavatelem i Provozovatelem.

5.6. Tyto VOP jsou účinné a platné od 17.2. 2013.

 

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • FTV Prima: sledovanost hlavního kanálu Prima v letošním květnu dosáhla v hlavním vysílacím čase share 15,93 procenta v CS 15+, v celodni pak v totožné CS 13,41 procenta. Kromě seriálů zaujala na obrazovkách diváky i show Máme rádi Česko, jejíž rekordní díl sledovalo 7. května 868 tisíc diváků (share 21,52 procenta, CS 15+). Web iPrima v květnu navštívilo 5,14 milionu reálných uživatelů.

  • Český rozhlas: meziroční prodej DAB+ přístrojů v Česku vzrostl téměř o 140 procent. Na trhu také stoupl podíl přístrojů vybavených DAB+ technologií na 22 procent. Vyplývá to ze zprávy agentury GfK, která asociaci WorldDAB pravidelně zasílá "tvrdá" prodejní data z evropského trhu. "Český rozhlas se dlouhodobě věnuje rozvoji digitálního vysílání a loni udělal další významný krok tím, že rozšířil pokrytí v technologii DAB+ na 95 procenta populace Česka. Současně s tím spustil i masivní kampaň na podporu digitálního rozhlasového vysílání, která zasáhla miliony lidí," uvedl ředitel ČRo René Zavoral.

  • Pink Panther Agency: manažerská a produkční agentura Radka Havlíčka, která kromě jiného řídí byznys kapely Kabát, dostala úder během covidové pandemie. Její tržby v roce 2020 klesly ze 135 milionů na 5 milionů korun. Čistá ztráta dosáhla 7 milionů korun.

  • Podcast roku: v kategorii Veřejnoprávní podcast zvítězil pořad Vinohradská 12 (zároveň absolutní vítěz) z dílny Českého rozhlasu, sekci Autorský podcast ovládl pořad Opravdové zločiny moderátorek Evropy 2 Lucky Bechynkové a Báry Krčmové. O výsledku těchto dvou kategorií rozhodli posluchači na webu Podcast roku. Odborní porotci pak ještě vybrali vítěze dalších 7 kategorií: Byznys - Forbes Česko, Zpravodajství - Prostor X, Cestování - Travel Bible podcast, Zábava a lifestyle - Brocast, Sport - Angličan, Osobní rozvoj - Brain We Are CZ, Objev roku - Přepište dějiny.

  • TV Nova: během letních měsíců bude vysílat další díly seriálu Kameňák, které byly doposud k dispozici na Voyo, reprízy Policie Modrava, Kriminálka Anděl, Comeback nebo Okresní přebor, a blockbustery ze světa Marvel (Avengers: Age of Ultron, Captain America: Občanská válka, Avengers: Infinity War, Ant-Man a Wasp a Avengers: Endgame).

  • Jelen: popová kapela plánuje velký koncert 8. prosince 2021 ve velké hale O2 universum. Ta má kapacitu cca 4,5 tisíce posluchačů.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Vojtěch Matocha: Prašina – Bílá komnata

Poslední a patrně nejpovedenější díl dobrodružné trilogie Prašina o tajemné pražské čtvrti, ve které nefunguje elektřina, ani signál mobilních telefonů a jejíž předchozí příběhy přitáhly pozornost řady foglarovských čtenářů a příznivců ježka v kleci.

Spisovatel Vojtěch Matocha, v civilním životě vývojář softwaru pro mobilní telefony, v Bílé komnatě do značné míry vycizeloval vypravěčský styl Prašiny - rychlý spád a příběh, který se odehrává v krátkém časovém úseku a ve kterém akce střídá akci, nyní ještě prokombinoval s hlubšími ponory do minulosti a do nitra hlavních hrdinů, chlapce Jirky a dívky En.

Matocha zároveň omezil, byť zcela nepotlačil momenty, které trochu dráždily u předchozích dvou knih. Totiž velkou roli náhod, které v první Prašině a Černém merkuritu zhusta posouvaly děj kupředu. V Bílé komnatě je stavba a plynutí příběhu logičtější, kompaktnější a propracovanější. Zároveň si i třetí kniha uchovává jedinečnou atmosféru oprýskaných a zaprášených domů, dvorků a zapomenutých bytů, které vytvářejí magický kolorit čtvrti Prašina, ukrývající v sobě úžasné vynálezy záhadného vynálezce z 19. století Hanuše Nápravníka.

Výsledkem je skvělé dobrodružné čtení pro celou rodinu (byť primární cílení jsou dětští čtenáři nad devět let), které se směle může postavit vedle legendárních příhod Rychlých šípů ve Stínadlech. S napětím čekáme, kam se Matochova vypravěčská fantazie po uzavření (?) trilogie vydá dále.